נהגי משאיות כבדות בבאר שבע יוצאים במחאה: ''נמאס לנו לשלם''

נהגים קובלים על כך שבשעות הלילה המאוחרות אין תחבורה ציבורית זמינה לחניון הרכב הכבד שרק בו מותר להם לחנות כחוק ועליהם למממן מכיסם נסיעות, עלויות חניה וקנסות
send whatsapp messsage send FB messsage
המשאית של ל', חונה בשטח עפר בשכונה י''א (צילום סלולרי)

הכוונה אולי הייתה טובה, אבל נהגי משאיות בבאר שבע קובלים כי החניון שהוקם בעמק שרה גורם להם לקשיים רבים, בשל היעדר תחבורה נגישה.

ל', נהג מבאר שבע, בן 30, אב לילדה, נאלץ להתפטר מעבודתו, לאחר שלא יכל עוד לממן מכיסו קנסות כבדים. לדבריו, חניון המשאיות בעמק שרה מאלץ נהגים רבים, שאין ברשותם מכונית פרטית, לקחת מוניות או אפילו ללכת ברגל או לנסוע באופניים חשמליים עד לתוך באר שבע. הוא סיפר לברנז'ה חדשות באר שבע והנגב כי באחת הנסיעות באופניים נפל בשל הכביש המשובש ונפצע. 


''מזה 8 חודשים מקבל דוחות, כל ערב דוח של 250 שקלים. עד לפני שמונה חודשים הייתי חונה בחניון שהוקם עבורנו, מקום ללא אבטחה, ללא תחבורה ציבורית אליו בקווי לילה. לפני שמונה חודשים גנבו לי סחורה על סך 90 אלף שקלים מהמשאית. הגנב לא אותר, החלטתי שאני מפסיק להיות תמים, התחלתי לחנות ליד הבית שלי בשטח עפר שלא מפריע לאף אחד, אך מאותו יום הדוחות לא מפסיקים'', אומר ל'. לדבריו, הנהגים בבאר שבע הפכו לפרה חולבת, שרק משלמת ומשלמת.

בחניון ישנן מצלמות אבטחה ועמדת בידוק, אך נהגים רבים מתקשים להגיע אליו:  ''לנו יש רק מכונית אחת במשפחה. אני לא יכול להעיר את אשתי בשעה 3:00 לפנות בוקר, שתיקח אותי לחניון. יש עוד הרבה נהגים במצבי. בעבר היה קו 112 שעבר בקרבת מקום, היום אין איך להגיע. אנחנו נהגים שכירים, לא אנשים עשירים. אין לנו יכולת לממן מוניות, בקושי מפרנסים את עצמנו''.

החניון בעמק שרה, המופעל על ידי יזם פרטי Iצילום ארכיון: עיריית באר שבע)

''הגעתי בחודשיים האחרונים לסכום כולל של 2,500 שקלים בדוחות חניה, שאני בתור שכיר נאלץ לשלם אותם מכיסי. המעסיק שלי לא מוכן לקחת אחריות על כך'', אומר ל'. 

''קניתי אופניים חשמליים והחניתי את המשאית ליד בסיס דלק, ולצערי התהפכתי אם האופניים בדרך לשם, בכביש חצרים כביש חשוך, מסוכן, ללא תאורה וללא שום אמצעי בטיחות''.



''לפני שמונה חודשים גנבו לי סחורה על סך 90 אלף שקלים מהמשאית. הגנב לא אותר, החלטתי שאני מפסיק להיות תמים, התחלתי לחנות ליד הבית שלי בשטח עפר שלא מפריע לאף אחד, אך מאותו יום הדוחות לא מפסיקים''



ל' פונה לעיריית באר שבע וזועק: ''הצבתם תמרורים האוסרים על משאית מעל 10 טון -  אחלה. תנו לנו, נהגי המשאיות, פיתרון איך להגיע למשאית. קווי לילה, מוניות שירות, משהו. אני מסכן את חיי, מסכן את הפרנסה שלי, והכי הרבה ממלא לכם עוד חלק קטן בתקציב של העיריה על חשבון משלם המיסים כמוני, אזרח פשוט שיוצא ב-3 לפנות בוקר לעבוד ולהביא פרנסה הביתה''.

השבוע נמאס ל-ל' והוא התפטר מהעבודה שלו. הוא חרד שלא יהיה לו ממה לעשות את החג, אבל לדבריו, לא יכול היה להמשיך לעבוד בתנאים האלה. הוא מספר שהוא לא היחיד במצב הזה וכי נהגי משאיות אחרים שוקלים לערוך מחאה. ''כמו שנהגי האוטובוסים עורכים מחאות, כך גם אנחנו, אי אפשר לפגוע כך בפרנסתם של אנשים''.

לפני שנתיים הודיעה עיריית באר שבע כי ''חניית משאיות כבדות תיאסר בעיר באר שבע. לאחר שנים רבות, הן יוצאות מתוך העיר אל חניון למשא כבד שיפתח את שעריו בחודשים הקרובים, ברחוב הבונים 60 באיזור תעשיה עמק שרה. החניון משתרע על שטח של כ-42.000 מ"ר, הוא בבעלות יזם פרטי ומכיל כ-420 חניות לרכב משא כבד לכל סוגיו. במקום תפעל תחנת דלק ובעתיד ינתנו במתחם החדש שירותי מוסך'' .

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: ''מדובר בחניון לרכב כבד בבעלות יזם פרטי''.






על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬

 תוכלו להעביר ישירות דיווחים מהשטח אל העורך האחראי דני בלר בטלפון 052-2394026 או במייל  daniel.beller@gmail.com

רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3J84mAm

​​​​​​​