רקטה לעבר יישובי הנגב המערבי. תושבים: ''שמענו פיצוצים''

אחרי שבעה חודשים של שקט - ירי רקטה לעבר כיסופים ועין השלושה. גורמים פלסטיניים: ''ירינו רקטות לעבר ישראים
send whatsapp messsage send FB messsage
יירוט הרקטה (צילום רשתות, ללא קרדיט)

אחרי שבעה חודשים של שקט בדרום - ירי רקטה לעבר עוטף עזה. סמוך לשעה 20:30, הושמעה אזעקת צבע אדום בכיסופים בעין השלושה. תושבים בקיבוצים דיווחו על קולות פיצוץ. הירי מגיע אחרי שאתמול ככל הנראה רקטה אכן נורתה מעזה, אך לא חצתה את הגבול לישראל ובשך כך, לא הופעלה מערכת האזעקה.

​​​​​​​

אתמול היה די באזעקה, לטענת צה''ל אזעקת שווא, כדי שחוף זיקים יתרוקן ממתרחצים. הירי לא מפתיע את תושבי הנגב: חמאס והארגונים העזתים חוזרים בימים האחרונים על האיומים בעקבות המצב בהר הבית. 

בנוהל המוכר, חמאס מתחיל לפנות מפקדות, מתוך ידיעה שצה''ל עלול להפציץ את שטחי החולות המוגדרים ''שטחי אימונים''. על פי דיווחים עזתים, בכירים במערכת הצבאית ירדו למקלטים, אם כי לדעתם, ישראל תסתפק בתגובה מדודה, אם בכלל.  

דובר צה"ל מסר: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

ממד"א נמסר: בהמשך לאזעקת צבע אדום שנשמעה בדקות האחרונות בעוטף עזה.  לא התקבלו כל קריאות בקו החירום 101 של מד"א.

ממועצת אשכול נמסר: ''לפני זמן קצר הופעלה התרעת צבע אדום בכיסופים ובעין השלושה. זוהה שיגור אחד לשטחנו שיורט בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל. לא נגרם נזק ואין נפגעים בגוף. אנו בקשר שוטף עם הצבא ואין שינוי בהנחיות לתושבים. ככל שיהיה שינוי, אנו נעדכן''. 

הפוליטיקאי היחידי המפרסם תגובה בעקבות האירוע הוא איתמר בן גביר: ''כשנכנעים בהר הבית, כשנכנעים בדרום ובצפון, הטרור שוב מרים את הראש. ממשלת בנט שמונשמת על ידי מועצת השורא מפחדת להגיב וזוהי התוצאה: ירי רקטה לעבר העוטף. לממשלה כזו אין זכות קיום''.

הממשלה מתכנסת לישיבה מיוחדת, במהלכה ידונו על אופי והיקף התגובה של צה''ל, כאשר ברקע איומי סיעת רע''מ ''להקפיא'' את חברותה בקואליציה.


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬