באר שבע נבחרה לתוכנית המהפכנית והתלמידים זוכים בגדול
באר שבע נבחרה להשתתף בתוכנית הארצית 'סוויץ'' של משרד האנרגיה והתשתיות, שתפעל בשנת הלימודים הקרובה ותחשוף בני ובנות נוער לעולם האנרגיה המקיימת. במסגרת התוכנית תוקם בעיר קבוצת תלמידים שתעבור הכשרה בתחומי אנרגיה, קיימות ויזמות, ובסיומה תפתח מיזם קהילתי בעל השפעה מקומית.
משרד האנרגיה והתשתיות הודיע כי עיריית באר שבע נבחרה להשתתף בתוכנית ההכשרה הארצית 'סוויץ'', המיועדת לבני ובנות נוער ומתמקדת בהיכרות עם עולם האנרגיה המקיימת, אתגרי משק האנרגיה בישראל ופיתוח יוזמות קהילתיות.
התוכנית צפויה לפעול במהלך שנת הלימודים הקרובה, תשפ'ז, בהובלת חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות. בכל רשות מקומית שנבחרה להשתתף תוקם קבוצת נוער של 25 עד 35 תלמידים ותלמידות מכיתות ח' עד י'. המשתתפים יעברו סדרת מפגשים, ליווי מקצועי ותהליך חינוכי שנועד לחבר בין ידע סביבתי לבין פעולה מעשית בקהילה.
במסגרת ההכשרה ייחשפו בני הנוער לנושאים מרכזיים במשק האנרגיה, ובהם התייעלות באנרגיה, אנרגיות מתחדשות, תחבורה יעילה, צריכת חשמל והשפעתה על הסביבה. לצד הלמידה, כל קבוצה תידרש לזהות אתגר סביבתי או קהילתי הקשור לאנרגיה בסביבתה הקרובה, ולפתח עבורו מענה יישומי.
במשרד האנרגיה מציינים כי המיזמים עשויים לכלול פעילות הסברה וחינוך, יוזמות שטח מקומיות, פתרונות להתייעלות בצריכת אנרגיה או פעולות לקידום מודעות סביבתית בקרב תלמידים ותושבים. המטרה היא להעניק לבני הנוער כלים מעשיים להובלת שינוי, ולא להסתפק בלמידה תאורטית בלבד.
עבור באר שבע, שנמצאת בלב הנגב ומקדמת בשנים האחרונות תחומי חדשנות, טכנולוגיה ואקדמיה, התוכנית משתלבת במגמה רחבה יותר של עיסוק באנרגיה, קיימות ופיתוח אזורי. בעיר פועלים מוסדות מחקר, חברות טכנולוגיה ומיזמים הקשורים לאקלים, אנרגיה וסביבה, והכוונה היא לחשוף גם את הדור הצעיר להזדמנויות בתחום.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, אמר כי התוכנית נועדה לפתוח לבני הנוער בבאר שבע צוהר לעולמות האנרגיה והחדשנות. לדבריו, 'תוכנית סוויץ' היא תוכנית חשובה לטובת בני הנוער בבאר שבע, דור העתיד של מדינת ישראל. הביקוש לאנרגיה בעולם הולך וגובר, במיוחד בעקבות מהפכת ה-AI. מדינת ישראל היא מובילה עולמית בטכנולוגיה וחדשנות, והתוכנית תסייע לבני הנוער בבאר שבע להשתלב בתחומי האנרגיה והחדשנות, ולפתח פתרונות שיבטיחו אספקת אנרגיה רציפה, זולה ונקייה לארץ ולעולם כולו'.
התוכנית מציבה את תחום האנרגיה לא רק כנושא מקצועי או טכנולוגי, אלא גם כסוגיה אזרחית וקהילתית. הבחירה בבני נוער נועדה לחזק מודעות סביבתית מגיל צעיר, ולעודד תלמידים לראות בעצמם שותפים בקבלת החלטות ובהובלת יוזמות מקומיות בתחום שצפוי להשפיע על איכות החיים בעשורים הקרובים.










































