נס או סוף: סנסצייה באיסטנבול או סיום מסע קסום

רק ניצחון חוץ גדול על אלופת טורקיה בשיקטאש יעניק לבאר שבע את הכרטיס לשמינית גמר הליגה האירופית. ברק בכר מאמין, אבל לא יילך בכל הכח ואיך זה קשור להפועל כפר סבא...
send whatsapp messsage send FB messsage
ברק בכר באירופה. כבר עשה דברים גדולים...

הפועל באר שבע תעלה הערב (20:00 שעון ישראל) למשחקה ה-14 וכנראה האחרון בזירה הבינלאומית לעונת 2016/17, הישג חסר תקדים, יוצא דופן, בהיסטוריה הארוכה של הקבוצה בפרט, וגם בהיסטוריה של המדינה מדובר במסע אירופי קסום וארוך במיוחד, מחודש יולי ועד סוף פברואר, שמונה חודשים – מתחילת הקיץ ועד סוף החורף.

הסיכוי שבאר שבע תעפיל לשלב שמינית הגמר בליגה האירופית קטן מאוד. היא צריכה לנצח את בשיקטאש אלופת ומוליכת הליגה הטורקית בטורקיה לא 0-1 וגם לא 0-2, אלא 0-3. תוצאה של 1-3 תגרור להארכה. ניצחון של באר שבע 2-4 יעניק את העלייה לאלופת ישראל, בשל שער חוץ אחד יותר.

באר שבע אמנם כבר עשתה ניסים ונפלאות ביבשת (ניצחון 0-2 בסאן סירו על קבוצת הפאר האיטלקית אינטר, ניצחון 2-3 הרואי על אותה אינטר בטרנר, ניצחון 0-1 על אלופת יוון אולימפיאקוס פיראוס, ניצחון 0-2 על אלופת סקוטלנד סלטיק, תיקו 1-1 כמו ניצחון מול סאות'המפטון באנגליה), אך ניצחון נוסף, בהפרש גדול, על אדמת איסטנבול, נראה מופרך.

ההפסד הביתי 1-3 בדיוק בשבוע שעבר באיצטדיון טרנר, (משער שלישי עמוק בזמן פציעות כשתיקו 2-2 היה קרוב הרבה יותר), טרף את הקלפים לקראת משחק הגומלין. למרות שמאמן באר שבע, ברק בכר, אמר אתמול במסיבת עיתונאים בטורקיה שהוא מקווה שזה לא המשחק האחרון באירופה, דווקא נראה שהוא לא מתכוון "להרוג את עצמו" על המשחק הזה ודי "מוותר" על האפשרות לעשות סנסצייה, בעיקר בשל המצב החדש שנוצר בליגה, רק 3 נקודות הפרש ממכבי תל אביב שבמקום השני. זה מחייב את בכר לתת מנוחה לכוכבים, כדי שיהיו רעננים לקראת המשחק החשוב יותר, ביום שני (20:30) מול הפועל כפר סבא בטרנר.

לפיכך, שמות של שחקנים מחליפים עתידים לפתוח בהרכב הערב והרשימה מרשימה: השוער גיא חיימוב (עוד לא שיחק העונה באירופה), המגינים מתן אוחיון ובן תורג'מן, הקשרים וובה בראון ומיכאל אוחנה, שחקן הכנף ניב זריהן והחלוץ מוחמד גאדיר.

את ההרכב המדוייק קשה לדעת בשלב זה, בכר לא תירגל אותו אתמול בערב באימון המסכם בטורקיה, ושומר לעצמו את הזכות להפתיע, כהרגלו. הרי, בכל זאת, מדובר במשחק רשמי במסגרת מכובדת ומחייבת ואף אחד לא רוצה שתהיה תוצאה אסטרונומית ביזיונית שלא קשורה לכדורגל.

אזהרת המסע של שירות הביטחון הכללי, שלא להגיע לטורקיה מטעמים ביטחוניים, בתוספת ההפסד המאכזב בשבוע שעבר, גרמו לאוהדים רבים להישאר בבית ולהיות מרותקים למסך הטלוויזיה (ערוץ הספורט בשידור ישיר). רק "אמיצים" בודדים מלווים את הקבוצה למשחק באירופה, למרות הסיסמא הנצחית: "לעולם לא תצעדי לבד"...

כתבות נוספות למקרה שפספסת...