הזוג התגרש לפני 21 שנה, האישה דרשה לקבל גם מחצית ממניות הבעל ב''אגד''

בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע נדרש לפסוק בתביעת גירושין, בה האישה טענה כי גם מניות הבעל מהוות רכוש משותף. כך נגמר פירוק החבילה
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום המחשה: PIXLR AI

גירושין - עד הסוף: בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע נדרש לדון בסוגיית חלוקת הרכוש המשותף של בני זוג, שהחליטו פרק את הקשר בניהם לפני 21 שנה. המחלוקת בין בני הזוג, שמנעה את הפירוק הסופי של החבילה, היו מניות של הבעל לשעבר בחברת אגד. הגרושה עמדה על זכויותיה גם 21 שנה אחרי פירוק החבילה. את התובעת בתיק ייצגה עורכת הדין חופית שקד אסייג.
 


המחלוקת בין בני הזוג לשעבר הייתה האם תמורה שהתקבלה בידי הנתבע לאחר שינוי המבנה התאגידי של אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ אשר איפשר לה להפוך מאגודה שיתופית לחברה בע"מ, שייכת בחלקים שווים לצדדים
 


כבוד השופטת, סגנית הנשיא רותם קודלר עיאש קבעה כי בנוסף לחלקו הראשון של פדיון המניה אשר כבר שולם לצדדים בחלקים שווים בסך 450,000 שקלים, זכאית התובעת להרשם כבעלים של מחצית מ- 100 המניות שהתקבלו בידיו של הגרוש שלה, כתוצאה מפדיון מניית אגד האגודה השיתופית שהיתה רכוש משותף של הצדדים. ככל שפעולה זו אינה אפשרית לביצוע, על  הגרוש לשלם לגרושתו בתוך 90 ימים, מחצית משווי אותן מניות ובכך יבוא לסיום פירוק השיתוף הרכוש המשותף כמשמעו בסעיף 28 להסכם הגירושין. עוד נקבע, כי הגרוש  ישלם לתובעת הוצאות ההליך בסך 10,000 שקלים וזאת בתוך 30 ימים כשהסכום נושא הפרשי הצמדה וריבית עד מועד התשלום בפועל.

בכך, בית המשפט פסק בתביעה, במסגרתה עתרה הגרושה כי בית המשפט יקבע שמחצית שווי מניות הרשומות על שם בעלה לשעבר, בחברת אגד בע"מ שייך לה וכי על בית המשפט להורות על הערכת שוויין ולהורות לנתבע להעביר את מחצית ערך שווי המניות לתובעת.

 

עורכת הדין חופית שקד אסייג, ייצגה את התובעת בתיק (צילום פרטי)

בני הזוג התגרשו לפני 21 שנה ואז אושר בבית משפט לענייני משפחה הסכם גירושין עליו חתמו ובו הסדירו בין היתר את הסוגיות הרכושיות אשר ביניהם. בשנת 2011, הוגשה ע"י הגרושה  תביעה בענין ביצוע הוראות סעיף 28 להסכם הגירושין, במסגרתה טענה כי מגיע לה תשלום של מחצית מהדיבידנדים המשולמים לנתבע בגין מניית אגד, נשוא הסכם הגירושין. תביעה זו התבררה בבית המשפט, ובענין תביעה זו ניתןכשנה לאחר מכן פסק דין, במסגרתו נקבע כי מחצית הסכומים ששולמו לנתבע ע"י האגודה השיתופית אגד, כדיבידנד בגין בעלותו במניה מגיעים לתובעת ועליו לשלם לה אותם.  עוד נקבע באותו פסק דין כי זהו גם דינם של סכומים שישולמו בעתיד ע"י האגודה השיתופית אגד לנתבע כדיבידנדים בגין הזכויות במניה. 

אבל זה לא נגמר כאן: לפני כשנה וחצי הגישה התובעת תביעה נוספת בגין אותן מניות אגד שנקבע בהסכם כי מהוות רכוש משותף.  המחלוקת בין בני הזוג לשעבר הייתה האם תמורה שהתקבלה בידי הנתבע לאחר שינוי המבנה התאגידי של אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ אשר איפשר לה להפוך מאגודה שיתופית לחברה בע"מ, שייכת בחלקים שווים לצדדים, האם לאו.  הצדדים שניהם הגישו טענותיהם ואסמכתאות ומכאן, מתן פסק הדין.