''אני נחנק'': מאבטחים תועדו דורכים על צווארו של נהג מטרופולין

''הוא דיבר ערבית - ואז אדם עם כובע מאבטח שם לו ברך בגרון. פחדתי שהוא ייחנק'', מספר עד ראיה. התסדרות הנהגים הלאומית: ''הנהג, חובש במקצועו, רצה להגיש עזרה לנפגעים - והותקף''. שרת התחבורה: ''אירוע חמור''
send whatsapp messsage send FB messsage
הנהג מוטל על הארץ, מאבטח דורך על צווארו (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

נהג אוטובוס בחברת מטרופולין, בעל הכשרת חובש, תושב הצפון, רצה להגיש עזרה לנפגעים בתחנה המרכזית בבאר שבע, הופל ארצה על ידי מאבטחים חמושים ובסרטון שהופץ ביממה האחרונה, נראית לכאורה הפעלת כוח בלתי סביר, לרבות הנחת ברך על גרונו. 

וידאו: תיעוד התקרית (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')​​​​​​​


האירוע קרה אתמול, חמישי, בתחנה המרכזית בבאר שבע. שני המאבטחים חמושים. הנהג, שנעצר על ידי המשטרה, נזקק לטיפול רפואי. מדובר בנהג העושה את הקו באר שבע-יישובי הצפון באופן קבוע. על פי עדי ראיה, המאבטחים הנתפלו עליו, והנהג ניסה להתגונן. כשהוא דיבר בערבית, אחד המאבטחים הניח ברך על גרונו והנהג החל להיחנק. בעקבות המקרה, הנהג נתקף חרדה וייתכן ויתקשה לשוב לעבודתו בקרוב.

אתמול, חמישי, הסרטון הופץ ברשתות חברתיות, ללא ציון נסיבות האירוע.   מהסרטון לא ניתן להבין לאיזו חברה ומי מייצגים האנשים המזוהים כמאבטחים. 

שרת התחבורה, מירב מיכאלי: ''עודכנתי על האירוע החמור והמקומם בדרום בו הותקף נהג אוטובוס על ידי מאבטחים. אירוע שאסור שיקרה וצריך להיות מתוחקר בהקדם. נהגות ונהגי האוטובוס, אני שומעת ורואה אתכןם, את הדרישות המוצדקות לתנאים ראויים ובעיקר - את הזכות לחזור מהעבודה בשלום. אני איתכןם''.

ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית המאגד את רוב נהגי האוטובוסים בישראל מסר  בעקבות אירוע תקיפת נהג מטרופולין בדרום כי: "נהג אוטובוס חובש במקצועו יצא לתת עזרה לפצועים בתאונה והמאבטחים בתחנה לא נתנו לו להתקרב לאירוע. לאחר מכן הם תקפו אותו. שרת התחבורה מפקירה את נהגי ישראל,  מסרבת לקדם את התוכניות לפתרון, כנראה היא חושבת שציוצים בטיקטוק יצילו חיים".

אין זו הפעם הראשונה שנהגי אוטובוסים מותקפים בבאר שבע. אירועים שכאלה קוראים כמעט על בסיס קבוע. נהגי התחבורה הציבורית שקלו בשבוע שעבר להשבית את התחבורה הציבורית, בין היתר על רקע אירועי אלימות כנגד נהגים.

חברת האבטחה מסרה תגובה לכלי התקשורת: "באירוע שאירע אמש ניסה אדם להיכנס דרך שער יציאת רכבים בניגוד לנהלי הביטחון, הוסבר לו כי לא ניתן להיכנס והוא הופנה לשער הכניסה. בהתאם להנחיות לבידוק, ראוי לציין שנתקלנו פעמים לא מעטות בשב"חים שהגיעו עם מדי נהגים, זאת ועוד שתחנה מרכזית באר שבע ידעה פיגועים בעבר ולכן הרגישות הרחבה. לצערנו אותו אדם התלהם ותקף באלימות ובאמצעות אבן את המאבטחים, לאחר מכן ניסה לחטוף נשק ממאבטח. מדובר באירוע חמור ביותר ובסופו של דבר עוכב האדם לחקירה ומעצר על ידי משטרת ישראל בשל מסוכנותו לציבור".

חברת מטרופולין מסרה בהודעה בעקבות האירוע: "הנושא מצוי תחת חקירת משטרה".


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬