ילד חווה חרם חברתי ולא מבקר חודשים בבית ספר - בגלל תסמונת

י', בן 10, סובל מתסמונת טורט, הבאה לידי ביטוי בהשמעת קולות ותנועות בלתי רצוניות. ''הילדים לא מקבלים אותו ואין עבורו מסגרת בעיר'', מספרת סבתו. ''הוא ילד חכם, לא מגיע לו היחס הזה. הוא הוכה והושפל''
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום המחשה: Towfiqu barbhuiya / PEXELS - המציג הינו שחקן, אינו קשור לכתבה

י', בן ה-10, נמצא כבר חמישה חודשים ללא מסגרת לימודית. הוא בן לאם יחידנית ומתגורר אצל סבתו, מאחר והאם נאלצת לעבוד ברוב שעות היום על מנת לעמוד בהוצאות המחיה. ''הנכד שלי סבל חרם חברתי קשה ונאלץ להחליף  מספר בתי ספר. הוא סובל מתסמונת טורט, הילדים והמורים מתקשים להתמודד עם התסמונת, הבאה לידי ביטוי בתנועות גוף והשמעת קולות בלתי רצוניות. מלבד התופעה הזו, הוא ילד נבון, מוכשר, שחש מאוד פגוע בגלל היחס של החברה אליו'', מספרת  ו' סבתו.

הילד מתגורר בעיר בנגב, בשכונה הנחשבת ותיקה. סבתו של הילד ניסתה בכל דרך, לדבריה, להגיע לאנשי מקצוע. ''אבל התורים לפסיכיאטרים או פסיכולוגים פה הם לחודשים רבים קדימה. נכון, יש מהם המקבלים באופן פרטי, אבל אין לנו אפשרות כלכלית. במקרה מצאתי פסיכיאטר ילדים שהיה לו תור זמים לסוף 2022 - וגם אם זה עוד חודשים, קיבלתי את זה'', מספרת סבתו של הילד. 

תסמונת טוּרֶט  היא הפרעה נוירו-פסיכיאטרית, אשר באה לידי ביטוי ב''טיקים'' מוטוריים וקוליים. הסיבות להופעת טיקים אינן ידועות בבירור, אולם מדובר בשילוב בין גורמים תורשתיים וגורמים סביבתיים. הלוקים בתסמונת מדווחים על תחושה מקדימה אופיינית לטיקים הכוללת מתח פנימי או דחף בלתי נשלט, בעוד שלאחר ביצוע הטיק או סדרת טיקים מורגשת הקלה.

למרות התקדמות מסוימת שהושגה בשנים האחרונות, עדיין לא נמצאה תרופה מלאה למצב רפואי זה. עם זאת, קיימות מספר אפשרויות טיפול, תרופתיות וטיפוליים-קוגניטיביים, להקלה ללוקים בתסמונת.

''הילדים לא מקבלים את זה ש-י' זז בכיסא או לפעמים מקלל. זה לא רצוני. הם מקללים אותו. יום אחד הלכתי איתו לפארק משחקים. הוא שיחק לבדו עם סקייטבורד, אבל השמיע קולות בניגוד לרצונו. הגיעו ילדים, היכו אותו והפשילו את מכנסיו. זה היה נורא. הוא לא הלך למסיבת סיום שנת הלימודים. אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות ואני מרגישה כאילו ויתרו עליו. אני בקשר עם המשרדים והרשות, אבל מרגישה ששום דבר לא זז והילד ממשיך לסבול'', מספרת סבתו של הילד.

''נכון להיום, אין לו מסגרת לשנת הלימודים הקרובה'', מספרת סבתו. ''הוא ילד מבין, ילד חכם. הוא רוצה לטפל בעצמו, אבל פה זה רק במסגרות פרטיות או להמתין לפעמים שנה לתור''. הכאב אותו חווים סבתו ואיו כל כך גדול, עד שנדמה שנוצר נתק, מטען כבד בינם לבין הרשויות המטפלות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: ''הנושא בטיפול אגף החינוך  ברשות המקומית ומלווה גם על ידי מפקחת בתי הספר היסודיים של משרד החינוך''.





​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬

רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:
  https://bit.ly/3J84mAm