ואם לא רוצים לשלם הון לכבלים?

ממשק אינטרנטי חינמי המאפשר קליטת עשרות ערוצים והוא מהווה מעין חלופה לכבלים היקרים. איך הוא?
send whatsapp messsage send FB messsage
שידור חי בדפדפן. איכות מאוד סבירה (צילום מסך)

ישראל נהנית מאינטרנט בפס רחב, שאיכותו סבירה. לאחרונה, אפילו ניתן לבחור בין שלוש טכנולוגיות שונות: VDSL (בזק), כבלים (הוט) וסיב אופטי (אנלימיטד), האחרונה מציעה מהירויות גלישה סימטריות של עד גיגה. אבל כל הפס הרחב הזה נותר חסר שימוש: אלא אם אתם מסתכנים בהורדת תוכן פיראטי, טלוויזיה באינטרנט זה משהו שכמעט לא קיים בישראל. רק רשות השידור מפעילה אתר מעולה עם שידור חי ו-VOD, של תוכניות טלוויזיה ורדיו וגם יישומון יעודי לטלפונים חכמים.
בישראל יש חלופות בתשלום לכבלים וללוויין: סלקום TV, שעלותו החודשית 99 שקלים והוא מציע, באמצעות סטרימר ייעודי, ערוצי HD, תכני אינטרנט וגם צפיה נייד ובטאבלט באמצעות יישומון ייעודי. SMART VOD, שיש לה מאגר של תכנים הכלולים במינוי וסרטים לצפיה בתשלום (החברה אינה מפרסמת באתר שלה את מחיר המנוי), כמו גם נטפליקס, שלאחרונה הרחיבה מאוד את ההיצע שלה בישראל. גם יוטיוב נכנסה למשחק: היא משדרת בעיקר ערוצי חדשות בשידור חי, בהם SKY NEWS, FRANCE 24, אל ג'זירה, EURONEWS, ערוצים מאמריקה הלטינית וסין, DW גרמניה ואת ערוץ החדשות הישראלי דובר האנגלית I24.
יש גם חלופה בשם KODI, שהיא מערכת שלמה ודורשת ידע, התקנה והתעסקות.

ממשק הערוצים, המשתנה בהתאם להיצע (צילום מסך)

TV2GO הישראלית פועלת על גבי כל דפדפן, אינה דורשת התקנות ומאפשרת צפייה והאזנה בכמה עשרות ערוצים, בהם רוב ערוצי האוויר הישראליים וכן ערוצי בישול, בידור, סרטים, סרטים מצוירים, ערוצי ילדים, ספורט, אקטואליה ומוזיקה. המיזם נמצא כבר זמן רב בשלב שידורי הניסיון. בחנו אותו בשני מצבים: בבית, במחשב שולחני המחובר למסך גדול באמצעות כבל HDMI ובחיבור לאינטרנט בסיב אופטי ובגם ב-ADSL. כמו כן, צפינו בתוכן בטאבלט עם חלונות 8, דרך חיבור וויי-פיי. בנסיעה ברכבת, דרך חיבור אינטרנט סלולארי של הוט מובייל.
בכל המקרים הייתה קליטה חלקה, איכותית והממשק הגיב במהירות. בחלק מהערוצים קיימת אפשרות לחזור אחרונית או לדלג לפרק הבא. באחרים (שידורים חיים של ערוצי האוויר) אין אפשרות כזו. התוכן חינמי, אבל אין זה אומר שמדובר בתכנים בלתי ניתנים לצפייה: בסך הכול, יש פה חלופה מעולה ושימושית למי שלא רוצה לשלם 300 שקלים לחודש לחברת הכבלים. בכל המקרים, הקליטה הייתה טובה מאוד.
ייתכן שבחלק מהדפדפנים, שאינם מעודכנים, תידרשו להתקין תוסף או לעדכן את גרסת הפלאש, עניין של מספר שניות.

TV2GO הוא ממשק, שמקשר בצורה חלקה ואלגנטית לתכנים זמינים. ניכר שהושקעה עבודה בתכנות, על מנת לא להכביד על המערכת. הממשק מגיב מהר וטוב. בערוצים שהם HD, כמו הערוץ הראשון באינטרנט, הנגינה בממשק הוא באיכות המקורית.
יותר ויותר גופי שידור מבינים, שצריך להנגיש את התכנים בכל מיני דרכים, אם רוצים לשמר את הצופים. בישראל, רשות השידור השיקה אפליקציה מעולה. השידור הציבורי של ספרד מפעיל אתר מעולה ובו כל השידורים בחי וב-VOD.

כתובת האתר: www.tv2go.co.il



המלצה חמה: היישומון של קול ישראל

על השידור הציבורי בישראל עוברת טלטלה קשה ועם זאת, הוא ממשיך להיות המוביל באיכות ובתוכן. קול ישראל השיק אפליקציה לאנדרואיד ו-IOS, שמאפשרת האזנה רציפה ואיכותית לשידורים חיים ולתוכניות המוקלטות של כל רשתות השידור הציבורי. ממשק יפה, תכליתי ופיצ'רים רבים, בהם ערוצים של מוסיקה וכל התוכניות האהובות מהרדיו.

ציון 10.

היישומון של רשות השידור. תענוג (צילום מסך)