מגה הגרלה למחיר למשתכן: אם תזכו בדירה, בינתיים זה רק על הנייר

שר האוצר כינס היום מסיבת עיתונאים דרמטית, בה הודיעה על ''מגה הגרלה'' במסגרת דיור למשתכן, גם בבאר שבע. צריך לציין: אלה דירות על הנייר
send whatsapp messsage send FB messsage
שר האוצר כחלון. לוטו דירות (צילום: דיקלה בסיסט שפריר / CC BY SA 4.0)

שר האוצר משה כחלון כינס הבוקר, רביעי מסיבת עיתונאים דרמטית בנושא הדיור, במהלכה הצהיר על הגרלה מיוחדת של 15אלף יחידות דיור באזורי הביקוש. ההגרלה תיפתח במוצאי שבת.  תוצאות ההגרלה ינתנו עד ה-24 באוגוסט. סיכויי הזכייה, כך מעריכים 1 ל-3. עם זאת : אין עדיין היתרי בנייה וההגרלה היא שוב רק לסדרה א'.

בבאר שבע יוצעו 732 דירות ובאופקים, 120. מדובר בדירות שיהיו זולות, כך מצהירים באוצר, בכ-20 אחוזים ממחיר המחירון. עם זאת, יעבור זמן עד שהזוגות הצעירים יקבלו את המתפחות לדירה. בינתיים, הם ימשיכו לגור אצל ההורים או לשלם שכר דירה מופקע.

ב"לוטו הדירות" יכולים להשתתף  זכאי מחיר למשתכן השייכים לסדרה א' בלבד. הכללים  זהים לאלו שחלו עד היום במחיר למשתכן. ההרשמה מתבצעת באמצעות אתר ההרשמה להגרלות dira.moch.gov.il

סדר ההגרלות ייעשה לפי גודל היישוב: מהיישוב שמספר תושביו הוא הגדול ביותר ועד ליישוב שבו מספר התושבים הוא הנמוך ביותר. 
בעת ההרשמה להגרלה בוחרים בשלושה יישובים מועדפים. עם זאת, צריך לשים לב לסדר ההגרלות:  זכייה בפרויקט אחד תגרור הסרה מההרשמה לשני הפרויקטים האחרים. נרשמתם באופקים ובבאר שבע, אם זכיתם באופקים, תוסרו מהרשימה בבאר שבע ולהיפך.

​​​​​​​אם זכיתם בהגרלה, זה לא אומר שמחר אתם נכנסים לדירה: הזוכים יצטרכו לחכות עד שיזם ייצור עמם קשר, במקרה הטוב, מספר חודשים. בחירת הדירה צפויה להתקיים כחודש לאחר קבלת היתר הבנייה מהוועדה המקומית. 

ללוטו דירות של כחלון אמור להיות בעיקר אפקט פסיכולוגי מצנן על שוק הדירות: כל זוג שמשתתף בהגרלה, הוא זוג שיורד מהביקוש לדירות בשוק החופשי, דבר שעשוי לצנן את הביקושים ומתן את עליות המחירים המטורפות, בעיקר בשל כניסת ספקולנטים לערים כמו באר שבע. בבאר שבע עומדות דירות להשקעה ריקות משוכרים. הסיבה: בעלי הנכסים מחפשים רק שוכרים איכותיים - סטודנטים ממרכז הארץ. זוגות צעירים מקומיים, בהם הרבה משפחות מעוטות הכנסה, מתקשות לשכור דירה בבאר שבע.