משחקים בטאקי

באר שבע בימים אלה, הפכה ל"בירת הטאקי העולמית", בשל העובדה שהאליפות הראשונה של המשחק הפופולרי נערכת במוזיאון הלונדע במעמד ממציא המשחק כבודו ובעצמו. איזה שחקן מפורסם פגשו הילדים?
send whatsapp messsage send FB messsage
ראש עיריית באר שבע משחק טאקי עם ממציא משחק, חיים שפיר (צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של ראש עיריית באר שבע)

כבוד לבאר שבע: אליפות הטאקי הראשונה של ישראל נערכת בימים אלה במוזיאון הלונדע, בשיתוף עם חיים שפיר, ממציא המשחק בכבודו ובעצמו. במהלך חוה”מ סוכות (17-24.10) מתקיימים ימי המוקדמות, במתחם מיוחד שנפתח ומוקדש לאליפות. לדברי המארגנים, "זוהי חגיגה שלמה שכל כולה מוקדשת למשחק הכי ישראלי שיש. 100 הטובים ביותר במוקדמות יעלו למקצה הגמר שיתקיים לקראת חנוכה".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הוא שחקן טאקי נלהב ואפילו התפלפל עם הממציא על סוגיות שונות הקשורות במשחק. שפיר, שהמציא את הטאקי לפני 33 שנה, הוא סופר ואיש משחקים ישראלי. שפיר נולד בחיפה, למד תואר ראשון בפקולטה להנדסת חקלאית בטכניון, אבל אחרי שנתיים של עבודה כמהנדס שכיר, החל לפתח ולייצר משחקים תחת שם המותג "משחקי שפיר", כיום "משחקים של חיים שפיר". הוא פיתח למעלה מ-100 משחקים הנמכרים בכ-25 ארצות. בין משחקיו המפורסמים: טאקי, פיקולו, לוגי, קוקוטאקי, שמונה וחצי, אוצרות או צרות, תפוס ת'כוס, קלאק קלאק.

טאקי הוא משחק קלפים ישראלי, גרסה מקומית למשחק הקלפים UNO שפותח בשנות ה-70 ומהווה הרחבה ופיתוח של המשחק העממי "שמונה משוגע" או Crazy Eight המשוחק בקלפים רגילים. מיד עם צאתו לאור בשנת 1983 הפך לרב-מכר ונמכר בהצלחה רבה במספר ארצות, ובראשן ישראל. פירוש השם "טאקי" הוא מפל מים ביפנית, והקלף הנושא שם זה במשחק מאפשר לשחקן "לשפוך עליו" את כל הקלפים מאותו הצבע.

שפיר מספר, כי מדי יום הוא מקבל עשרות שיחות ומיילים, של שחקנים המבקשים ממנו שיכריע בסוגיות שונות במשחק, שהוא אחד הפופולריים בישראל.

כתבות נוספות למקרה שפספסת...
יום רביעי | 19 אוקטובר 2016
יום רביעי | 19 אוקטובר 2016
יום שלישי | 18 אוקטובר 2016