בנימין נתניהו החליט סופית: רכבת קלה תוקם בין באר שבע לליקית
צעד משמעותי נוסף בדרך למהפכת התחבורה בדרום: ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם היום (רביעי) על החלטה רשמית הקובעת כי אמצעי התחבורה בתוואי שבין באר שבע לליקית יהיה רכבת קלה (LRT).
ההחלטה מהווה המשך ישיר להחלטת הממשלה מספטמבר 2025, שעסקה בפיתוח וחיזוק באר שבע כעיר הליבה של מטרופולין הדרום, ובמסגרתה נקבע כי בעיר תוקם מערכת הסעת המונים מתקדמת.
ההכרעה התקבלה לאחר עבודת מטה של צוות בין־משרדי בראשות משרד ראש הממשלה ובהשתתפות נציגי משרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד הביטחון ומינהל התכנון. הצוות בחן מספר חלופות תחבורתיות ובסיום עבודתו המליץ לבחור בטכנולוגיית רכבת קלה עבור התוואי שבין באר שבע לליקית.
במכתב הרשמי ששיגר למזכיר הממשלה, יוסי פוקס, כתב נתניהו:
"בתוקף סמכותי ולאחר שעיינתי בהמלצות הכתובות של הצוות הבין־משרדי ובמכלול ההיבטים התכנוניים, הכלכליים והביצועיים המפורטים בהן, הריני מכריע וקובע באופן סופי כי המענה התחבורתי בתוואי באר שבע־ליקית יבוצע בטכנולוגיית רכבת קלה (LRT)".
עוד נמסר כי ההמלצות הוצגו גם לשר הביטחון ישראל כ"ץ, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשרת התחבורה מירי רגב, בטרם התקבלה ההכרעה הסופית.
הפרויקט נחשב לאחד ממיזמי התשתית הגדולים והמשמעותיים ביותר המתוכננים בנגב בשנים הקרובות, והוא צפוי לחבר בין מוקדי מגורים, תעסוקה, צה"ל ואקדמיה באזור באר שבע והסביבה.
סגן השר אלמוג כהן: ‘’אני מברך על ההחלטה ההיסטורית של ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, להקים רכבת קלה בבירת הנגב! משמעות הקו בין בירת הנגב לקריית המודיעין היא אחת: לתושבי באר-שבע המצויינים עומדים להתווסף מאות ואלפי אנשי קבע שיפריחו עוד יותר את כלכלת העיר והסביבה, מקומות התעסוקה בה ועוד. בזמן שהיו כאלו שפחדו לנטוע פה עצים, יש מי שמניח פה מסילות ברזל ומחבר, פעם נוספת, את תושבי הדרום לקדמת הטכנולוגיה. תוכנית מעבר צה״ל דרומה, ההחלטה ההיסטורית על הקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב והקמת רכבת קלה לבירת הנגב- הם חלק מהעדות שהנגב הוא ליבת ארץ ישראל- וכך ישאר''.









































