חלום שדה התעופה הבינלאומי בנגב מתרחק: הממשלה בחרה בחיפה

הנגב מקבל את ההבטחות, בעיקר לפני בחירות, חיפה מקבלת את שדה התעופה: הממשלה אישרה את תכנית הפיתוח של שדה התעופה הבינלאומי בחיפה
send whatsapp messsage send FB messsage
חלום שדה התעופה הבינלאומי בנגב מתרחק: הממשלה בחרה בחיפה הבטחות רבות. מירי רגב מלכת הנגב (צילום: מטה המאבק הנגב ממריא מנבטים)

שדה תעופה חדש? לא ליד באר שבע וכנראה שלא בקרוב: למרות הבטחות הממשלות מזה למעלה מארבעה עשורים, הממשלה אישרה את תכנית הפיתוח של שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, כך שיאפשר להרחיב את פעילותו לטיסות בינלאומיות למדינות נוספות באירופה ובמזרח התיכון, לצד טיסות פנים ארציות בישראל. תוכנית זו סותמת את הגולל על הקמת הקמתו של נמל תעופה בינלאומי ליד נבטים, שהדיבורים אודותיו עולים בעיקר לפני בחירות.

בעוד שלהקמת שדה תעופה בצפון יש תומכים רבים, להקמת שדה תעופה בינלאומי ישנה התנגדות בעיקר מצד מערכת הביטחון, מטעמים מבצעיים. מזה עשורים מתנהל שיח בין גורמים אזרחיים לבין מערכת הביטחון ובין הממשלה. הטענה היא כי נמל תעופה ליד באר שבע ייצור אלפי מקומות תעסוקה. הניסיון מוכיח שתיירים רוצים להגיע לנמלי תעופה שנגישים למרכזי המדינות, גם מבחינה לוגיסטית.

פרויקטים תחבורתיים רבים הובטחו לנגב, בהם קו רכבת לאילת ושדה תעופה בינלאומי. בינתיים, הכל נשאר על הנייר וסביר להניח שלאור תקציב המדינה הקשה המסתמן ל-2024, בגלל המלחמה, הוא יישאר כזה.
 

שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy / CC BY SA 3.0)

 

תכנית הפיתוח של שדה התעופה בחיפה גובשה על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות רשות שדות התעופה (רש״ת) ורשות התעופה האזרחית (רת״א) ואושרה לאחרונה בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (תת״ל 80 א').

שדה התעופה בחיפה משרת כיום תעופה פנים ארצית ובינלאומית. הוא הוקם לפני קום המדינה ופעיל לאורך כל השנים. בחודשים האחרונים חזרו לפעול ממנו טיסות בינלאומיות. עם זאת, הסדרתו הסטטוטורית של השדה מעולם לא הושלמה  ואישור התכנית החדשה מהווה סיום לתהליך ארוך שהחל בשנת 2015.

שדה התעופה בחיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 ולמעשה, היה שדה התעופה הבינלאומי הראשון בארץ. במהלך עשרות השנים שחלפו מאז הקמתו, בוצעו טיסות בינלאומיות גם מחיפה, בעיקר ליעדים קרובים ובהם מצרים, ירדן ובעיקר קפריסין, שהמרחק אליה הוא 50 דקות טיסה בלבד.
 10/06/1986 - לפני 33 שנה כבר דיברו בפורום הנגב על הקמת שדה תעופה

מעריב, 10/6/86: ההבטחות להקים שדה תעופה בינלאומי בנגב בנות עשרות שנים


 

לאחר הפסקה בטיסות במהלך משבר הקורונה העולמי, חודשו לאחרונה הטיסות הבינלאומיות מהשדה, לרבות טיסות יומיות לקפריסין. הטיסות הוקפאו עם פרוץ המלחמה בעזה ועקב המתיחות בגבול הצפון, ויחודשו כאשר המצב יאפשר זאת.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה בהודעה: ״פיתוח שדה התעופה בחיפה והרחבת פעילותו הבינלאומית מהווה נדבך חשוב בפיתוח מטרופולין חיפה וכלל אזור הצפון דווקא בימים אלה. מטרתנו היא להעניק לתושבי הצפון אלטרנטיבה בסטנדרטים בינלאומיים בסמוך לבית, הן לטיסות פנים והן לטיסות בינלאומיות. כל אלה, לצד עידוד תיירות נכנסת בצפון הארץ״.

קראו עוד באותו נושא:
''מירי רגב מלכת הנגב'': שרת התחבורה תקדם את הקמת שדה נבטים

 

כתבות נוספות למקרה שפספסת...