אסון גדול נמנע: שרידי טיל שנורה מסוריה פגעו במבנים ברהט (תיעוד)

טיל סורי, על פי הנראה מסוג 200 SAM, חדר לשטח ישראל והתפוצץ באוויר. שרידיו פגעו במבנים ברהט. כוחות משטרה הגיעו למקום. ''יכול היה להיות כאן אסון כבד'', אומר תושב רהט
send whatsapp messsage send FB messsage
שרידי מתכת מהטיל בעיר רהט (צילום: רשתות ללא קרדיט, סעיף 27 א')

אסון כבד נמנע בנס הלילה, אך מותיר שאלות רבות: שרידי טיל ששוגר מסוריה פגעו במבנים בעיר רהט. על פי הודעת דובר צה''ל: 
''טיל נגד מטוסים שוגר משטח סוריה לעבר שטח ישראל, וככל הנראה התפוצץ באוויר. הפרטים נמצאים בבדיקה''. צילומים ברשתות חברתיות מראים שרידי גוף מתכתי שעל פי הטענה, פגעו במבנה בעיר רהט, גרמו נזק, אך אין נפגעים. בישראל בודקים כיצד הטיל הצליח לחצות את ההגנה האווירית הישראלית.


וידאו: שרידי הטיל שפגע ברהט (צילום רשתות ללא קרדיט, סעיף 27א')
​​​​​​​​​​​​​​

אחד הדיווחים בטוויטר (צילום מסך, סעיף 27א')


מלבד הודעה דובר צה''ל, שאין פה פירוט, יתר המידע על התקרית עלתה לרשתות החברתיות. עיקרי הפרטים: בשעה 00:40 נשמע פיצוץ בערים במרכז הארץ. כמה דקות לאחר לאחר מכן, הטלוויזיה הסורית הודיעה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בערים טארטוס וחומס. כלי תקשורת פלסטינים פרסמו כי טיל הגנה אווירית סורית, מסוג  200 SAM, חצה את הגבול לישראל, התפוצץ באוויר. שרידים ממנו, על פי דיווחים ותיעודים, פגעו במבנים בעיר רהט. 

שרידי הטיל (צילום: ללא קרדיט)

בישראל אין בינתיים תגובות. פיקוד העורף לא הודיע על שינוי בשגרה. עם זאת, הערב רבים שואלים, שאם הסיפור נכון, כיצד טיל סורי הצליח לחדור את כל מערכות ההגנה הישראליות ולנחות בלב העיר השניה בגודלה בנגב. ללא ספק, אסון גדול נמנע. 

בסוריה הוכרזה כוננות מחשש שישראל תחזיר אש.

בשעה 2:40 לפנות בוקר נמסר מהמשטרה:  ''כוחות משטרה וכוחות הנדסה של צה״ל פועלים כעת בעיר רהט בעקבות נפילת שרידי טיל שנורה משטח סוריה לעבר ישראל.  עד כה לא דווח על נפגעים. כוחות המשטרה והביטחון מבודדים את הזירה וסורקים אחר שרידי נפץ, על מנת להבטיח את שלום התושבים המתגוררים בבתים הסמוכים. המשטרה קוראת להישמע להנחיות כוחות הביטחון בשטח ולהימנע מהגעה לזירות''.



​​​​​על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''חדשות באר שבע והנגב 24/7'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬

 תוכלו להעביר ישירות דיווחים מהשטח אל העורך האחראי דני בלר בטלפון 052-2394026 או במייל  daniel.beller@gmail.com

רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים
https://chat.whatsapp.com/BeAWEs24kfw2qYE4JKYhRW



​​​​​​​

​​​​​​​