עיריית אופקים משיקה פרויקט התחדשות בשכונת מישור הגפן

עשרות תושבים מרחוב הגורן השתתפו במפגש שיתוף ציבור לקראת פרויקט חדש, שבמסגרתו יחודשו השטחים המשותפים בבניינים הפרטיים לאורך הרחוב. ראש העיר איציק דנינו: 'התחדשות עירונית אמיתית מתחילה מהמרחב שבו התושבי
שיתוף בווטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף בטוויטר שיתוף באימייל הדפסת כתבה
מפגש שיתוף ציבור של עיריית אופקים עם תושבי רחוב הגורן בשכונת מישור הגפן לקראת פרויקט התחדשות בשטחים המשותפים. הדמיה: עירית ודרור משרד אדריכלים

עיריית אופקים מקדמת פרויקט התחדשות חדש ברחוב הגורן בשכונת מישור הגפן, שבמסגרתו יחודשו השטחים המשותפים בבניינים הפרטיים לאורך הרחוב. בסוף השבוע האחרון השתתפו עשרות מתושבות ותושבי הרחוב במפגש שיתוף ציבור לקראת יציאת הפרויקט לדרך.
במהלך המפגש שוחחו התושבים עם ראש העיר אופקים, איציק דנינו, ועם הצוותים המקצועיים המלווים את הפרויקט. התושבים קיבלו סקירה על התכנון המתגבש, העלו רעיונות והערות ולקחו חלק פעיל בעיצוב המרחבים שעתידים להתחדש בשכונה.

במסגרת הפרויקט יבוצעו עבודות לשדרוג המרחבים המשותפים בבניינים, ובהן החלפת ריצופים, עבודות גינון ופיתוח סביבתי, הקמת גינות משותפות חדשות, שדרוג תאורה, חידוש חזות הכניסות לבניינים ויצירת סביבה מטופחת ונעימה יותר עבור התושבים.

הפרויקט מצטרף לשורת עבודות ופיתוחים שכבר מבוצעים בימים אלה בשכונת מישור הגפן, במסגרת תוכנית השיקום וההתחדשות הרחבה שמקדמת עיריית אופקים בשכונה. בעירייה מדגישים כי מדובר במהלך ייחודי, המתמקד לא רק בשטחים הציבוריים, אלא גם במרחבים המשותפים הסמוכים לבתי התושבים, מתוך מטרה לשפר את איכות החיים, לחזק את תחושת השייכות ולעודד מעורבות קהילתית.

הפרויקט מתקיים בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, ומתאפשר בזכות תקציבים שהוקצו במסגרת החלטת הממשלה הייעודית לאופקים, כחלק ממכלול פרויקטים שנועדו לקדם את שיקומה, פיתוחה והתחדשותה של שכונת מישור הגפן.

ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, אמר: 'אנחנו מאמינים שהתחדשות עירונית אמיתית מתחילה מהמרחב שבו התושבים חיים את חיי היום-יום שלהם. לצד ההשקעה הגדולה בתשתיות, בכבישים, בפארקים ובמרחבים הציבוריים, חשוב לנו להשקיע גם במרחבים המשותפים הסמוכים לבתים וליצור סביבת מגורים נעימה, מטופחת ומחברת יותר'.

דנינו הוסיף כי שיתוף התושבים הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך: 'אני שמח לראות את המעורבות, הרעיונות והרצון המשותף להמשיך ולחזק את השכונה. תודה למשרד להגנת הסביבה על השותפות החשובה ועל התמיכה בפרויקט, ותודה גדולה לעובדות הסוציאליות של היחידה הקהילתית שפועלות לרווחת תושבות ותושבי השכונה'.