נוסע שתקף נציגת שירות של דן באר שבע יידרש לשלם כמעט 6,000 שקלים

בית משפט השלום בקריית גת פסק תשלום של 5,742 כנגד אדם שתקף נציגת שירות של דן באר שבע בתחנה המרכזית בבאר שבע וגרם נזק למחשב בעמדה
send whatsapp messsage send FB messsage
הנזק שנגרם לעמדה: המחשב הוטח ארצה (צילום סלולרי)

5,742 שקלים - שזהו הסכום בו תושב באר שבע יפצה את חברת דן באר שבע, אשר תבעה באותו בגין מעשה ונדליזם כנגד עובדי ועמדת החברה בתחנה המרכזית בבאר שבע - כך פסק בית משפט השלום בקריית גת. המקרה אירע  לפני כשנה וחצי.

הנוסע, י. ש., הגיע לקבל שירות בסניף הרב קו בתחנה המרכזית בבאר שבע וביקש שירות מהנציגה שהסבירה לו שאינה יכולה לתת לו את השירות שהוא מבקש- קבלת כסף במזומן מכרטיס הרב- קו. בתגובה לכך העיף הנוסע את מסך המחשב של נציגת השרות והחל להתלהם ולנקוט באלימות. נציגת השרות הזעיקה את המשטרה שהגיעה למקום.  


חברת דן באר שבע החליטה לתבוע את הנוסע על ונדליזם: "אנו נוקטים גישה של אפס סובלנות לוונדליזם ואלימות המופנית כלפי עובדות ועובדי החברה-נציגי השירות, מבקרים ונהגים״, אמרו בחברת דן באר שבע ודן בדרום.

בנוסף לכך, צולם תיעוד של המקרה בסרטון שהוכיח שאכן אותו נוסע, ביצע את המעשים ולמרות שטען שהוא אינו הבחור בסרטון ושאינו מכיר את הנציגה, הייתה עדות מצולמת לכך. בהתאם לכך בית המשפט הכריע שהנוסע אכן ביצע ונדליזם בסניף ונדרש לשלם אלפי שקלים עבור הנזק שנגרם.

התחנה המרכזית בבאר שבע (צילום: גוגל מפות)

במהלך הדיון ניסה הנתבע לטעון כי אינו האדם הנראה בסרטון ודרש להביא את האיש שרדף אחריו ועצר אותו. בפסק הדין כתב כבוד השופט רענן גלעדי, כי ''צפיתי בסרטון שוב ושוב, בעוד הנתבע עומד מולי על דוכן העדים, ואני סבור שניתן לזהות בו את הנתבע ברמה גבוהה של ודאות. אולי אין זה מספיק לשם הוכחה בסטנדרט של מעבר לספק סביר לצורך הליך פלילי (שאז הייתה מובאת מן הסתם חוות דעת מומחה לצורך הזיהוי), אולם לצורך הליך אזרחי די בכך''.

''על כך מצטרפת עדותה החד משמעית של עדת התביעה, אשר טענה שזיהתה את הנתבע בוודאות, הן כאן באולם והן במועד האירוע. עדותה הייתה אמינה בעיניי, בעוד שעדותו של הנתבע הותירה רושם שלילי. היא הייתה מתחמקת ולא משכנעת''.

''באשר לעד הנוסף שנכח באירוע, א.פ., שלפי הנטען רדף אחרי הנתבע ותפס אותו – אכן היה נכון יותר לדעתי להביא אותו להעיד. אלא שכאמור, גם בהיעדרו אני סבור שעלה בידי התובעת להרים  את הנטל המוטל עליה. העובדה שהמשטרה לא הביאה אותו לגביית עדות, אולי מצאה את ביטויה  בכך שהמשטרה החליטה לסגור את תיק החקירה בסופו של דבר, אולם הדבר אינו מכריע את התיק האזרחי''.

''בנסיבות אלה, גם הנתבע עצמו היה יכול ליצור קשר עם אותו עד ולהביאו, אך גם הוא לא עשה זאת''. 





​​​​​​​​​​​​על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''חדשות באר שבע והנגב 24/7'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬

 תוכלו להעביר ישירות דיווחים מהשטח אל העורך האחראי דני בלר בטלפון 052-2394026 או במייל  daniel.beller@gmail.com

רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים

https://chat.whatsapp.com/LB60TYzq8jt3UOYQLJcg8C