תנוחות שינה בהריון

אלו תנוחות שינה בהריון הכי טובות? האם מותר לישון על הבטן בהריון? מה עושים עם קושי לישון בלילה? ומה יכול לעזור לשינה רציפה ואיכותית בהריון?
send whatsapp messsage send FB messsage

שינה בתחילת הריון
קשיי שינה בתחילת הריון לרוב לא מבוססים על קושי פיזי, כיוון שהגוף עוד לא משתנה, והרחם קטן מדי כדי להרגיש אותו ושיקשה על איכות השינה, ועדיין, יש נשים שמתקשות לישון בתחילת ההריון, לרוב קשיי השינה הם מלחץ, מתח, חרדות ופחדים, הריון חדש הוא הפתעה חדשה ולא תמיד קל לקבל אותה בשמחה, אם את מרגישה שהחששות והפחדים מפריעים לך לישון בלילה, נסי לתרגל נשימות או מדיטציה, אם את מרגישה שזה לא עוזר כדאי לפנות לקבלת עזרה, אולי כדורי הרגעה לזמן מה יוכלו להועיל. חשוב לא לקחת על דעת עצמך שום תרופה ללא ייעוץ רפואי.


שינה בסמסטר שני בהריון
הסמסטר השני הוא לרוב הסמסטר הקל ביותר, למרות שהבטן מתחילה לתפוח, היא עדיין איננה גדולה כדי להפריע בשינה, אך למרות זאת יש נשים רבות שכבר מרגע שהבטן מתחילה לצאת מרגישות קושי, בעיקר נשים שרגילות לישון על הבטן, ומרגע שהרחם גדל ונהיה מורגש קשה מאוד לישון על הבטן, גם כי התנוחה לא נוחה, וגם ההרגשה הלא נעימה של האישה כאילו בשינה היא "מועכת" את התינוק, מה שבפועל ממש לא נכון, אבל עם הרגשות ותחושותקשה להתווכח.


תנוחות שינה בשליש האחרון בהריון

החל מהשליש האחרון של ההריון מעטות הנשים שמצליחות לישון טוב בכל תנוחה, הבטן עם התינוק כבר מספיק גדולה בשביל להרגיש את התינוק זז ובועט גם בתנוחת שינה על אחד הצדדים או על הגב, בכללי מייעצים לא לישון על הגב כיוון שמופעל לחץ על האיברים ומעבר הדם נחלש, וישנו חשש שלא יגיע מספיק חמצן לאמא או לתינוק (בגלל הלחץ על האיברים)




שינה על הצד בהריון
העדיפות היא לישון על צד שמאל כך אין לחץ על האיברים הפנימיים, בצד שמאל ישנו שחרור של העורקים שמובילים את הדם, אך אישה בהריון מתקדם לרוב לא מסוגלת לישון זמן ארוך על אותו צד, יש חוסר נוחות כללית וצורך חזק מאוד לשנות תנוחה בכל זמן מועט, ומכיוון שהבטן כבר גדולה מאוד שינוי תנוחה היא לא קלה בכלל, ומצריכה מאמץ גדול, המאמץ הזה גורם להתעוררות בכל פעם שהאישה צריכה להחליף תנוחה, וכך בבוקר יוצא שכמעט לא הצליחה לישון והיא עייפה מאוד מהלילה ללא שינה.


מה יכול לעזור לשינה טובה
ישנם מספר עצות שיכולות להועיל לשינה מוצלחת בלילה:

  1. ללכת לשירותים לפני השינה, ולהשתדל לא לשתות שעתיים קודם השינה- כיוון שהשלפוחית שתן יש עליה לחץ מהרחם שגדל ותפס חלק מהמקום שלה, ולכן גם כמות קטנה של שתן מפריעה ומעירה את הצורך ללכת לשירותים
  2. כרית הריון- לא משנה כמה תנוחות שינה תנסי להחליף כל הלילה, אם אין לך את הכרית הריון יהיה לך מאוד קשה לעבור לילה שלם בשינה מוצלחת, כדאי מאוד להכיר את כרית ההריון המומלצת של חברת הריונית.
  3. מקלחת חמימה לפני השינה- מקלחת בטמפרטורה חמימה (לא חמה מידי) מאפשרת לגוף להירגע ולהתעייף מספיק כדי להירדם טוב, ידוע שמקלחת מעייפת ועוזרת לשינה איכותית יותר


לסיכום,

שינה היא יכולת חשובה ביותר שתעזור לך לתפקד במשך כל היום כולו למחרת, אל תזלזלי בשינה ותני לעצמך את המקסימום שאת יכולה כדי להצליח לישון בלילה בהריון.