שב''כ ומשטרה עצרו 2 נערים מרהט, החשודים בניסיון לבצע פיגוע ברכבת

ניסיון הפיגוע אירע ב-11 בינואר, בזמן מהומות על הנטיעות: הנערים הניחו סלעים על המסילה, עירנות הנהג מנעה פיגוע המוני. רק לפני מספר ימים, חודשים אחרי האירוע, שב''כ ומשטרה הצליחו לעצור את החשודים
send whatsapp messsage send FB messsage
הסלעים שהונחו על המסילה (צילום: משטרת ישראל)

נערים מרהט, בעלי תעודת זהות כחולה, חשודים כי ניסו לבצע פיגוע המוני, ככל הנראה תגובה לנטיעות קק''ל בסאווה (מולדה): הותר לפרסם, כי שלושה חודשים אחרי ששני בני 15 מרהט ניסו, על פי החשד, לבצע פיגוע ברכבת סמוך לבאר שבע, על ידי הנחת סלעים על המסילה, משטרת ישראל בשיתוף שב''כ סיימו חקירה  וב-19 באפריל ביצעו את מעצר החשודים.

ב-11 לינואר התקבל דיווח במשטרה  כי סמוך לצומת גורל רכבת נוסעים בלמה לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. לרכבת נגרם נזק משמעותי.  המכשול הוסר אחרי שנגרם עיקוב רב.  שוטרים הגיעו למקום והחלו בסריקות. 

חקירת ניסיון הפיגוע הוטלה על מחלק תשאול ימ"ר נגב ונערכה בשיתוף שירות הבטחון הכללי ובמהלכה נעצרו ב-19באפריל 2 קטינים כבני 15 תושבי רהט. החשודים הובאו בפני בימ"ש בחשד לביצוע עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תעבורה וקשירת קשר לביצוע פשע. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והיום לאחר שתיק החקירה הועבר לעיון הפרקליטות הם היום יובאו בפני בימ"ש המחוזי בבאר שבע.

הנזק לאחד הקרונות (צילום: משטרת ישראל)

זה אינו ניסיון הפיגוע הראשון ברכבת נוסעים בנגב: ניסיונות להניח סלעים על המסילות מתרחשים כל הזמן, אך עירנותם של הנהגי הקטרים ומגוון אמצעים סמויים מצליחים לסכל את מרבית הניסיונות. רק לאחרונה בוצעה פגיעה ברשתות התקשורת של הרכבת סמוך לבאר שבע, שגרמה לעיכובים וביטולי קווים.

סנ"צ יוסי דורון מפקד ימ"ר נגב: ''מדובר באירוע חמור ביותר אשר נחקר יחד עם שירות הבטחון הכללי ועפ"י החשד יכול היה להסתיים בירידת הרכבת מהמסילה והמשכו באסון המוני. פעלנו תוך הפעלת מיטב הכלים לאיתור החשודים והרחקתם מהמרחב הציבורי למען בטחון הציבור''.

הוועד להצלת הנגב אומר בתגובה לאירוע: ''בעקבות ניסיון הפיגוע ההמוני שנמנע בזמן מהומות הנטיעות בנגב הבוקר נחשף כי מרחב הנגב ושירות הביטחון הכללי שמו ידיהם על מחבלים קטינים בעלי תעודת זהות כחולה תושבי רהט אשר תכננו לבצע פיגוע המוני ברכבת''.

''מחבלים אלו, שטרם הגיעו לסטטוס  בגירים, במקום שילמדו לבחינות הבגרות כדי להפוך לאזרחים מועילים וטובים יותר, החליטו לנצל את זמנם בכדי לבצע פיגוע שאינו היה מבייש את אל-קאעידה''.

''בצאתו של יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אנו מזכירים שזו אינה רוח שטות של נערים, אלא שנאה אנטישמית שמטופחת שנים רבות ושמדינת ישראל מסרבת להישר אליה מבטה''. 

''במידה והפיגוע היה צולח כמתוכנן, רכבת עמוסת אזרחים הייתה מתהפכת. ואישי הציבור שמסרבים לטפל בבעיית מדינת הח'אליפות הראשונה בנגב היו מגיעים לרכבת של הלוויות, בכי דם דמעות והצהרות בומבסטיות.  אנו קוראים לפרקליטות להעביר את משפטם לבית דין צבאי כפי שנהוג להתייחס למחבלים''.



רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬