חיילים מהדרום יופנו לטיפול רפואי בעיר הבה''דים

בעוד שהקמת בית חולים שני בנגב מתעכבת בגלל בירוקרטיה ומאבקי כוח של האוצר וקופות החולים, צה''ל חנך היום מרכז רפואי משלו בעיר הבה''דים, בעלות של 55 מיליון שקלים, שמחליף את החר''פ הישן
send whatsapp messsage send FB messsage
עיר הבה''דים. עכשיו יש גם מרכז רפואי משוכלל (צילום: דוברות משרד הביטחון)

נפתח המרכז הרפואי האזורי בעיר הבה"דים שהקים משרד הביטחון בעלות של כ-55 מיליוני שקלים. המרכז יחסוך מהחיילים המתנה ארוכה בסורוקה או קבלת טיפול רפואי במרפאה קטנה בבסיס.

צילום: דוברות משרד הביטחון

המרכז הרפואי הצבאי בדרום שפעל עד כה ממחנה נתן בבאר שבע- הועתק ממקומו ההיסטורי לקריית ההדרכה (עיר הבה"דים), ונבנה כמרפאה חדשנית, בעלת יכולת להעניק לחיילים במרחב הדרום טיפול רפואי ושירותי בריאות מתקדמים. המרכז החדש יוכל לטפל בכ-700 חיילים ביום, ולהכיל כ-300 בכל רגע נתון. המרכז משתרע על שטח ענק של 4444 מ"ר וצויד בציוד החדיש ביותר, לרבות מכשיר דימות מתקדם, אולטרה סאונד והקמת מרפאה ייחודית לבריאות האישה. במרכז הרפואי האזורי בדרום (מרפ"א) יהיה לראשונה חדר ניתוח בתוך בסיס צבאי וכן אפשרות לחיבור לתשתיות תקשורת וחיבור לניידת .MRI המרפאה המחודשת תפעל בסטנדרט בריאות גבוה תוך שמירה על תקנות בריאות ואיכות הסביבה.

לאחר פינויו המלא של הבסיס במחנה נתן, יועבר השטח במלואו לעיריית באר שבע, זאת כחלק מהמגמה של משרד הביטחון "לשחרר" שטחים באזורי ביקוש לטובת שימושים אזרחיים. מעבר ליתרונות הגלומים במעבר מרפ"א לקריית ההדרכה, ניתן יהיה לייעל את השירות ולחסוך לחיילים שאינם בקו הבריאות את הנסיעות לבאר שבע כפי שהיה עד כה, ובכך לחסוך גם עלויות ישירות ועקיפות נוספות . בנוסף- במסגרת הפרויקטים של צה"ל לנגב, ניהול המחנות עובר לידי זכיין, והמעבר לתפעול אזרחי באמצעות זכיין פרטי צפוי להוביל לירידה של עשרות מיליוני שקלים בשנה בעלויות התפעול.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "משרד הביטחון ממשיך לממש את משימתו החברתית והלאומית לחזק את הנגב ולפנות שטחים לטובת מקומות מגורים, והמרכז הרפואי האזורי החדש והמתקדם להשקעה הגדולה שלנו בשיפור והנגשת תנאי השירות של החיילים. המשך פיתוחה והעצמתה של קרית ההדרכה בנגב, וכפועל יוצא גן חיזוק היישובים באזור, הוא תהליך שמשרד הביטחון מחויב לו". 

צילום: דוברות משרד הביטחון​​​​​​​

איציק כהן, ראש מינהל מעבר דרומה במשרד הביטחון: "מהלך זה הינו צעד נוסף בחידוש התשתיות הפיזיות והאחרות והתנגשתן עבור צה"ל וחייליו. העתקת הבסיסים וההתחדשות בתוך המחנות מאפשרת לממש באופן מלא את הפוטנציאל הגלום במעבר הבסיסים ממרכז הארץ לדרום, כאשר במקרה זה יעשה שימוש בתשתיות מתקדמות של רפואה בסמיכות לבית הספר של חיל הרפואה ומרפאות מומחים בזמינות ונגישות עבור החיילים הנדרשים לכך".

מעבר צה"ל לנגב הוא הפרויקט הלאומי הכולל את מעבר בסיסי ההדרכה מצריפין לקריית ההדרכה, והעתקת קמפוס התקשוב וקמפוס המודיעין ממרכז הארץ לנגב. מדובר במהלך רחב אשר בנוסף ליתרונותיו עבור הצבא, הוא משיא ערך חברתי כלכלי ודמוגרפי בחיזוק הדרום. הצבא מפנה את הקרקעות עליהם יושבים הבסיסים במרכז הארץ, ו"מתיישב" בנגב על כל המשמעויות הכרוכות בכך.​​​​​​​