עצב גדול: הלך לעולמו מנחם ליבוביץ', מקים ''מאפיית הראשונים''

''איש הלחם'', מנחם ליבוביץ', מקים ''מאפיית הראשונים'' נפטר והוא בן 78. ליבוביץ הקים את העסק המשפחתי בבאר שבע לפני כחמישה עשורים - והיה לסיפור הצלחה. הלווייתו תיערך היום, שני, בבית העלמין הישן בב''ש
send whatsapp messsage send FB messsage
מנחם ליבוביץ ז''ל (צילום: פייסבוק אישי / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

עצב גדול: הלך לעולמו מנחם ליבוביץ, הבעלים של ''מאפיית הראשונים'' המיתולוגית. ליבוביץ' מוכר לדורות של באר שבעים כמי שעמד בראש המאפייה בעיר העתיקה, ברחוב סמילנסקי. הוא היה איש של עבודה ואיש של אפייה - כאשר הביא לבאר שבע בשנות השבעים את המכונה לאפיית פיתות - זו הייתה אטרקציה, במיוחד במוצאי שבתות, אז השתרך תור ארוך בכניסה למאפייה.

גם כאשר התקרב לגיל גבורות, היה מקפיד להגיע למאפייה מדי בוקר - ולוודא שהכל כמו שהאו אהב. הוא הכיר את רזי מקצוע האפייה ולפני כחמישה עשורים הביא את העסק מתל אביב לבאר שבע. מאפיית הראשונים התחילה כעסק עם שמונה עובדים והפכה לרשת מצליחה, המעסיקה מאות עובדים ברחבי הארץ.

מנחם ליבוביץ התחיל את עבודתו בגיל 12, במאפיה המשפחתית בכרם התימנים בתל אביב. עבודה קשה, מייגעת, שהייתה מתחילה השכם בבוקר. ב-1975 החליט להקים מאפיה בבאר שבע, ביחד עם מנהל שלו. התנאי שלו: שייכנס כשותף. 

המשפחה עברה לבאר שבע והמאפייה הפכה לסיפור הצלחה, מוסד מקומי של ממש. מנחם היה מאוד אהוב, בין היתר על העובדים שמשכימים קום ולוקחים קפה ומאפה לדרך והמאפיה בעיר העתיקה היא גם תחנה מסורתית בצאת חג הפסח ובימי העצמאות והפסטיבלים. המאפייה היא מקום לשבת לשתות קפה בבוקר שישי, באווירה המיוחדת של העיר העתיקה בבאר שבע.

משה טרבלסי, נשיא לשכת המסחר בבאר שבע והנגב, היה חבר קרוב של מנחם ושל המשפחה. הבוקר, כמו רבים אחרים, הוא התבשר בבשורה המרה: ''הלב כואב. הכרתי אותו, היה חבר שלנו ושל המשפחה וחבר בלשכת המסחר, מהחברים מהוותיקים בה. מאפיית הראשונים הוא אחד העסקם הותיקים ביותר בבאר שבע, שליווה ומלווה את התפתחות העיר מאז הקמתו. אני מאוד מחובר אליו, היינו חברים טובים.

מנחם היה אדם שכל הזמן חייך, תורם ללא גבולות, מסייע למיעוטי יכולת. אדם מאוד אהוב, אדם שכולו אדם. בנו אריק הוא בכיר בלשכת המסחר ממלא מקום נשיא הלשכה. מנחם גידל משפחה למופת, ביושרה ובאדיבות. אדם מדהים ואני מאוד כואב את לכתו. רק לפני כמה שבועות נפגשנו באירוע, היה שמח, שמח לראות אותנו. כואב ועצוב לנו''.

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, ספד לו: ''בצער רב ובכאב גדול, אנחנו נפרדים היום ממנחם לייבוביץ׳, מדור המייסדים של העיר באר שבע. פורץ הדרך, שהקים בבירת הנגב את ״מאפיית הראשונים״. 
''מנחם, אוהב העיר באר שבע ואהוב על תושביה, הפך את "מאפיית הראשונים" לשם דבר, ממאפייה בעיר העתיקה של באר שבע לרשת מצליחה, יחד עם משפחתו שאותה כה אהב''.
''אדם רב פעלים, איש חסד ומתן בסתר, חביב על הבריות, שהפך למוסד בפני עצמו. אהבתי מאוד את מנחם. דמותו המיוחדת תחסר לנו מאוד בנוף הבאר שבעי. בשמי ובשם תושבי העיר, תנחומנו הכנים, מעומק הלב, למשפחת לייבוביץ', לרעיה המסורה אילנה, לילדים היקרים צ׳יקו, אריק, חנה ויפית, לנכדות ולנכדים האהובים//.
יהי זכרו ברוך''.

הידיעה על מותו הורידה אבל כבד על באר שבעים רבים, בכל הגילאים, שהכירו את האיש המיוחד, גם מקצוען וגם בן אדם, שבמאפייה שלו עובדים יחדיו יהודים וערבים, שהכיר בשמות רבים מלקוחותיו.
מנחם ליבוביץ' הובא למנוחות היום, שני בבית העלמין הישן בבאר שבע.

יהי זכרו ברוך!


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3FSWzTO
​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬ 
​​​​​​​​​​​​​​