תקיפה על רקע להט''בופובי בשכונה ה': חיילים אוימו, תלונה הוגשה במשטרה

חיילי נח''ל, העושים שנת שירות בהדרכת נוער בבאר שבע, מלמדים ערכים של סובלנות וקבלת האחר, אוימו על ידי שכן, רק משום שתלו דגל גאווה על חלון ביתם: 'פה זה לא הבית שלכם לכו לתל אביב, אתלונן אצל המפקדת שלכם'
send whatsapp messsage send FB messsage
דגל הגאווה, שלטי ''משפחה זה אבא ואימא'', בבניין בשכונה ה' (צילום סלולרי)

 

וידאו: תיעוד התקרית  בשכונה ה' (צילום סלולרי ללא קרדיט / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

תקיפה על רקע להט''בופובי בשכונה ה' בבאר שבע: חיילי נחל, העושים שנת שרות בבאר שבע, אוימו על ידי שכן בבניין, רק משום שהעיזו לתלות דגל גאווה. הדגל היה תלוי שנה, עד שאחד השכנים דרש מהם באיומים להסיר את הדגל, אחרת הוא ייקרע אותו בעצמו. בבניין תלויים שלטים של ‘’אבא +אימא=משפחה'' של תנועת חזון.

‘’פה זה לא הבית שלכם, לכו לתל אביב. אני איש צבא ואני אתלונן אצל המפקדת שלכם, אני מכיר אותה בבית החייל'', אמר. החיילים, שחשו מאוימים, הגישו תלונה במשטרת ישראל.  יצויין, כי בצה''ל משרתים חיילים להט''בים, בהם בתפקידים בכירים ושבבאר שבע גרות משפחות להט''ביות, הורים והורות לילדים, כמעט בכל שכונות העיר. זו אינה התקרית הלה''טבופובית הראשונה ובעבר אלמונים שרפו דגל גאווה שבני זוג תלו בפתח ביתם בעיר העתיקה. 


 

‘’פה זה לא הבית שלכם, לכו לתל אביב. אני איש צבא ואני אתלונן אצל המפקדת שלכם''

 





החיילים עובדים עם נוער בסיכון, בשנת חל''ת. בין היתר, הם מלמדים את הנערים ערכים של סובלנות, של קבלת האחר, מעודדים גיוס לצה''ל ובעצמם, מתנדבים לשנת שירות בבאר שבע, שמזכה אותם במסלול משופר בצה''ל. בשנה האחרונה ובמיוחד לקראת חודש הגאווה, התרבו קריאת נאצה ואיומים כלפי קהילת הלהט''ב בבאר שבע. למרות שהעיר דורגה כמקבלת והעירייה אף מינתה רפרנט לקהילת הלהט''ב, המציאות בשטח שונה, במיוחד אחרי החל המחאה המשפטית. 

עידו אטיאס, מועמד למועצת העיר ומדריך החיילים שהותקפו, אמר לחדשות באר שבע והנגב: "אחרי שנה שלמה בה חניכים שלי הדריכו בעיר לשוויון וקבלת השונה - נטפל אליהם שכן הומופוב שהיה מעדיף להחזיר את כולם לארון - ואיים שיקרע להם את דגל הגאווה בטענה ש"פה זה לא מצעד הגאווה... ממש גאווה גדולה"

‘’אז כן - זו גאווה גדולה לקבל כל אדם באשר הוא אדם, ולהניף בגאווה את הדגל שמסמן את זה. ואני גאה בחניכים שלי שלא מתפשרים ומקדמים ערכים אלה - גם בבאר שבע יש מקום לכולם, ונמשיך להגביר את האור אל מול דעות חשוכות ומדירות."

יוני אביטן, מנכ"ל שותף של איגי, ארגון הנוער הגאה: ״נוער וצעירים להטב"ק גדלים, חיים ופועלות בכל עיר ויישוב בישראל - מקרית שמונה ועד אילת, בעפולה, במצפה רמון ובוודאי גם בבאר שבע.  לצערנו, אלימות מסוג כזה אינה חדשה והיא רק מדגישה את החשיבות של יצירה ושמירה על מרחבים בטוחים לכלל הנוער והצעירים.ות בישראל.  אנחנו קוראות להורים, מורים.ות ומנהלים.ות להצטרף אלינו בקריאה ברורה וחד משמעית: הקהילה הגאה היא חלק שווה ובלתי נפרד מהחברה הישראלית וכך היא תישאר. איגי פועלת ותמשיך לפעול כדי שבכל בית ספר, עיר ומשפחה בישראל להט"בקים יוכלו לגדול בביטחון ובגאווה״.

יו״ר האגודה למען הלהט״ב הילה פאר: ״אנחנו נמצאים בגל להט״בופוביה חסר תקדים בו מנסים להחזיר אותנו שנים אחורה, לשלול את הלגיטימיות שלנו במרחב הציבורי והפרטי ולהחזיר אותנו לארון. הדבר הזה מוכרח להטריד לא רק להט״בים אלא כל אזרח ואזרחית בישראל. בדיוק בזה אנחנו נאבקים ונאבקות: על החופש להיות מי שאנחנו בכל מקום מול החושך, השנאה והבורות עד שננצח. אני מזמינה את כל מי שחווה להט״בופוביה לפנות אלינו למרכז הדיווח ולא להישאר עם זה לבד״.

בינתיים, באף אחת מהרשימות שהכריזו על התמודדותן למועצת העיר, אין נציג להט''בי, וגם ענייני הקהילה אינם חלק מהאג'נדה של מי מהרשימות. בעיר באר שבע הקיטוב החברתי התגבר מאז תחילת המחאה. קבוצות מיעוט, שאינן חלק מהקונצנזוס העירוני, מותקפות ברשתות החברתיות, תופעה שהפכה בולטת מאוד. 

בתגובה לאירוע אומר עידו אטיאס, יחולקו  דגלי גאווה לתושבי העיר.