כוכבי הקרטה של מיתר: שתי אלופות ישראל והישג בינלאומי בשבוע

מועדון הקרטה של מיתר, בהדרכתו של 'סנסיי' מוטי אשכנזי, קטף בשתי האליפויות האחרונות באירופה ובישראל, הישגים מרשימים.
send whatsapp messsage send FB messsage
(קרדיט צילום: מוטי אשכנזי)

באליפות אירופה בקרטה שהתקיימה בסוף השבוע הקודם, השתתפו כ-1250 ספורטאים מחמישים מדינות. המשלחת מישראל מנתה 29 ספורטאים ביניהם נבחרת מועצת מיתר, באימונו של מוטי אשכנזי, אלוף ישראל בקרטה בעברו. מוטי הגיע לאליפות עם שלושה מחניכיו שהצליחו להשיג קריטריון – אריאל בן יונס, יובל צור ועדי אשכנזי, בנו של מוטי שממשיך בדרכו של אביו.

עדי אשכנזי התמודד במשך ארבע קרבות מול יריבים מרומניה, איטליה, אוקראינה, וטורקיה, עד שלבסוף דורג במקום השביעי. אשכנזי, תלמיד כיתה יא, הוא אלוף ישראל בעל שלוש מדליות בתחרויות בינלאומיות. מלבד קרטה, עדי עושה בגרות מוגברת במתמטיקה, מדעי המחשב ומדעי החברה. בנוסף, עדי חובב מוזיקה ומנגן בפסנתר וגיטרה חשמלית.

(קרדיט צילום: מוטי אשכנזי)

בסוף השבוע האחרון התקיימה גם אליפות ישראל בקרטה, שם המועדון הצליח להשיג שתי מדליות זהב ואחת כסף בקטגוריית נשים בוגרות. רותם עפרוני ויובל צור הצליחו לזכות במדליית זהב וקורל עמוס, ממיתר גם-כן, הצליחה להשיג מדליית כסף. עפרוני וצור כעת מדורגות מקום ראשון בישראל בקטגוריה והוכתרו כאלופות ישראל.  

סנסיי מוטי אשכנזי מסר בתגובה: "חייו של ספורטאי-הישג לא פשוטים - זה ספורט אולימפי ודורש מחויבות טוטלית. הילדים האלה מצליחים גם לבלוט בבית הספר, לעשות בגרות מורחבת של 5 יחידות מתמטיקה, פיזיקה, ומחשבים וגם מצליחים להתמיד בעשר יחידות אימון בשבוע. מעבר לכך שהם אלופי ישראל, מדובר בלוחמים המתברגים בדירוג אליפות אירופה. זה מראה על אופי, כוח רצון, משמעת והרגלים שהם מפתחים שיובילו להצלחה בכל תחום בחייהם". בנוגע להישג בנו, עדי, באירופה ציין אשכנזי: "אני משוכנע שהמדליה הנכספת של עדי גם תגיע אך בדרך אנחנו משיגים עם הספורטאים הרבה דברים לא פחות חשובים".

מועדון קראטה "ווסט קוסט" נוסד ב 1999 ונחשב למועדון המוביל בישראל. בשנת 2013 הספורטאית קורל עמוס מהמועדון זכתה במדליית זהב היסטורית, הראשונה לישראל, בענף הקרטה בנות עד גיל 18. בשנת 2016 דורגה קורל במקום החמישי לבנות עד גיל 21 והמועדון דורג במקום הראשון מבין כל המועדונים בארץ. בשבוע שעבר הוסיף המועדון הישג נוסף עם זכייתו של עדי במקום ה 7 באליפות אירופה.


כתבות נוספות למקרה שפספסת...