האימא: "המאמן התנכל לבני". המאמן: "הוא לא נרשם לתחרות בזמן''

מחלוקת בין דליה טהר, אימו של יאיר בן ה-15, נער שניחן בכוח רצון אדיר, לבין מאמן הג'ודו שלו. לדברי האם, לנער הובטח לנסוע לתחרות בהולנד. המאמן טוען שהנער לא נרשם בזמן. מי צודק?
send whatsapp messsage send FB messsage
יאיר טהר. נשאר בארץ (צילום: דליה טהר)

יאיר טהר, בן 15, הוא נער מקסים, עם תסמונת דאון, שהתעקש והשיג הרבה: הוא לומד בבית ספר רגיל, עם חברים בני גילו שהם נערים רגלים. יש לו ליווי חינוכי, הוא פעיל בספורט והכי הרבה - אוהב ג'ודו. אימו, דליה, אוהבת אותו מאוד וכמו כל המשפחה - גאה בהישגים שלו בלימודים וגם בספורט. לא היא, לא האב ולא האחים רואים בו נער בעל מגבלה כלשהיא. להיפך: הוא מדביק את כולם בכוח הרצון ובאהבה האין סופית שהוא מעניק למשפחתו וחבריו. 
לפני כמה חודשים, כך מספרת האם, מאמן הג'ודו שלו, אבי אגר, הציע לו לנסוע לתחרות בהולנד, מה ששימח ומאוד ריגש אותו. "אין לנו הרבה אמצעים, אבל רציתי שהילד יגשים חלום", מספרת האם. "על מנת שנוכל לנסוע להולנד, היינו זקוקים למלגה או לסיוע והמאמן הבטיח לנו שיהיה בסדר.  מועד הנסיעה הגיע והמאמן פתאום אומר לנו שאין מקום ושיאיר לא ייסע. זה מאוד הכעיס אותי, כי זה ילד מיוחד, שכל כך רצה לנסוע. הוא ילד שהגיע להישגים מדהימים, הוא בחברה רגילה, הוא כשרוני. זה פשוט שבר אותנו". יאיר זכה בלא מעט מדליות. הוא מתחרה במסגרת רגילה, גאה מאוד בעשייה שלו, מתאמן ומביא נחת להוריו.
לדברי האם, היא עשתה כל מה שצריך, לרבות להוציא את המסמכים הדרושים על מנת לנסוע.  לטענתה, המאמן כלל לא הודיע לה שיש נסיעה ושיש מועד אחרון להגשת המסמכים: "זה היה בכוונה", היא טוענת.
חלק מהמדליות בהן זכה יאיר בתחרויות שונות (צילום: דליה טהר)​​​​​​​
המאמן, אבי אגר, נדהם לשמוע את טענות האם: "היא יכלה לדבר איתי, היא יודעת איך ליצור איתי קשר. הסיבה שיאיר לא נסע לתחרות, היא שהוא לא נרשם בזמן. אין שום סיבה אחרת, כי עובדה, שילדים אחרים כן נסעו לתחרות, שנערכה בהולנד. יש מועד אחרון לרישום, אותו קובע תקנון התחרות ולא ניתן להירשם מאוחר יותר".

בינתיים, יאיר עבר לחוג ג'ודו אחר. "אני כועסת ולמרות שהילד שלי רשום בחוג עד סוף השנה בחוג, החלטתי להעביר אותו לחוג אחר. אין לי מה להתקשר למאמן. אם הוא רוצה, שהוא יתקשר אליי".