טלטלה במשרד החינוך: המנכ''ל, יליד באר שבע, התפטר בגלל קידום הרפורמה המשפטית

משבר החקיקה המשפטי: מנכ״ל משרד החינוך, תת אלוף (מיל.) אסף צלאל, יליד שכונה ד' בבאר שבע, הודיע הבוקר, שישי, לשר החינוך יואב קיש על החלטתו לסיים את תפקידו במשרד - אך ימשיך לשרת במילואים
send whatsapp messsage send FB messsage
שר החינוך יואב קיש עם המנכ''ל המתפטר, אסף צלאל (צילום: דוברות משרד החינוך)

טלטלה במשרד החינוך, חודש לפני פתיחת שנת הלימודים: מנכ״ל משרד החינוך, תת אלוף (מיל.) אסף צלאל, יליד שכונה ד' בבאר שבע,  הודיע הבוקר, שישי,  לשר החינוך יואב קיש על החלטתו לסיים את תפקידו במשרד, במחאה על החקיקה החד-צדדית של השינויים במערכת המשפט.
 


‘’הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה, וכפועל יוצא הודעתי הבוקר לשר החינוך על החלטתי לסיים את תפקידי במשרד. אני מודה לשר על ההזדמנות, החברות והשותפות האמיתית והכנה. אני מאמין מאוד בתוכנית העבודה שאותה יישמנו יחד לשנים הקרובות ומשוכנע שהשר ידע להוביל את המערכת החיונית, אותה הוא כל כך אוהב ופועל למענה, למקומות טובים עוד יותר במעלה הדרך"

 



בהודעה שפרסם כתב: "מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום. מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים. אני פונה לכל אנשי החינוך היקרים - אני גאה בכם ומעריץ את עשייתכם. המשיכו בתפקידכם המקצועי וממשו את אחריותכם הגדולה".

"כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי. הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה, וכפועל יוצא הודעתי הבוקר לשר החינוך על החלטתי לסיים את תפקידי במשרד. אני מודה לשר על ההזדמנות, החברות והשותפות האמיתית והכנה. אני מאמין מאוד בתוכנית העבודה שאותה יישמנו יחד לשנים הקרובות ומשוכנע שהשר ידע להוביל את המערכת החיונית, אותה הוא כל כך אוהב ופועל למענה, למקומות טובים עוד יותר במעלה הדרך".

עם זאת, צלאל, תא''ל בחיל האוויר הבהיר: "כטייס אמשיך לטוס ולשרת בצה"ל בראש מורם, כי זו משמעות המשפט 'אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת'". 
 

תת אלוף (מיל.) אסף צלאל (צילום: דובר צה''ל)



נולד בשכונה ד', היה נער בעייתי, אך הפך ללראש חטיבת התקיפה הרב-זרועית בזרוע היבשה

צלאל נולד בשכונה ד' בבאר שבע. כנער היה מעורב במקרי עבריינות ולא השיג תעודת בגרות בתיכון. הוא התגייס לצה"ל ב-1996, תחילה שירת בחיל המשטרה הצבאית, סיים קורס קצינים ופיקד בבית הסוהר מגידו על כוח 100, צוות התערבות מיוחד ללוחמה בטרור שייעודו טיפול במצבי קיצון מול אסירים ביטחוניים. ב-1998, לאחר מאמצים רבים שעשה לאורך שירותו, התנדב והתקבל לקורס טיס אותו סיים בהצטיינות במגמת קרב. 

צלאל שירת כטייס מטוסי F-16, כסגן מפקד טייסת 110 וטייסת נוספת, שימש מפקד יחידת השליטה של חיל האוויר, כולל במהלך הפלת מטוס סוחוי Su-24 סורי שחדר לישראל ב-2014 ובמהלך מבצע צוק איתן. פיקד על טייסת 110, טייסת F-16. סיים לימודים במכללה לביטחון לאומי (מחזור מ"ה) וב-2018 מונה לראש מחלקת אימונים של חיל האוויר. ב-2020 קודם לדרגת תת-אלוף ומונה לראש חטיבת התקיפה הרב-זרועית בזרוע היבשה.

בנוסף על תפקידיו לאורך השנים קיים צלאל הרצאות ופעילויות רבות בנושא הנצחת השואה ושילוב בני נוער בסיכון במערכות ומסגרות. במסגרת הקמת ממשלת ישראל השלושים ושבע הודיע שר החינוך יואב קיש על מינויו למנכ"ל משרדו. הוא נכנס לתפקידו ב-17 בינואר 2023.