עקרביש וכלבסוס: ילדי המפונים יצרו חיות בסדנת בינה מלאכותית

תנועת דרור ישראל מפעליה בתי ספר לילדים שפונו בעקבות מתקפת הטרור על הנגב - וערכה לתלמידי כיתות ג'-ו' סדנת יצירה בבינה מלאכותית. הילדים לא רק נהנו מאוד - אלא גילו גם יצירתיות גדולה
send whatsapp messsage send FB messsage
עקרביש וכלבסוס: ילדי המפונים יצרו חיות בסדנת בינה מלאכותית צילום: תנועת דרור ישראל

תנועת דרור ישראל אשר מפעילה בתי ספר למפונים באילת יוצרים עם ילדי כיתות ג'-ו' תוצרים באמצעות בינה מלאכותית. השבוע הם עבדו על תוצרי חיות. הילדים בסיוע המורים נותנים פקודות באמצעות מחולל התמונות ויודעים בדיוק מה הם רוצים ליצור, נמר עם כנפיים, כלבסוס, או אפילו אריהתמנון אלו רק חלק מהיצירות שהילדים הכינו.

תנועת דרור-ישראל נרתמה להפעיל מרחבי למידה ובתי ספר לילדים המפונים מהמושבים והקיבוצים באשכול ומשדרות. בשיתוף פעולה של עיריית שדרות, מועצה אזורית אשכול והנהגת הקהילות של המושבים והקיבוצים. הילדים נמצאים כבר 6 שבועות במצב של חוסר וודאות ופליטות, הרחק מהבית, מהחברים ומהשגרה. חלקם מכירים קרובים וחברים שנחטפו או נרצחו וסוחבים איתם את האבל והטראומה. כבר ברור שהמצב הזמני במלונות צפוי להימשך עוד זמן רב ועל כן נדרשים מענים חינוכיים איכותיים, פורמליים ובלתי פורמליים.

 

צילום: דרור ישראל

בדיוק כאן נכנסה תנועת דרור-ישראל שבשיתוף הרשות לפיתוח הנגב, עיריית שדרות ומנהלי הישובים והקיבוצים מפעילה כבר במשך מספר שבועות מרחבי למידה תחת השם ״מקום לחלום״. קהילות המפונים מפגינות חוסן חברתי משמעותי בשאיפה ליצירת שגרה במצב כמעט בלתי אפשרי והמחנכים שהגיעו לאילת עובדים איתם בשיתוף פעולה מלא.

המחנכים והמחנכות החליטו לשלב חינוך באמצעות בינה מלאכותית, על-מנת להכין את הילדים לשימוש נכון בעתיד. לבינה מלאכותית יש פוטנציאל עצום, חשוב לוודא שהילדים ילמדו להכיר אותה. התוכנה בעיקר מפתחת חשיבה ביקורתית ומאפשרת להם לפתח את היצירתיות והדמיון. לכן, חינוך ילדים באמצעות AI היום חיוני כדי להבטיח את שיפור המיומנויות והחשיבה שלהם מתוך ראיית פני עתיד.

 

צילום: דרור ישראל

שירן גרינברג מחנך "מקום לחלום": ״הפרוייקט משלב הרבה אינטילגנציות, מיומניות ושימוש רב בדמיון באמצעות מחולל הבינה המלאכותית. הילדים למדו את הAI והAI למד את הילדים. כל זוג תלמידים הכינו מספר טיוטות בכדי להגיע ליעד, הם למדו לדובב את התוכנה בשפת הדימיון שלהם ובעצם להגשים את משאלת ליבם. המחולל מצליח לעשות ויזואליזציה לדמיון של התלמיד והילדים ממש מתרגשים ליצור ולהביע באמצעות התוכנה את הסודות הכמוסים ביותר שלהם. מדובר גם באינטרקציה חברתית בין התלמידים שמתארים יחד לתוכנה את הפקודה ובעקבות כך מפתחים את הכושר לארגן מידע, לתכנן, לכתוב ולהציגו בפני שאר התלמידים