מאה מיליון צפיות (אפילו מאירן): המטה הבאר שבעי שעושה בית ספר להסברה הישראלית

FIGHT FOR LIFE, יוזמה של בעלי ארטישופ, יקיר עמר, גייס מתנדבים, מומחים בתחומי הדיגיטל - והקים מטה הסברה שתוצריו מגיעים למיליוני צופים ברחבי העולם
send whatsapp messsage send FB messsage
יקיר עמר (מימין), עם חלק מאנשי המטה (צילום: עצמי)

תוך 24 שעות הוקם בפארק ההיי-טק בבאר שבע אחד החמ''לים המובילים והגדולים בתחום ההסברה FIGHT FOR LIFE, נלחמים על החיים,  מקבץ עשרות משרדי פרסום, אנימטורים, אנשי סייבר, תכנות, עורכי וידאו, צלמים, אנשי קריאייטיב, אנשי צבא, תחקירנים ועוד רבים וטובים שפועלים ללא הפסקה לטובת ההסברה הישראלית. מעבר לרשתות החברתיות המוכרות לישראלים, כמו טוויטר, פייסבוק ואינסטרגרם, הצוות מגיע לרשתות פחות מוכרות, דוגמת רדיט ובאידו וגם לגולשים במדינות שאינן ידידותיות לישראל, בלשון המעטה. חלק מהתגובות כמובן עוינות, אך יש גם מי שנחשפים לראשונה לצד הישראלי בצורה בלתי אמצעית, ומשנים את דעתם, מי יותץר ומי פחות.

‘’זה לא רק לדבר לאנשים בשפתם'', מסביר יקיר, ‘’אלא גם להכיר את המנטליות שלהם על מנת להעביר את המסר בצורה הכי ברורה ומובנת. יש לנו דוברים אנגלית ספרדית, צרפתית, ערבית וגם דוברי פרסית. מבחינת חשיפה, הגענו ל-100 מיליון ויותר. המדינה הבינה שאזרחים יודעים לעשות את עבודת ההסברה ובנושא הזה, אנחנו זוכים לשיתוף פעולה מלא מכלל הגורמים בארץ, אנחנו עובדים בתיאום מלא, למען ישראל''.

 

צטה ההסברה בבאר שבע (צילום: עצמי)



אחרי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ישראל זכתה לכמה ‘’ימי חסד'' בלבד מבחינת דעת הקהל העולמית, בתוכה בחלק ממדינות ערב. עם תחילת המבצע הקרקעי בעזה, התמיכה והאמפתיה  התחלפו בגל של שנאה, שניסה להשכיח את הטבח הנורא, הקשה ביותר מאז הקמת המדינה. ההסברה הישראלית או שלא הייתה קיימת או שתקעה לעצמה לא מעט גולים עצמיים. הישועה הגיעה מהסקטור האזרחי, כאשר אנשים פרטיים הצליחו לעשות הסברה יותר אפקטיבית מאשר הממשלה. גדם בתחום הסיוע למשפחות הנעדרים ולמפונים, הסקטור האזרחי הוא זה שעושה את עבודת השטח ביותר יעילות.

 

במטה יושבים אנשי דיגיטל וועורכים מנוסים (צילום: עצמי)



בעניין הסברה, כשמה כן היא: להסביר לעולם את מה שברור לישראלים. לא אחת, מבחוץ, המציאות בישראל נראית אחרת לגמרי ולא תמיד מתווכת נכון לדוברי שפות אחרות, במדינות אחרות.  כאן, נכנסים אנשי מקצוע, פרסומאים, עורכי סרטים, כותבי טקסטים, אנשי דיגיטל ומומחים לרשתות חברתיות, שמצליחים להגיע לקבלי היעד. מבלי להיכנס לכל הפרטים, יקיר מגלה כי לא רק ההסברה עובדת חזק, אלא גם הטיפול במשמיצי המדינה ומכחישי הטבח. 

החמ''ל, שהחל בבאר שבע, ייפתח בערים נוספות ואת העבודה שלו, ייראו ברשתות בכל העולם.

בוידאו: אחד הסרטונים שהפיקה הקבוצה: