אביה סטמקאר, שוטר סיור בתחנת באר שבע, נאשם באונס 3 נשים

על פי כתב האישום, סטמקאר ניצל את מוחלשותן של הנשים, אנס אותן וניסה לשבש מהלכי חקירה
send whatsapp messsage send FB messsage
הנאשם, אביה סטאמקר (צילום: רשתות חברתיות / שימוש הוגן על פי סעיף 27א')

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר כתב אישום נגד אביה סטמקאר,  שוטר סיור מתחנת באר שבע בגין עבירות אינוס ושיבוש מהלכי משפט כלפי שלוש מתלוננות.

על פי כתב האישום, בשלושה אירועים שונים, במסגרת תפקידו, היה הנאשם מעורב בטיפול משטרתי בעניינן של שלוש נשים, שנזקקו לסיוע המשטרה. הנאשם, ניצל את תפקידו ואת מוחלשותן של הנשים, וביצע את עבירות האינוס. בשניים מהמקרים, עשה זאת בביתן, ובמקרה נוסף בניידת משטרה.
 


‘’הנאשם בחר את קורבנותיו בקפידה ובאופן המעצים את המסוכנות הנשקפת ממנו. כך, כל הנפגעות הינן נשים מוחלשות וחסרות תמיכה אשר נזקקו לעזרת המשטרה וגורמים נוספים''
 


המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בבקשת המעצר נכתב כי "הנאשם בחר את קורבנותיו בקפידה ובאופן המעצים את המסוכנות הנשקפת ממנו. כך, כל הנפגעות הינן נשים מוחלשות וחסרות תמיכה אשר נזקקו לעזרת המשטרה וגורמים נוספים. הנאשם, שמכוח תפקידו היה מודע למוחלשותן של נשים אלו, בחר לנצלה ולהפוך אותן לקורבנותיו". בנוסף נכתב כי "כתב האישום מלמד על שיטת פעולה של הנאשם המאופיינת בתחכום. כך בשניים מהמקרים, התחזה לשוטר בשם דוד. הנאשם המציא לעצמו זהות חדשה לצורך מעשיו המזעזעים, במטרה שלא יתחקו אחר עקבותיו".

מכתב האישום עולה, כ סטאמקר נאשם באינוס, אינוס במרמה ואינוס שלא בהסכמה, של שלוש נשים, תוך ניצול נסיבות חייהן. באחד המקרים, ניצל את מצוקתה הנפשית של אחת הקורבנות ואת נסיבות המקרה, כאשר השוטרת שליוותה אותו נאלצה להגיע לבית החולים סורוקה לטיפול באירוע, הנאשם, שנותר עם הקורבן, לקח אותה לדירתה, טען כי עליו לבצע ‘’בדיקה'' ואנס אותה באכזריות. לאחר מכן, הנאשם הוריד את הקורבן  מהניידת ברחוב סמוך למשרדי האפוטרופוס, והקורבן  המתינה לבדה מחוץ למשרדים עד שאלו נפתחו בשעה 00:8 בבוקר, אז דיווחה כי נאנסה על ידי שוטר.