160 סטודנטים התחרו על פתרונות סייבר שישמרו על הנגב: האקתון התחבורה החכמה של SCE
כנס הסייבר הגדול של SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון התקיים השבוע בבאר שבע, בירת הסייבר של ישראל, והפך מוקד פעילות מרשים של חדשנות, טכנולוגיה ויזמות. במסגרת הכנס נערך האקתון סטודנטים מיוחד שעסק בנושא 'תחבורה חכמה בעיר חכמה', בהשתתפות כ-160 סטודנטיות וסטודנטים מהפקולטות השונות.
במהלך 28 שעות רצופות התמודדו הסטודנטים עם אתגרי סייבר מעשיים שהוגדרו על ידי חמי פקר, מנהל מרכז הסייבר הלאומי לתחבורה חכמה. בין האתגרים: זיהוי אירוע סייבר ברכב, מניעת תקיפה בצומת חכם ואבטחת עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים. צוותי הסטודנטים נעזרו במנטורים מהאקדמיה ומהתעשייה, ושקדו על פיתוח מודלים להגנה בזמן אמת.
הקבוצה שקטפה את המקום הראשון וזכתה בפרס כספי של 5000 שקלים היא קבוצת Autonomous Defense, שבה חברים עדן כהן, דיאנה יקימוב, זיו עטיה, תומר זרחין, חדיגה אלעסיבי, לוקס קרסברג, יעקובוב ישראל, דיויד מרטיננקו, אדוה דהן, עינב דיעי, רותם גולן ועוז אנסבכר. הצוות פיתח מודל להגנה על צמתים חכמים הכולל איסוף לוגים, ניטור מתקדם ותוכניות חירום לאירועים מיידיים.
בפתיחת הכנס אמר פרופ' יהודה חדד, מייסד SCE:
'תחום הסייבר הפך למנוע מרכזי בצמיחת ישראל ולגורם אדיר ליצירת מקומות תעסוקה, יזמות ופיתוח. המכללה מחויבת להשאיר את בני הנוער בנגב ולתת להם בסיס מקצועי מוביל שיחזק את האזור כולו'.
סגן וממלא מקום ראש עיריית באר שבע שלומי נומה התייחס בתערוכה לשינוי הנדרש בתשתיות התחבורה:
'עיר מטרופולין כמו באר שבע לא יכולה להסתפק בשעה וארבעים של נסיעה ברכבת לתל אביב. אם רוצים לחבר את ישראל באמת, צריך רכבת של 35 דקות מהנגב למרכז'.
דדי גרטלר, ראש אגף חדשנות במערך הסייבר הלאומי, ציין:
'אתגרי הסייבר על תחבורה חכמה וערים חכמות מחייבים לשלב חדשנות ויזמות כבר בשלב התכנון. באר שבע נמצאת בחזית, וזה ניכר בכל מיזמי הסייבר שמוקמים בה'.
הכנס כלל גם תערוכת סטארטאפים, הרצאות מקצועיות ופאנל מומחים שסקרו את עתיד איומי הסייבר בעידן ה-AI.















