הטכניקות המנצחות שחברות לקידום אתרים צריכות ליישם - לגזור ולשמור
הטכניקות המנצחות שחברות לקידום אתרים צריכות ליישם - לגזור ולשמור
יש לכם אתר? מקדמים אותו בגוגל? חולמים לראות אותו מככב בראש תוצאות החיפוש בגוגל? קבלו את השיטות הכי יעילות שכל חברה לקידום אתרים מיישמת ואמצו אותן אליכם
כל שנה אנו ערים לשינויים בזירה הדיגיטלית. אם אתם מקדמים את האתר שלכם באופן עצמאי, כדאי שתעשו את זה כמו המקצוענים. במאמר שלפניכם 10 שיטות הקידום העדכניות שכל חברה לקידום אתרים כוללת באסטרטגיית הקידום כדי לשלוט בתוצאות החיפוש.
גוגל מודעת לעובדה, שככל שהיא תהיה טובה יותר במתן מענה לשאילתות ב- SERP ומתן העדפה למודעות על פני חיפושים אורגניים, כך היא תרוויח יותר, ולכן היא חותרת כל הזמן להיות חזקה וחכמה יותר הן בניתוח דפי האינטרנט והן במידת היעילות בה היא מצליחה לשמור על המשתמשים במסגרתה.
העוסקים במלאכת הקידום האורגני חייבים להישאר עם היד על הדופק בכדי להתייעל יחד עם גוגל. לרוע המזל, לא כולם מצליחים לעמוד בקצב ולהדביק את הפער, ואם לא די בכך, אז גם תכונות ה- SERP העיקריות שעולות משתנות בקצב מהיר, מה שלא מאפשר למקדמי אתרים להסתמך על תוצאות החיפוש כחבל הצלה.
קיימים כמה עשרות פרמטרים עיקריים שעולים ב- SERP, ביניהם קישורי אתר, שאלות נפוצות, מודעות פרסום, סיפורים מובילים, סרטוני וידאו, תוצאות קניות מקוונות, ביקורות, ציוצים ועוד.
גוגל טורחת לשנות את המאפיינים הללו ולתת עדיפות למודעות ממומנות שמובלטות באמצעות תמונות ווידאו. כתוצאה מכך, הרישומים האורגניים נדחפים במורד ה- SERP, מה שמפחית את החשיפה, כמות הקליקים האורגניים ומגביר את הצורך בהשקעה במודעות ממומנות.
מה הפתרון של המשווקים שרוצים להגיע למיקומים גבוהים יותר בקידום האורגני?
מקדמי SEO צריכים לעבוד קשה יותר, ליצור דפים טובים יותר ואתרים מהירים יותר. בשורות הבאות תמצאו את טכניקות ה- SEO העוצמתיות ביותר בשנת 2021, שיסייעו לכם לשמור ולהגדיל את הנוכחות שלכם בחיפוש האורגני.
לפני שמתחילים...
ראשית, בדקו את ביצועי האתר על מנת לבחון את דירוג הדפים הנוכחי בתוצאות החיפוש. Checking keyword rankings מאפשר לקבוע את דירוג הדף על סמך חיפוש מילות מפתח, כאשר המטרה היא להעלות את האתר לראש הרשימה, שכן דירוג גבוה יותר שווה יותר תנועה אורגנית והגברת החזר ה- ROI הכולל של אסטרטגיית הקידום.
עכשיו אפשר להתחיל!
10 שיטות הקידום שכל חברה לקידום אתרים חייבת להכיר כדי לשלוט ב- SERP בשנת 2021
1. שפרו את חווית המשתמש בכל האתר
אתרים באיכות ירודה נוטים להיות מדורגים במקום נמוך יותר, וגוגל משתפרת גם בהערכת איכות האתר. לכן, אם האתר שלכם נראה מיושן, חובבני, לא מהימן או שהטעינה שלו איטית, סביר להניח שהמשתמשים יינטשו אותו ויחזרו ל- SERP כדי לחפש תוצאה אחרת. כך האתר מאבד משתמשים, כמות ההמרות הפוטנציאליות יורדת, והקידום נפגע.
אף על פי שגוגל לא הכריזה על כך באופן רשמי, ישנן עדויות שמצביעות על כך שהיא מתגמלת אתרים עם שיעורי יציאה נמוכים מדף הכניסה, זאת בהסתמך על זמן השהייה של המשתמשים, שמצביע על רלוונטיות התוכן שהגיע אליו.
במקרים בהם המשתמש ביצע פעולה בדף הכניסה, ללא תלות בזמן השהייה שלו בדף, גוגל עשויה אף להקפיץ את האתר בדירוג. זה אומר, ששיעורי יציאה הם לא בהכרח דבר רע, אולם זה לא הוכרז רשמית על ידי גוגל, מכיוון ששיעור היציאה לבדו אינו נחשב למדד אמין מספיק.
2. בצעו אופטימיזציה לחיפוש הקולי
על חשיבות הטמעת החיפוש הקולי סיפרו לנו כבר לפני שנתיים, וכעת אנו מתחילים לראות את חשיבותו. נכון להיום, 25% מהמבוגרים בארה"ב מחזיקים ברמקול חכם, ולקראת סוף השנה, הנתון צפוי לעלות ל- 55%. אין ספק, שגם בישראל המגמה הזו צפויה להשתלט, וככל הנראה זה יקרה כבר בשנה הקרובה.
פרט לכך, הנה כמה נתונים נוספים על החיפוש הקולי, נתוני ואופי השימוש בו:
- 72% מהאנשים המחזיקים ברמקולים המופעלים באמצעות קול טוענים כי הם משמשים חלק משגרת היום יום שלהם.
- 65% מהאנשים שבבעלותם Google Home או Amazon Echo לא יכולים לדמיין חזרה לימים שלפני הרמקול החכם
- 2 מתוך 5 מבוגרים עושים שימוש ברמקול הקולי פעם ביום
- 25% מהמשתמשים בגילאי 16-24 עושים שימוש בחיפוש הקולי בנייד
- מכירות המסחר הקולי הגיעו בשנה שעברה ל- 1.8 מיליארד דולר, ועד לשנה הבאה הם צפויים להגיע ל- 40 מיליארד דולר.
- 22% מבעלי הרמקולים החכמים בארה"ב רכשו משהו באמצעותם.
ההבדלים בין החיפוש הקולי לחיפוש באמצעות טקסט הם גדולים, ולכן חשוב לבצע אופטימיזציה לשניהם. לדוגמה, מחפשים באמצעות טקסט עשויים לחפש "דיאטת סוסים", ואילו בחיפוש הקולי, שנוטה להיות ארוך יותר, הם עשויים לחפש "מה אוכלים סוסים".
הבדל נוסף בין שני סוגי החיפוש הוא, שלחיפוש הקולי יש אוריינטציה מקומית, מכיוון שפעמים רבות הוא נעשה "על הדרך", תוך כדי תנועה.
3. עיצוב למובייל
חשוב ככל שיהיה החיפוש הקולי, הוא חיוני רק אם האתר מותאם לניידים, במיוחד כשמדובר בהמרות, ולכן לפני הכול, חשוב לדאוג לכך.
בעוד החיפוש הקולי עדיין מתפתח, מה שאנו יודעים בוודאות, נכון להיום, הוא שמחצית מכלל הרכישות המקוונות מתבצעות בנייד.
אומנם עברו מאז כמה שנים, אך במרץ 2020 גוגל הודיעה, שכעת היא תסרוק בעיקר אתרים שמותאמים לניידים. משמעות הדבר היא, שגרסת הסלולר של האתר שלכם תיסרק ותצורף לאינדקס לפני גרסת שולחן העבודה, אם זו תשרוד בכלל.
כתוצאה מכך, כל אתר חדש שנבנה כיום צריך להתמקד בחוויית המובייל. אומנם גרסת שולחן העבודה עדיין חשובה, אך היא משנית.
4. התמקדו באשכולות נושאים במקום במילות מפתח
גוגל מתפתחת, וכך גם האלגוריתם שלה. מטרתה היא להבין את כוונת המשתמשים, ולספק להם את תוצאות החיפוש המדויקות ביותר עבורם.
מסיבה זו, תוכן ממוקד מילות מפתח יעשה את העבודה בצורה מספיק טובה, וצריך לבחון את ההקשרים סביבם, בכדי לקלוע לכוונת המשתמש.
על מנת לעשות זאת באופן יעיל חשוב להכיר את קהל היעד ולארגן תוכן באשכולות, שמתמקדים במילות מפתח עצמאיות, ולארגן את התוכן לפי נושאים שונים. בפועל, זה אומר ליצור דף נושא, שיקושר אל דפי אשכולות שמעניקים מענה או כיסוי לתתי נושאים ושאלות ספציפיות.
חשוב לציין, שעריכת מילות המפתח עדיין חיונית, ואין להזניחה לחלוטין. עם זאת, חשוב לפתח את האתר בהתאם לעיקרון שמטפח את אשכולות הנושאים.
5. כתבו תוכן ארוך יותר (רוב הזמן)
מסתבר שתוכן ארוך יותר נוטה לצבור יותר קישורים נכנסים, מה שלעתים קרובות יכול להיות מתורגם לדירוגים טובים יותר ותנועה רבה יותר.
עם זאת, כתיבת 2,000 מילים לכל פוסט בבלוג לא מתאימה לכל אחד. פרט לכך שזה מאוד אינטנסיבי וגוזל זמן, זה לא תמיד הכרחי.
הקו המנחה צריך להיות כוונת המשתמש, וזה המקום לציין, שמעטות שאילתות החיפוש של משתמשים שמעוניינים בפוסט ארוך. מרבית המשתמשים מחפשים מענה קצר וענייני שייתן להם מענה למה שחיפשו.
את האבחנה בין 2 המקרים ניתן להציג על ידי החיפוש "טיפים לבניית קישורים", שככל הנראה נועד להוביל את המשתמש למדריך מקיף לאסטרטגיית בניית קישורים. לעומת זאת, אנשים המחפשים "מותר ואסור בבניית קישורים" עשויים לחפש רשימת נקודות פשוטה.
למרבה הצער, אין שום דרך לקבוע מה צריך להיות אורך הטקסט, פרט לשכל הישר. אולם תמיד ניתן למקד מספר שאילתות חיפוש בפוסט אחד, כך שאותו מדריך קישורים יכיל פיסקה שמפרטת רשימת עשה ואל תעשה. על מנת שלמשתמשים יהיה קל לנווט, ניתן לבנות קישורי קפיצה בתוכן עניינים בתחילת הפוסט.
6. נצלו את היתרון של קידום אתרים ביוטיוב
סרטוני יוטיוב הם תכונה נפוצה ומקודמת ב- SERP. למעשה, יוטיוב הוא אתר האינטרנט הפופולרי ביותר, עם למעלה מ- 2 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש שצופים במיליארד שעות וידאו מידי יום. כמו כן, זו פלטפורמת המדיה החברתית השנייה בפופולריות ומנוע החיפוש השני בגודלו (אחרי גוגל).
כל חברה לקידום אתרים שמכירה את הזירה הדיגיטלית היטב ואת המגמות המתפתחות בה לא תוותר על יוטיוב כאשר היא תחשוב על מנועי החיפוש, ולכן רצוי שגם אתם תנצלו את הפלטפורמה הזו לטובת קידום האתר שלכם.
אף על פי ששיווק בווידאו לא מתאים לכל אחד, או בהכרח לכל ענף, חשוב לזכור, שרוב האנשים מחזיקים ומשתמשים כיום במצלמות וידאו, ומעולם לא היה זמן טוב יותר לשחק עם שיווק בווידאו.
ואם בקידום עסקינן, אז כדי לקדם וידאו מומלץ להשתמש בכותרת משכנעת וידידותית, שמכילה מילות מפתח, ובתיאור סרטון שעכבישי גוגל יוכלו לזהות ולסרוק.
7. צרו פרופיל קישוריות חוץ מגוון
גם בשנת 2021 קישורים מהווים חלק חשוב מאוד באופטימיזציה למנועי החיפוש. חשוב לזכור, קישורים עם סמכותיות נמוכה עלולים לפגוע בקידום האתר, ולכן כדאי לצבור קישורים עם סמכותיות גבוהה.
על מנת להבטיח שפרופיל הקישורים עומד בדרישות של גוגל, חשוב לשים לב לפרטים הבאים:
- כאשר אתם מקדמים תוכן, התמקדו באתרים גדולים וקטנים, וזכרו שאתר נישה קטן עשוי לעורר תגובות לא פחות מאתר גדול.
- התנערות מקישורים רבים מידי עלולה להזיק יותר מאשר להועיל. גוגל מודעת לכך, שאתרים עלולים לאסוף כמה תפוחים רקובים לאורך הדרך, ויודעת לזהות קישורים גרועים. לכן פרופיל קישורים "נקי" מידי לא תועיל לכם.
8. השקיעו בפן הטכני של ה- SEO
- וודאו שהאתר כולו נטען ב- HTTPS שמייצגים אתרים מאובטחים.
- הפעילו AMP לנייד, על מנת להגיש דפי אתר ממטמון ה- AMP של גוגל.
- השקיעו בתוכנות זחילה, על מנת לסייע לזחלנים של גוגל לסרוק את האתר.
- תקנו את הסימונים הסמנטיים באתר, על מנת לסייע לגוגל להבין אותו.
- תקנו שגיאות 404 על ידי הפניות מחדש.
- השקיעו בשיפור זמני טעינה באתר.
- קראו עוד על מה לשים דגש בבניית אתר בכתבה הבאה.
9. גוגל עסקים
כמעט 50% מכל החיפושים בגוגל הם מאנשים שמחפשים מידע מקומי, כמו חנויות מקומיות, שעות פתיחה, מספרי טלפון, כתובות וכדו'.
כל חברה לקידום אתרים, שמקדמת עסקים מקומיים, מכניסה את הקידום המקומי לאסטרטגיית הפעולה שלה, על מנת להבטיח נוכחות חזקה בקרב קהל היעד שלכם. זוהי אסטרטגיה נכונה, שכדאי לכם לאמץ.
10. מדדו ביצועי SEO
דיווח וניתוח הם שני אלמנטים קריטיים של קידום אתרים, ושניהם חיוניים לשיפור אסטרטגיות השיווק הכוללות.
דיווח יעיל פירושו שניתן להבין שאלות מרכזיות כמו, איזה תוכן מושך את הלקוחות של העסק? איזה חלק באתר הכי בעייתי? מה הדף הכי פחות נצפה, ומדוע? אילו שינויים ב- SEO הביאו לשיפור הביצועים באופן משמעותי? ובאיזה סגנון של מילות מפתח כדאי לכם להתמקד בעתיד?
לסיכום,
SEO מתפתח במהירות, וכל חברה לקידום אתרים, משווק או בעל עסק צריכים להסתגל לשינויים הללו בכדי לתת לאתרים שלהם יתרון.
היום יותר מתמיד, כשהקורונה מעודדת את העסקים לעבור לזירה הדיגיטלית, חשוב להיות עם היד על הדופק ולקדם כל עסק בצורה הכי מיטבית, כדי להעניק לו את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר ומיצוי כל הפוטנציאל העסקי שהוא יכול להניב מהזירה הדיגיטלית. לקריאה נוספת על אפיקי השיווק הדיגיטלי הכי עוצמתיים בתקופת הקורונה.
הקפידו להשקיע זמן ביצירת תוכן וקופירייטינג, הישארו מעודכנים במגמות הטכניות וכן בהשפעתם של קישורים נכנסים, מהירות אתר וסכמה.
יש הרבה מה לקחת בחשבון, אך זכרו שאתם לא צריכים להיות מומחים מובילים בתחום ה- SEO בן לילה. השתדלו להבין את היסודות של ה- SEO ותראו הבדל גדול בשיעורי הקליקים של האתר שלכם, במעורבות וכמובן בדירוגים.