עומר בדרך לעצמאות אנרגטית: ההסכם הירוק שיחסוך כסף לתושבים
מועצת עומר חתמה השבוע על הסכם שותפות אסטרטגי עם חברת "דוראל מוניציפאל", חברת בת של קבוצת דוראל אנרגיה, במהלך שמסמן צעד משמעותי בדרך לעצמאות אנרגטית וכלכלית של היישוב.
ההסכם נחתם לאחר עבודת מטה מקצועית במועצה, והוא צפוי לפתוח שורה של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, ההתייעלות האנרגטית והחוסן היישובי.
במועצה מציגים את המהלך כיריית פתיחה למהפך ירוק רחב, שנועד לנצל טוב יותר את נכסי הרשות ולהפוך אותם למקור הכנסה וחיסכון לטובת הקהילה.
במסגרת השותפות, צפויות לקום מערכות סולאריות על גגות מבני ציבור, מוסדות חינוך, המט"ש, מאגר הקולחים ועל גדר הביטחון החדשה שתוקם ביישוב.
לצד זאת, יקודמו מערכות להתייעלות אנרגטית, פתרונות אגירת אנרגיה ועמדות טעינה לרכבים חשמליים.
במועצה מדגישים כי הפרויקטים צפויים להפחית את עלויות החשמל המוניציפליות, לייצר הכנסות חדשות לרשות ולחזק את היכולת להשקיע בחינוך, בתשתיות ובשיפור איכות החיים של התושבים.
במקביל, כל פרויקט ייבחן באופן פרטני כדי להבטיח שמירה על צביון היישוב ועל איכות החיים בו.
המהלך מגיע בתקופה שבה רשויות מקומיות רבות בישראל מחפשות דרכים להפחית תלות בחשמל יקר, לייצר מקורות הכנסה עצמאיים ולהיערך למצבי חירום באמצעות חוסן אנרגטי.
עבור יישוב כמו עומר, שבו קיימים מבני ציבור, שטחים מוניציפליים ותשתיות שניתן לנצל לייצור אנרגיה, מדובר בפוטנציאל כלכלי וסביבתי משמעותי.
.jpeg)
ראש מועצת עומר, ארז בדש, בירך על ההסכם ואמר: "זוהי בשורה היסטורית לדמותה של עומר.
אנו הופכים ירוקים יותר ומממשים את אחריותנו לסביבה ולדורות הבאים.
המהלך הערכי הזה צפוי לשאת גם רווחים שיופנו כולם לטובת הקהילה, כאשר השליטה המלאה על התהליך נשארת בידינו כדי להבטיח שהאינטרס של התושבים יעמוד תמיד בראש סדר העדיפויות".
יואב קצבוי, מנכ"ל דוראל מוניציפאל, הוסיף:
"אנחנו מודים למועצת עומר על האמון ועל הבחירה בנו להיות השותפים להובלת הפרויקט.
האירועים בשנים האחרונות מדגישים את הצורך בפיתוח עצמאות וחוסן אנרגטי, הן ברמה הלאומית והן ברמה המקומית, ולרשויות המקומיות תפקיד מרכזי בכך.
אנו שמחים לצאת לדרך המשותפת שתביא בשורה של ממש למועצת עומר ולתושביה".










































