בית ספר חדש לילדים עם צרכים מיוחדים ייפתח בירוחם – וייתן מענה גם לערד, מצפה רמון, רמת נגב ולהבים

המסגרת החדשה תיפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה ותשמש מוקד אזורי ראשון מסוגו בדרום לילדים עם אוטיזם והפרעות התנהגות • נילי אהרון: ''הילדים שלנו לא צריכים לנסוע כל יום שעתיים – הם יקבלו חינוך כאן, בבית''
send whatsapp messsage send FB messsage
בית ספר חדש לילדים עם צרכים מיוחדים ייפתח בירוחם – וייתן מענה גם לערד, מצפה רמון, רמת נגב ולהבים צילומים: עיריית ירוחם

בשורה חשובה ונדירה לתושבי ירוחם והסביבה: לאחר שנים של מצוקה, המתנה ונסיעות ממושכות – ייפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה בית ספר חדש לחינוך מיוחד בירוחם, שייתן מענה לתלמידים על הרצף האוטיסטי ולילדים עם הפרעות התנהגות.

המסגרת תוקם כבית ספר צומח לכיתות א'–ו', והיא נועדה לשרת לא רק את ילדי ירוחם, אלא גם את היישובים הסמוכים שעד כה סבלו ממחסור חמור במוסדות חינוך מתאימים – ובהם: ערד, מצפה רמון, עומר, רמת נגב ולהבים.

שעתיים בדרכים – בכל יום
עד כה, נאלצו משפחות רבות מהאזור לשלוח את ילדיהן למוסדות חינוך רחוקים – בבאר שבע, דימונה ולעיתים אף בנתיבות – כשהילדים מבלים שעתיים ביום בהסעות. המצוקה הזאת גרמה לשחיקה קשה בקרב הורים, ילדים וצוותי חינוך, ולעיתים אף להישארות בבית של ילדים שלא נמצאה עבורם מסגרת מתאימה.
המצב הזה אינו ייחודי לירוחם – אלא משקף פער חמור בפריפריה הדרומית בתחום החינוך המיוחד. על פי דו"ח של מכון ברוקדייל, ילדים עם מוגבלויות באזור הדרום, ובפרט ביישובי הספר, נתקלים בקשיים נרחבים בשל מיעוט מסגרות מותאמות, מחסור באנשי מקצוע והיעדר נגישות תחבורתית.

הקמת בית הספר היא פרי של עבודה מאומצת שנמשכה למעלה משנה, ביוזמת ראש מועצת ירוחם, עו"ד נילי אהרון, ובשיתוף פעולה עם מנהלת מחוז דרום במשרד החינוך, מירי נבון, שאישרה את המהלך.
אהרון, שהתחייבה להקים מסגרת חינוך מיוחדת עוד בתקופת הבחירות, אמרה:
"הילדים האלה לא צריכים להרגיש שהכתובת עבורם היא רק באר שבע. גם לנו מגיע מוסד מותאם, גם אנחנו פריפריה שראויה לשירותים שווים. הבטחנו – והיום אנחנו מקיימים."

מה המשמעות האמיתית של המהלך?
בניגוד לפיילוטים קודמים או פתרונות זמניים, מדובר בבית ספר אזורי שעתיד להפוך לעוגן קבוע בדרום. הוא יקל על עשרות משפחות מירוחם, ערד, מצפה רמון, עומר, רמת נגב ולהבים – ויאפשר לילדים עם צרכים מיוחדים ללמוד, להתקדם ולקבל את המעטפת החינוכית־טיפולית לה הם זכאים – קרוב לבית, ובסביבה מותאמת.