אירוע חריג: כ-15 תצפיתניות בקורס לקו בתסמיני התייבשות במחנה סיירים

החיילות, בקורס מפקדות חמ"לי תצפית, חשו ברע לאחר פעילות שטח בעומס חום כבד. בצה"ל אומרים כי כולן טופלו ונמצאות במעקב רפואי.
שיתוף בווטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף בטוויטר שיתוף באימייל הדפסת כתבה
חיילות צה"ל בשטח מדברי בנגב במהלך עומס חום, על רקע אירוע רפואי במחנה סיירים.

אירוע רפואי חריג במחנה סיירים שבנגב: כ-15 תצפיתניות בקורס מפקדות חמ"לי תצפית לקו בתסמיני התייבשות ומכת חום, לאחר שלטענת הורים וחיילות נדרשו לשהות בפעילות שטח בעומס חום כבד.

על פי עדויות שהגיעו לחדשות באר שבע והנגב, החיילות שהו בפעילות שטח ובמטווחים בתנאי חום קיצוניים. לאחר שחזרו לבסיס, מספר חיילות החלו לחוש ברע, וחלקן סבלו מתסמינים של התייבשות קשה, הקאות והתעלפויות.

הורים לחיילות טוענים כי לא מדובר במקרה ראשון בבסיס. 
לדבריהם, לפני כחצי שנה התרחש אירוע דומה במחנה סיירים, כאשר חלק מהחיילות היו עדיין בשלב הטירונות. אחד ההורים אמר: "מספר הבנות שסובלות מתסמיני ההתייבשות רק הולך ועולה, וריכזו את כולן בחדר חולות. יש חיילות שהתעלפו ואחרות מקיאות, בגלל שהתעקשו שיבצעו מטווח ביותר מארבעים מעלות חום".

תצפיתניות בקורס מפקדות חמ"לי תצפית עוברות הכשרה משמעותית לקראת תפקידי פיקוד, אך גם במסגרת הכשרה מבצעית קיימת חובה לשמור על בריאות החיילות ולהתאים את הפעילות לתנאי מזג האוויר, במיוחד בעומסי חום חריגים בנגב.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך סוף השבוע פנו מספר חיילות לקבלת טיפול רפואי לאחר שחשו ברע ודיווחו על תסמיני התייבשות. כלל החיילות שדיווחו על התסמינים קיבלו טיפול רפואי ראשוני בבסיס ונשלחו למנוחה ביחידה. החיילות אשר דיווחו שחשו ברע נמצאות במעקב רפואי על ידי רופא היחידה בבסיס וממשיכות לקבל טיפול רפואי על פי הצורך".

נכון לעכשיו, החיילות נמצאות במעקב רפואי בבסיס. בקרב ההורים קיימת דאגה גדולה, והם דורשים לוודא שהאירוע יתוחקר ושיופקו ממנו לקחים באופן מיידי, כדי למנוע הישנות של מקרים דומים בהמשך הקיץ.