לא התחסנתם חיסון שלישי? תבדקו פעמיים בשבוע - על חשבונכם

ועדת החוקה אישרה את תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי. לא מחוסנים בחיסון שלישי יצטרכו לבצע בדיקות על חשבונם
send whatsapp messsage send FB messsage
דיוני הוועדה (צילום: נועם מוסקוביץ / דוברות הכנסת / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

מאת: משה פריאל, כתבנו בכנסת

בהסכמה בין יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב לממשלה, התקנות ייכנסו לתוקף ביום שלישי הבא (5.10) כדי לאפשר זמן התארגנות למקומות העבודה. 

ועדת החוקה  אישרה היום (רביעי) את תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום רפואי.

לפי התקנות יידרשו העובדים במקומות אלו להציג תו ירוק קבוע או להיבדק בבדיקה מהירה פעמיים בשבוע על חשבון העובד.

הממשלה נענתה לדרישת היו"ר ח"כ קריב לבטל בשלב זה את הסנקציה הפלילית על הפרת התקנות עד להסדרת האפשרות לאכוף את התקנות באמצעות קנסות מנהליים כפי שנעשה בשאר התקנות מכוח חוק הקורונה הגדול. כמו כן הושגה הסכמה על מתן מענה בימים הקרובים לפניות של מעסיקים לקבלת פטור במקרים חריגים מן התקנות. עוד התחייבה הממשלה להפיץ בימים הקרובים הנחיות למעסיקים ביחס להתמודדות עם עובדים שאינם בעלי תו הירוק המסרבים להיבדק.

וידאו: מדיוני הוועדה (צילום: דוברות הכנסת)


יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "התקנות מהוות עליית מדרגה מהותית בהרחבת השימוש במנגנון התו הירוק, לראשונה בתחום דיני עבודה ומקומות עבודה. ככל שמגיעים למרחבי זכויות יותר מהותיים כמו זכות הפרנסה שמעוגנת בחו"י חופש העיסוק, נטל הפיקוח הפרלמנטרי של הוועדה גובר. הנגזרות העיקריות הן הצורך בהעמקת הביסוס האפידמיולוגי והאכיפה". 


בתקנות מוצע לקבוע כי עובד לא ייכנס למקומות העבודה שעליהם חלות התקנות אם לא הציג אישור תו ירוק המעיד על כך שהוא מחלים או מחוסן או הציג אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מיידית מ-84 השעות (שלושה וחצי ימים) שקדמו למועד הצגת התוצאה. המשמעות של הוראה זו היא שעובד שאין לו תו ירוק, יידרש לשתי בדיקות מיידיות מדי שבוע על חשבונו, כדי להיכנס למקום העבודה.

ההגבלה חלה על מוסדות הבריאות שמפורטים בתקנות- בתי חולים, מרפאות, מוסדות לטיפול במשתמשים בסמים ועוד, מוסדות הרווחה- בתי אבות, בתי דיור מוגן, מסגרות חוץ-ביתיות לקטינים ועוד, וכל מקומות העבודה שנקבעה לגביהם בתקנות הגבלת פעילות שפתיחתם לציבור מותנית בהצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה- מכוני כושר, מסעדות, אטרקציות, אירועי תרבות ועוד.

הדרישה לתו ירוק או לתוצאה שלילית לא תחול לעניין עובד שהמעביד שלו קבע לגביו שאינו בא במגע עם מטופלים, מקבלי שירות או קהל הלקוחות במקום העבודה.

תמכו בתקנות: יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב (העבודה) והח"כים בני בגין (תקווה חדשה), סימון דוידסון, נירה שפק (יש עתיד).



על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com