לחץ שמחץ: באר שבע החזירה את הפער בפיסגה

3 נקודות מבדילות בין האלופה לסגניתה מכבי תל אביב, בתום 24 מחזורים. הפועל הביסה את כפר סבא 0-3 בטרנר משערים של מליקסון, ברדה ואוחנה. במוצ"ש יוצאים לאשדוד
send whatsapp messsage send FB messsage
מאור מליקסון וניב זריהן חוגגים על כפר סבא. עשו את השער הראשון (צילום: בן בודה)

מכבי תל אביב יכולה להמשיך לחכות למעידה נוספת של הפועל באר שבע, כי הערב אלופת המדינה ומוליכת הטבלה, עמדה בלחץ, שברה שוויון ועלתה ל-53 נקודות לעומת 50 של יריבתה המושבעת, לאחר המחזור ה-24 בליגת העל בכדורגל.

אמנם בתחילת משחק הבית מול הפועל כפר סבא מהתחתית הקבוצה קרטעה, אך בהמשך השתפרה והשכילה להבקיע שני שערים לפני ההפסקה. המחצית השנייה הייתה בינונית ברמתה והאדומים-לבנים הסתפקו בשער אחד נוסף, 0-3.

זעזועים היו בהרכב הערב. מאמן הקבוצה ברק בכר בחר לתת מנוחה לשחקנים שסובלים מעומס גופני ונפשי בעקבות משחקים רבים, שהאחרון שבהם ביום חמישי באיסטנבול מול בשיקטאש בליגה האירופית - לשוער דודו גורש ולשחקן ההתקפה טוני וואקמה. על העוגן במרכז הקישור, ג'ון הוגו, הוא למד לא לוותר. גיא חיימוב פותח בין הקורות, ניב זריהן ישחק בכנף השמאלית.

יחד עם זאת, להרכב הפותח חזרו הערב המגן הימני בן ביטון (במקום מתן אוחיון), הבלם לואיי טאהא (במקום אובידיו הובאן), הקשר מהראן ראדי והשחקנים הקדמיים מאור בוזגלו ומאור מליקסון, לצד אליניב ברדה, למרות שסבו פליקס ברדה נפטר והובא למנוחות היום אחר הצהריים. בן שהר המתין להזדמנות שלו על ספסל המחליפים.

מן הסגל הערב נעדרו הבלם וויליאם סווארס, המגן השמאלי מיהאי קורהוט והחלוץ מוחמד גאדיר הפצועים, שהצטרפו לבלם מיגל ויטור שנעדר בשל פציעה כבר קרוב לשלושה חודשים.

הנה ההרכב המלא וציונים של ברנז'ה: גיא חיימוב 5.5; בן ביטון 6, שיר צדק 6, לואיי טאהא 6, בן תורג'מן 6; ג'ון הוגו 6, מהראן ראדי 5.5, מאור בוזגלו 5.5; ניב זריהן 6 (בן שהר-6-57), אליניב ברדה 6 (טוני וואקמה-65), מאור מליקסון 6.5 (מיכאל אוחנה-75).

על הספסל: דודו גורש; מתן אוחיון, אובידיו הובאן, וובה בראון.

לא בסגל: וויליאם סווארס, מיהאי קורהוט, מוחמד גאדיר, מיגל ויטור (פצועים).

שופט ראשי: אורן סימניאן. קוונים: אורן בורנשטיין, אבי גולדשטיין. שופט רביעי: אסעד ג'בארין.

אבא של אלונה ברקת ובתו באיצטדיון. יום המשפחה (צילום: בן בודה)

לרגל יום המשפחה, שחל אתמול, נערכה פעילות מיוחדת לפני תחילת המשחק, כאשר עם שחקני הקבוצות עלו בני משפחותיהם אל כר הדשא. מבין האמהות בלטה, בלבוש מסורתי, אמו של מהראן ראדי. האבא הכי מפורסם של הפועל באר שבע, יעקב בוזגלו, שלאחרונה מדיר רגליו ממשחקי הקבוצה ומבקר את הבעלים והמאמן בחריפות, לא הופיע גם הפעם. את העין צד דווקא אבא אחר, זה של נשיאת המועדון, אלונה ברקת, לקול מחיאות כפיים סוערות של הקהל המועט יחסית באיצטדיון, 14,532 צופים "בלבד".

מהראן ראדי ואמא שלו במגרש. מרגש (צילום: בן בודה)

אגב, קהל, רק ביציע המזרחי עודדו בהתחלה. האוהדים הקולניים ביציע הדרומי דממו במחאה על כך, שהמשטרה עצרה כמה מחבריהם, בחשד שהחדירו נפצים לאיצטדיון. בדקה החמישית החלו בדרומי לעודד ואז התקבלו בשריקות בוז על ידי האוהדים במזרחי. מהדרומי צעקו: "לא רוצים שוטרים ביציע"!

דביר ברנוב, בן 16 ממיתר, חניך בעמותת איל"ן, אוהד הפועל באר שבע, ששנים מגיע עם אביו לכל משחק של הקבוצה, העניק את כדור הפתיחה לשופט אורן סימניאן.

מאמן באר שבע לא רק ששינה את ההרכב (כהרגלו), הוא גם ערך חילופים פנימיים. מאור בוזגלו הוצב באמצע הקישור כעושה משחק, מאור מליקסון בכנף שמאל וניב זריהן בימין.

בדקה החמישית מצב ראשון ברחבה של כפר סבא, כשאליניב ברדה ניסה לנגוח כדור שהגביה בן תורג'מן, אך פספס והכדור הגיע לצד השני לניב זריהן שאיבד את הכדור בקלות ובשלומיאליות.

ג'ון הוגו רודף אחרי כפר סבא. 30 דקות ראשונות לא טובות (צילום: באדיבות אסף חיימוביץ')

אותות הלחץ ניכרו במגרש היטב. העובדה שמכבי תל אביב השוותה את מספר נקודותיה לזה של באר שבע (50=50), אחרי שההפרש היה 10 לטובת באר שבע, גרמה לאיבוד ביטחון אצל השחקנים וכפר סבא פיתחה התקפות מתפרצות מסוכנות, כשג'ון הוגו וחבריו רדפו אחריהם...

לפיכך, כבר בדקה ה-28 הקפיץ בכר מן הספסל את בן שהר לחימום. כמו כן, הוא ערך חילופים פנימיים, כאשר החזיר את בוזגלו לתפקיד הטבעי שלו באגף ימין, הסיט את מליקסון לאמצע, שם הוא בא לידי ביטוי טוב יותר, והזיז את זריהן שמאלה.

בדקה ה-30 בכר בא על שכרו, כשזריהן הכניס משמאל כדור עומק מדוד למליקסון בתוך הרחבה, שהסתובב נהדר ובעט חזק מאוד לפינה השמאלית הגבוהה, 0-1 יקר.

בדקה ה-35 ברדה יכול היה לעשות את ה-0-2, כשמליקסון דהר מימין והשאיר לו כדור על מגש של כסף מול השוער רן קדוש, אך ברדה הכל כך מנוסה, במקום לבעוט בנגיעה, עצר, השוער התנפל עליו, צמצם את השטח והדף את הבעיטה החלשה. איזה פספוס!

בדקה ה-44 ברדה כבר מצא את הרשת. שוב זריהן החל במהלך משמאל, הגביה לרחבה, ברדה בעט הפעם בנגיעה, קדוש העיקש הדף, ברדה נגח את הכדור החוזר, קדוש שוב הדף, הכדור התגלגל על הקו, הבלם הירוק איציק כהן הרחיק חלש היישר לברדה שמול שער ריק כל שנותר לו זה לגלגל ממטר וחצי פנימה, 0-2 במחצית והניף ידיים לשמיים, כאילו הגול בשביל סבא שלו ז"ל.

אליניב ברדה מכוון לאל שבשמיים. לזכר סבא שלו ז''ל (צילום: בן בודה)​​​​​​​.

באר שבע פתחה את המחצית השנייה במתקפה. הבלם שיר צדק שלח כדור ארוך של 40 מטר למליקסון שהוריד יפה לברדה שבעט מ-20 מטר ליד המשקוף.

בדקה ה-53 כמעט 0-3. מליקסון הוביל התקפה, זריהן המשיך בבעיטה שנהדפה על ידי קדוש השוער.

בדקה ה-64 ספג ג'ון הוגו העייף כרטיס צהוב ראשון לשחקן באר שבע הערב, בעקבות עבירה במרכז המגרש.

בדקה ה-65 חילוף שני. טוני וואקמה במקום אליניב ברדה.

דווקא מן הצד השני, כמעט ונפל שער, כאשר בדקה ה-68 רז כהן בעט מרחוק כדור מקפץ לעמוד השער של גיא חיימוב המזנק.

בדקה ה-74 חוסלו תקוותיה של כפר סבא הצנועה, כאשר הקשר דייגו קאצ'ובה ספג כרטיס צהוב שני והורחק מן השדה. בעשרה שחקנים כבר לא היה לכפר סבא סיכוי.

בדקה ה-75 השלים בכר את שלושת חילופיו, כשמיכאל אוחנה נכנס במקומו של מאור מליקסון.

בדקה ה-80 המגן בן ביטון סיכל ניסיון כיבוש בסגירה אלכסונית ובגלישה ברגע האחרון כדי להרחיק סכנה.

בדקה ה-88, 0-3. בן ביטון הרים מימין כדור עומק מדוד וחכם למיכאל אוחנה הבלתי מכוסה, שמקרוב החליק עם הפאס מהאוייר לרשדת הגבוהה.

במוצאי שבת (20:30) תשחק באר שבע באשדוד, במחזור הלפני אחרון בליגה הסדירה, לפני עשרה משחקי פליי אוף עליון. אשדוד, כידוע, ניצחה בשבת האחרונה 0-1 את מכבי חיפה בחיפה.

כתבות נוספות למקרה שפספסת...