8200 עוברת לנגב, אוני' תל אביב תפעיל את המסלול הלימודי?

קובעים עובדות בשטח? מכתב ששלח השר לפיתוח הפריפריה מגלה כי אמנם 8200 עוברת לנגב, אך אוניברסיטת תל אביב כבר מכינה תשתית לכך שלימודי המשרתים יהיו אצלה - ולא בבן גוריון
send whatsapp messsage send FB messsage
8200 (צילום המחשה: דובר צה''ל)

היו בתל אביב וישארו בתל אביב?  ממכתב שנשלח הבוקר השר לפיתוח הפריפריה עודד ופרר לשר הבטחון עולה כי אמנם 8200 עתידה לעבור לנגב בעוד כמה שנים, אך אוניברסיטת תל אביב רוצה לשמר לעצמה את ההכשרה של המשרתים.

''פעל לכך  שמשרתי יחידות אמ״ן המשרתים בנגב, במסגרת מעבר צה"ל דרומה, ילמדו  באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. 
המדיניות שלי כשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל היא להפוך את הנגב והגליל למרכז ולא לתחנת מעבר שנוסעים ממנה לתל אביב.

"״כחלק מהתוכנית הלאומית לחיזוק ופיתוח הנגב, כפי שדוד בן גוריון ראה בחזונו, החליטה ממשלת ישראל על העתקת בסיסי צה"ל לנגב והקמת קריית מודיעין במקום, במטרה לפתח ולחזק את האזור מבחינה כלכלית ואסטרטגית. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היתה שותפה פעילה למהלך לאורך כל הדרך ואף נחתם איתה מסמך הבנות לצורך הערכות לקליטת סטודנטים שילמדו מקצועות היי-טק כחלק ממעבר צה"ל דרומה''.

''במסגרת החלטה זו נחתם מסמך הבנות עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב, להיערכות האוניברסיטה לקליטת משרתי 8200.
נודע לי כי לצד היערכות האוניברסיטה מתקיים מכרז פומבי למוסדות להשכלה גבוה ברחבי הארץ וכבר ישנה היערכות של אוניברסיטת תל אביב למסלול ייעודי למשרתי יחידות 8200''.

''מחובתה של ממשלת ישראל לייצר זיקה למשרתי יחידות 8200 ע״י לימודי הייטק בנגב ולא בתל אביב. ישנה חשיבות רבה להעתקת בסיסי צה״ל לנגב והפיכתו למוקד מרכזי המייצר הזדמנויות שוות לפריפריה ולמרכז'', כתב פורר.

המכתב של השר פורר (סריקת המסמך / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

מסקרים שנערכו בקרב משרתי יחידות הטכנולוגיה העילית בצה''ל עולה, כי הם מעדיפים לגור בתל אביב - ולא לעבור לפריפריה. עוד עולה, משיחות רקע, כי מרבית המשרתים הם אכן מאיזור המרכז, שם הם מחוזרים על ידי חברות היי טק שמוכנות לשלם להם משכורות עתק, דבר שמקשה מאוד על צה''ל לשמר את הטאלנטים. על כן, למשרתי 8200 מעמד פריווילגי.

כבר לפני 4 שנים, חשפנו בברנז'ה NEWS, כי אנשי חיל התקשוב של צה''ל רוצים לגור בתל אביב - לא בבאר שבע. הנתון הלא מפתיע הזה נחשף  בכנס ''אתגרי העירוניות במעבר יחידות צה"ל לנגב'', שערכו אוניברסיטת בן-גוריון ומכון מנדל למנהיגות, במכון מנדל. במהלך הכנס הוצגו נתונים, מתוך מחקר שערך שאול הרטל, מרצה ויועץ לפיתוח כלכלי אזורי בנגב.  הרטל הוא דוקטורנט - מתמחה בתחום הפיתוח האזורי.

מתוך המחקר: המשרתים רוצים תל אביב (צילום: דני בלר)

עבודת הדוקטורט שלו מתמקדת בהבטים של מעבר יחידות הטכנולוגיה של צה''ל על פיתוח האקו סיסטם של החדשנות בבאר שבע. במהלך עבודתו הוא ראיין ושוחח עם אנשי יח' התקשוב וכן עם אנשי היי טק. הוא זיהה בין אנשי יח' התקשוב את מה שמוכר כיום כ''מעמד היוצר'': אנשים צעירים, במקצוע טכנולוגי מבוקש, הדורשים סביבת חיים מגוונת, עם היצע תרבותי, אפשרויות קידום, חברה רב גונית. הם מחוזרים על ידי חברות הטכנולוגיה המובילות, המציעות להם שכר גבוה. מהמחקר עלה, כי אנשי הטכנולגיה רוצים להיות קרובים לטכנולוגיה והטכנולוגיה נמצאת בתל אביב. הם רוצים לנהל אורח חיים נהנתני, אותו לא יכולים למצוא בפריפריה. אם זה סינמטק, או הופעות או סתם אווירה של עיר גדולה, את זה הם לא יכולים למצוא בבאר שבע, לטענתם.


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3FSWzTO
​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬ 
​​​​​​​​​​​​​​