stdClass Object ( [id] => 21829 [title] => מחיר הנסיעה באוטובוס מזנק, הנוסעים מבולבלים ומשלמים ביוקר [subtitle] => מחיר נסיעה באוטובוס מזנק מ־6 ל־9 שקלים תוך חודשיים בלבד. רפורמת ההנחות של רגב לא מגיעה לרוב הציבור. ושיטת התשלום החדשה ברב־קו? עלולה לעלות ביוקר לנוסעים שלא יבינו איך לבצע קיזוז בזמן [description] =>התחבורה הציבורית בישראל חווה טלטלה: בתוך חודשיים בלבד, מחיר נסיעה באוטובוס זינק ב־50% – מ־6 ל־9 שקלים. במקביל, משרד התחבורה משיק שיטת תשלום חדשה שמבטיחה קיזוזים חכמים בסוף החודש – אך בפועל עלולה לסבך ולהכביד דווקא על מי שנוסעים עם כרטיס רב־קו.
לפי משרד התחבורה, בראשות השרה מירי רגב, השיטה החדשה תאפשר לשלם בתחבורה הציבורית באמצעות כרטיס אשראי או אפליקציה בלבד – כאשר בסוף היום או החודש יקוזז התשלום המשתלם ביותר, בהתאם להרגלי הנסיעה בפועל. אלא שלצד הבשורה – נחשפת בעיה מהותית: נוסעים המשתמשים ברב־קו – אישי או אנונימי – לא יוכלו ליהנות מהשיטה החדשה באותה קלות.
הסיבה: רב־קו אינו מחובר לחשבון בנק או למסגרת אשראי, ולכן כל נסיעה חייבת להיות משולמת מראש. קיזוז התשלום יתבצע רק בנקודות שירות ייעודיות או על ידי פקח – ורק אם הנוסע ייזום זאת בזמן. המשמעות: העומס עובר לנוסעים, שיידרשו לנהל רישום עצמאי, לבצע השוואות ולבצע קיזוזים באופן ידני.
בענף התחבורה מזהירים: רבים עלולים לשלם כפול או לשכוח לממש את ההחזר – מה שיותיר כספים רבים בקופת המדינה. “הם מצפים מהציבור לעשות תיאום מס יומי, זה פשוט לא ריאלי”, אומר גורם בכיר בתחום. עוד נטען כי נסיעות המשך בתוך 10 דקות יחויבו מחדש, משום שמערכת הרב־קו לא יודעת לאחד את הנתונים בזמן אמת.
בנוסף לבלבול בנושא התשלום, הציבור מתמודד גם עם רפורמת התעריפים של רגב, שכוללת נסיעות חינם לגמלאים, הנחות לצעירים ולתושבי פריפריה. אך בפועל, רק כ־14% מהזכאים הצליחו לממש את ההטבות – בשל תהליך רישום מסובך ומידע חלקי.
במשרד התחבורה טוענים כי מדובר במהלך שנועד לייעל את התחבורה הציבורית ולהתאים אותה לסטנדרטים הבינלאומיים. בבדיקה שערכנו לגבי נושא מימוש ההנחות, מתברר שמדובר בהליך מסורבל, הכולל רישום, הצגת מסמכים בדרך מקוונת, המתנה לאישור או להגשה מחדש ובינתיים, הנוסעים ממשיכים לשלם את הסכום המלא.
[column_id] => 0 [addedby] => 1 [created] => 2025-06-12 09:53:56 [modified] => 2025-06-12 09:53:56 [modifiedby] => 1 [draft] => [text] => מחיר הנסיעה באוטובוס מזנק, הנוסעים מבולבלים ומשלמים ביוקר...מחיר נסיעה באוטובוס מזנק מ־6 ל־9 שקלים תוך חודשיים בלבד. רפורמת ההנחות של רגב לא מגיעה לרוב הציבור. ושיטת התשלום החדשה ברב־קו? עלולה לעלות ביוקר לנוסעים שלא יבינו איך לבצע קיזוז בזמן...התחבורה הציבורית בישראל חווה טלטלה: בתוך חודשיים בלבד, מחיר נסיעה באוטובוס זינק ב־50% – מ־6 ל־9 שקלים. במקביל, משרד התחבורה משיק שיטת תשלום חדשה שמבטיחה קיזוזים חכמים בסוף החודש – אך בפועל עלולה לסבך ולהכביד דווקא על מי שנוסעים עם כרטיס רב־קו.לפי משרד התחבורה, בראשות השרה מירי רגב, השיטה החדשה תאפשר לשלם בתחבורה הציבורית באמצעות כרטיס אשראי או אפליקציה בלבד – כאשר בסוף היום או החודש יקוזז התשלום המשתלם ביותר, בהתאם להרגלי הנסיעה בפועל. אלא שלצד הבשורה – נחשפת בעיה מהותית: נוסעים המשתמשים ברב־קו – אישי או אנונימי – לא יוכלו ליהנות מהשיטה החדשה באותה קלות.הסיבה: רב־קו אינו מחובר לחשבון בנק או למסגרת אשראי, ולכן כל נסיעה חייבת להיות משולמת מראש. קיזוז התשלום יתבצע רק בנקודות שירות ייעודיות או על ידי פקח – ורק אם הנוסע ייזום זאת בזמן. המשמעות: העומס עובר לנוסעים, שיידרשו לנהל רישום עצמאי, לבצע השוואות ולבצע קיזוזים באופן ידני.בענף התחבורה מזהירים: רבים עלולים לשלם כפול או לשכוח לממש את ההחזר – מה שיותיר כספים רבים בקופת המדינה. “הם מצפים מהציבור לעשות תיאום מס יומי, זה פשוט לא ריאלי”, אומר גורם בכיר בתחום. עוד נטען כי נסיעות המשך בתוך 10 דקות יחויבו מחדש, משום שמערכת הרב־קו לא יודעת לאחד את הנתונים בזמן אמת.בנוסף לבלבול בנושא התשלום, הציבור מתמודד גם עם רפורמת התעריפים של רגב, שכוללת נסיעות חינם לגמלאים, הנחות לצעירים ולתושבי פריפריה. אך בפועל, רק כ־14% מהזכאים הצליחו לממש את ההטבות – בשל תהליך רישום מסובך ומידע חלקי.במשרד התחבורה טוענים כי מדובר במהלך שנועד לייעל את התחבורה הציבורית ולהתאים אותה לסטנדרטים הבינלאומיים. בבדיקה שערכנו לגבי נושא מימוש ההנחות, מתברר שמדובר בהליך מסורבל, הכולל רישום, הצגת מסמכים בדרך מקוונת, המתנה לאישור או להגשה מחדש ובינתיים, הנוסעים ממשיכים לשלם את הסכום המלא. [status] => active [status_ru] => active [tags] => תחבורה ציבורית, התייקרות נסיעות, מירי רגב, רב־קו, שיטת קיזוז, רפורמת צדק תחבורתי, משרד התחבורה, כרטיס אשראי, נסיעה חינם, הנחות לנוסעים, שירות תקוע, עלות המלחמה, קיזוז תעריפים [img_small] => [img_big] => [video] => [video_link] => [podcast_spotify] => [podcast_apple] => [audio] => [generilist_id] => 85 [category_id] => 1 [subcategory_id] => 70 [alias] => news-1749711236 [is_approve] => 1 [keywords] => תחבורה ציבורית, התייקרות נסיעות, מירי רגב, רב־קו, שיטת קיזוז, רפורמת צדק תחבורתי, משרד התחבורה, כרטיס אשראי, נסיעה חינם, הנחות לנוסעים, שירות תקוע, עלות המלחמה, קיזוז תעריפים [position_homeslider] => 00 [position_homeslider_ru] => 00 [position_catslider] => 00 [position_catslider_ru] => 00 [hor_image] => crop_1749711144_fa7d2bd5c3a74986ed57.jpg [square_image] => [alternative_text] => צילום המחשה: יח''צ סופרבוס / על פי סעיף 27 א' [alt] => [article_type] => 1 [meta_desc] => התחבורה הציבורית בישראל עומדת בפני זינוק נוסף במחיר – ובמקביל משיקה שיטת תשלום חדשה שמבלבלת את המשתמשים ברב־קו. ההנחות של רגב נראות טוב על הנייר, אבל בפועל – רק מיעוט מהזכאים מצליחים לממש אותן [pixeln] => [share_count] => [commentsbox_count] => [total_count] => [img_resize] => 0 [category] => news [hebr_cat] => חדשות [subcat] => חדשות מקומיות [subcat_alias] => news-1473608376 [user_name] => דני בלר [profile_image] => bb521a01f2a9ff0d799bcbc0b17a9ed8_thumb.jpg [user_alias] => דני_1468925035 [first_name] => דני [last_name] => בלר [user_description] => עורך ראשי, חדשות באר שבע והנגב דני בלר הוא עיתונאי ועורך בעל ניסיון של יותר מארבעה עשורים, העומד בראש אתר חדשות באר שבע והנגב. את דרכו החל בתחילת שנות ה־80 במקומון “כל־בי” מרשת “זמן הנגב”, שם שימש ככתב וכסגן עורך והיה לדמות מרכזית בעיתונות המקומית בדרום. במהלך השנים כתב וערך במגוון פלטפורמות בישראל, ושיתף פעולה עם כלי תקשורת ורשתות זרות. בלר נמנה עם כותבי “שיחה מקומית”, והמשיך לבסס קו סיקור עצמאי, ביקורתי ומעמיק סביב סוגיות מוניציפליות, חברתיות וקהילתיות בבאר שבע ובנגב. יליד בואנוס איירס, ארגנטינה, שעלָה לישראל, בלר רואה בעיתונות כלי שליחות ציבורית: חשיפת עובדות, מתן במה לקולות מהפריפריה, ושמירה עקבית על אמינות, דיוק ומקצועיות. תחומי סיקור בולטים: מוניציפלי וניהול מקומי; חברה ורווחה; קהילה ותרבות בנגב; פיתוח אזורי וכלכלה מקומית; תחקירים ונושאי זכויות תושב. עצמאות מערכתית | בדיקת עובדות קפדנית | אחריות ציבורית | כתיבה בהירה ומדויקת | מחויבות לקוראים בדרום.טל׳: 052-2394026 )