תושבים מב''ש ויישובי הסביבה השתתפו באוהל השותפות ערבית-יהודית

באירוע שנערך בפארק הנחל בבאר שבע, בהשתתפות ארגונים חברתיים ותושבים, נפגשו תושבי ב''ש והאיזור, יהודים וערבים, לבוקר של שיח, מוזיקה ואוכל
send whatsapp messsage send FB messsage
בוקר של הדברות ושיח בפארק הנחל (צילום: באדיבות גדיר האני)

תושבים מבאר שבע והאיזור השתתפו הבוקר, שבת, באוהל שותפות ערבית-יהודית בפארק הנחל בבאר שבע. האירוע היה אמור להתקיים בשבוע שעבר אף בוטל בשל מזג האוויר. באירוע נפגשו, באופן בלתי אמצעי, תושבים ופשוט שוחחו, בין היתר על המצב השורר לאחרונה בנגב. רצף אירועים פליליים בבאר שבע ובאיזור העיב על הדו-קיום ששורר בנגב מזה עשרות שנים והיה חשש כי הוא ייפול לידי פוליטיקאים, שיעשו על גביו הון בחירות. לא רק שיח היה שם, אלא גם מיקרופון פתוח שמטרתו לאפשר לכולם להביע את רגשותיהם וגם מוזיקה בביצוע נגנים.

וידאו: מתוך האירוע הבוקר בפארק נחל באר שבע (צילום: הפורום לדו קיום בנגב / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')
​​​​​​​


מארגני ומשתתפי האירוע, בהם הפורום ותיק לדו קיון בנגב, ביקשו להזכיר כי בבאר שבע עובדים, קונים, מגיעים וסידורים ומבלים תושבים מכל הסביבה. בבאר שבע עובדים תושבי הכפרים הלא מוכרים, היישובים והעיר הבדואית הגדולה רהט בין היתר בבית החולים, בבתי מרקחת, במוסדות סיעוד, חברות הנדסה אזרחית ועוד. כך גם נתוני שירותים מבאר שבע שעובדים ברהט וביישובי הסביבה ועוד. 

וידאו: מתוך האירוע בפארק נחל באר שבע (צילום: הפורום לדו קיום בנגב / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')


בין המפגשים, גם היו אזרחים שביקשו לשאת דברים ולהבהיר כי מהמצב הנוכחי, מהתנהגותו של קומץ, נפגעים תושבים יהודים ובדואים כאחד. הדברים מקבלים חיזוק משיחות עם תושבים ביישובים בהם תל שבע למשל, שסובלים מהפשיעה עד כדי חוסר יכולת לנהל שיגרת חיים. אחרים דיברו על היכרות הדדית רבת שנים ועל כי לא יתנו לאיש לפגוע בדו קיום שהיה קיים בנגב.

​​​​​​​שיח בפארק הנחל בבאר שבע (צילום: באדיבות גדיר האני / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

רצף האירועים האחרונים בנגב מדאיג מאוד אנשי ציבור מכל המגזרים, כמו גם את הרשויות, כאשר אנשי ציבור מכל המגזרים גינו את מי שמנסים לפגוע בדו-קיום.



על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com 





​​​​​​​