''5.5 שקלים לנסיעה בבאר שבע? טירוף! זאת רפורמה?''

הנוסעים בתחבורה הציבורית גילו כי הרפורמה של השרה מיכאלי גורמת להם לשלם יקר יותר ובמקום להיטיב עם הפריפריה, ייקרה את התעריפים בצורה ניכרת
send whatsapp messsage send FB messsage
''5.5 שקלים לנסיעה בבאר שבע? טירוף! זאת רפורמה?'' נסיעה בתור באר שבע, הבוקר (צילום: מנשה / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

נוסעים בתחבורה הציברית בבאר שבע גילו כי הנסיעה התייקרה באופן ניכר, בשל הרפורמה בתחבורה הציבורית שהובילה השרה מירב מיכאלי. מחירה של נסיעה בבאר שבע עומד על 5.5 שקלים, בניגוד למחירים הקודמים, שהיו זולים יותר. ולא רק בבאר שבע: ברחבי הנגב התעריפים התייקרו, למשל ביישובים כמו דימונה או נתיבות, בהם הייתה נהוגה שיטת תשלום דיפרנציאלית לפי מרחק, מצב סוציאוקונמי ועוד.

על פי הרפורמה, שזכתה לשם האירוני משהו ''דרך שווה'', נסיעה באוטובוס למרחק של עד 15 ק"מ תעלה 5.5 שקלים ותאפשר מעבר בלתי מוגבל בין קווים, בתוך 90 דקות. אוטובוס אזורי בטווח של עד 40 ק"מ יעלה 12 שקלים ונסיעה בטווח של עד 120 ק"מ תעלה 16 שקלים. מעל 120 ק"מ, הנסיעה תעלה 27 שקלים. גם הרכבת מתייקרת, אך התעריפים בה מבוססים על מרחק.

בערים רבות בנגב היה נהוג תעריף מוזל של נסיעות בעיר או מחוצה לה. כמו כן, היו נסיעות מוזלות ליישובים ומוקדי תעסוקה במרחבי המועצות. המרוויחים העיקריים מהרפורמה הם בעיקר משתמשים כבדים במרכז הארץ. 

התגובות בבאר שבע ל''רפורמה'' לא פחות מנזעמות: ''מחיר הנסיעה ללא חופשי חודשי בבאר שבע 5.5 שקלים, אבל את השכר עדיין 29 לשעה'', אומר ישראל אהרוני, שנסע הבוקר ונדהם מהמחיר היקר. בקובצת באר שבע ביחד של ברנז'ה חדשות, נושא התחבורה הציבורית הפך לשיחת היום.

''זה בושה עליה של 1.5 ש''ח לנסיעה בדיוק כמו פרצוף המדינה אנשים לא מסיימים את החודש ... 60% מנוסעי התחבורה הציבורית הם אוכלסיה חלשה ....'', אומר אבי לוי. 

טלי מימון קבלה ''לא הוגן מה שעשו לנו... כאזרחית ותיקה בבאר שבע, שילמתי עד אתמול 4.50 שקלים עבור חופשי יומי, ומהיום אני אמורה לשלם 6.25 שקלים, התייקרות של כ-40%. עבור נסיעה בודדת שילמתי 2 שקלים, והיום 2.75 שקלים, גם התייקרות של כ-40%. מאחר והנני אזרחית ותיקה, אינני עובדת ואף אחד לא משלם לי החזרים או השתתפות. זה מעצבן !''.

מיכאל היה אמור הבוקר לנסוע לבית החולים ברזילי באשקלון: ''גיליתי שביטלו רכבות ויש בלאגן וחזרתי הביתה. יקבעו לי תור חדש. מה שעיצבן אותי זה שכל הנסיעות עלו בצורה ניכרת, אבל השכר שלנו לא. אני משלם שכר דירה גבוה יותר וכנרה נלך לחפש דירה בשכונה פחות טובה. האוכל התייקר, התרופות התייקרו, רק לנו העובדים משלמים אותו שכר. איזה רפורמה עשתה מיכאלי? טובה רק לתל אביבים''.

נוסעים שעמדו בתחנת קו 16 בשכונה ה', הנוסע מהשוכנה למרכז ביג, אמרו שזה ''טירוף''.

בארגון 15 דקות אומרים כי הרפורמה בעצם משנה את שיטת התמחור, ומאחדת אותה ל-5 תעריפים, במקום עשרות תעריפים שהיו קיימים ובעיקר עשו הרבה בלאגן. מטרת הרפורמה היא לעודד אתכם להישמש יותר בתחבורה הציבורית באמצעות רכישה של חוזים חודשיים. הבעיה היא הרפורמה מביאה להתייקרות משמעותית של הרכבת, ולכן דוחפת יותר להשתמש באוטובוסים שגם ככה מרביתם מפוצצים. השורה התחתונה: שינוי שיטת המחירים חייבת להתבצע לצאת שיפור התחבורה הציבורית, והכסף שנכנס ממנה מצד מי שצפוי לשלם יותר, חייב ללכת לתקציב לתחב״צ - ולא לגורמים אחרים''. 
''הרעיון של עידוד השימוש באמצעות חוזים חודשיים הוא חיובי - אבל אם השירות לא ישתפר בהתאם, המהלך רק יבריח נוסעים מהתחב״צ, דבר שאסור שיקרה!''




​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo