כתב אישום חמור: שני צעירים מבאר שבע דקרו נהג - בגלל שהעיר להם על נסיעתם

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד עידו דקל ונחמן ביטון מבאר שבע. לפי כתב האישום, השניים עקבו אחר נהג בן 55 לאחר ויכוח בכביש, תקפו אותו ודקרו אותו ברגלו ובבטנו. ביטון מואשם גם בכך שנמלט מהמשטרה וה
שיתוף בווטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף בטוויטר שיתוף באימייל הדפסת כתבה
ניידת משטרה בזירת אירוע דקירה בבאר שבע בעקבות ויכוח בכביש צילום המחשה: מד''א

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד עידו דקל, בן 21, ונחמן ביטון, בן 19, שניהם מבאר שבע, לאחר שעל פי הנטען דקרו אדם בעקבות ויכוח בכביש.
מכתב האישום, שהגיש עו"ד עידן איבגי מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי לפני כחודש נסע המתלונן, בן 55, ברחובות באר שבע יחד עם אמו, בת 78. באותה עת נסעו הנאשמים ברכב ועצרו ברמזור אדום, במקביל לרכבו של המתלונן.

עם התחלפות הרמזור לירוק החל המתלונן בנסיעה איטית. לפי כתב האישום, הנאשמים עקפו אותו מימין תוך חציית קו הפרדה רצוף. לאחר שחצו את הצומת, עקף המתלונן את רכבם, חסם את המשך נסיעתם וירד מרכבו כדי לשוחח עמם.
על פי הנטען, במהלך השיחה אמר המתלונן לביטון: 'חבר, לא ככה עושים ולא נוסעים ככה, אם אתה רוצה לחתוך לפחות תדליק וינקר'. ביטון השיב לו: 'יש לך בעיות?'. המתלונן השיב בשלילה, חזר לרכבו ונסע מהמקום.
אלא שלפי כתב האישום, האירוע לא הסתיים שם. כעבור מספר דקות החנה המתלונן את רכבו ופתח את תא המטען. באותה עת הגיעו למקום הנאשמים, שעל פי הנטען עקבו אחריו, עצרו בסמוך אליו וירדו מהרכב יחד עם אדם נוסף שזהותו אינה ידועה למאשימה.
בכתב האישום נטען כי דקל נשא חפץ חד, ואילו ביטון החזיק בכלב. לפי הנטען, דקל ניגש אל המתלונן ודקר אותו מספר פעמים ברגלו באמצעות החפץ החד. במהלך האירוע נדקר המתלונן גם בבטנו.
עוד נטען כי לאחר הדקירות אמר דקל למתלונן: 'תראה מה עשיתי לרגל שלך', או מילים דומות לכך. בשלב זה, לפי כתב האישום, ביקש דקל מביטון לשחרר את הכלב לעבר המתלונן, וביטון החל לקרב ולהרחיק את הכלב ממנו. המתלונן, שנפצע והחל לדמם, ניגש לספסל סמוך.
לאחר מכן נמלטו הנאשמים מהמקום. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה פינו את המתלונן לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. זמן קצר לאחר מכן, לפי כתב האישום, חזר דקל למקום ואסף את רכבו שנותר בזירה.
עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שביטון הבחין בשוטרים שהגיעו לביתו, הוא נמלט ולא אותר במשך כשבועיים. בהמשך זיהו אותו שוטרים במתחם קניות בעיר. כאשר נכנסו אחריו למסעדה והזדהו בפניו, הוא השליך לעברם סכין.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים, שהוגשה במקביל, ציין עו"ד איבגי כי קיים יסוד סביר לחשש שהנאשמים יסכנו את ביטחון הציבור. לדבריו, השניים בחרו לנקוט אלימות חמורה בעקבות סכסוך פעוט בכביש, עקבו אחר המתלונן, הגיעו למקום שבו עצר ותקפו אותו באמצעות סכין, תוך שימוש בכלב לצורך הטלת אימה.
לנאשמים יוחסו עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין. לביטון יוחסה בנוסף עבירה של הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.
התיק נחקר על ידי תחנת באר שבע נגב.