חשד להצתה: עשרות כלים הנדסיים עלו באש במישור רותם

פרוטקשן? על פי החשד, ציוד הנדסי כבד ומכונות, בשווי מיליוני שקלים, הוצתו במזיד. כוחות כיבוי פעלו במהלך הלילה לכבות את הדליקה, המשטרה פתחה בחקירה
send whatsapp messsage send FB messsage
זירת האירוע (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

האם זה עוד מקרה של פרוטקשן, אחד מיני רבים, כלפי אתר עבודה בנגב? כלים הנדסיים ומכולות עלו באש במחצבה במישור רותם - ועל פי ממצאים של המשטרה, מדובר בחשד להצתה. כוחות כיבוי רבים פעלו במהלך הלילה לכיבוי השריפה, אך כלים הנדסיים רבים, בשווי מיליוני שקלים, ניזוקו ויאו מכלל שימוש.

וידאו: תיעוד מזירת האירוע (צילום: דוברות כיבוי והצלה / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')


על פי המשטרה, התקבל הבוקר, שבת, דיווח אודות כלי ציוד מכני הנדסי עולים באש באזור כריה במישור רותם.  שוטרי תחנת דימונה הגיעו למקום ויחד עם כבאות והצלה לישראל נפתחה חקירה ממנה עולה חשד ראשוני להצתה. ''הרקע והנסיבות לאירוע נחקרים'', אומרים במשטרה.

מכיבוי והצלה דרום נמסר כי הדליקה פרצה במחצבת ע.ט -  בית דוד.  צוותי כיבוי רבים מתחנת דימונה בסיוע תחנת באר שבע פועלים בשריפה גדולה החל משעות הבוקר המוקדמות בקרבת אזור התעשייה מישור רותם בנגב המזרחי. לוחמי האש שהוזנקו למקום זיהו שריפה גדולה שמתפשטת ומאיימת על כלים נוספים וציוד שנמצא בשטח המחצבה. ''בהגיעם למקום החלו בסריקות לאיתור לכודים  וגיוס כוחות כיבוי נוספים לטובת ובכדי להשיג שליטה''.
בין הכלים שעלו באש: 6 שופלים, 3 קטרפילרים  ובאגר, בנוסף ל-8 מכולות חירום.

טפסר משנה גרשון כלימי מפקד תחנת דימונה נוכח במקום ומוסר: "כאשר הגענו למקום זיהינו שריפה גדולה של מספר כלי צמ"ה וקונטיינרים ואת הצורך בסיוע בגלל מיקום האירוע. באירוע זה אין פגיעה בנפש לשמחתי אך הנזק לרכוש הוא גדול מאוד. התחלנו כבר בחקירת האירוע ובסיומה נעביר את הממצאים למשטרה.  נכון לרגע זה עדיין לא הושגה שליטה".

הוועד להצלת הנגב הגיב הבוקר לאירוע,  שלטענתם התרחש ''בעקבות אי תשלום פרוטקשן'': ''הבוקר תושבי הנגב המדמם התעוררו לעוד בוקר של טרור פלילי .  הצתת הכלים ששווים מוערך במיליוני שקלים היא עוד הוכחה שבנגב החוק הוא בגדר המלצה בלבד .   עייפנו ממבצעים משטרתיים עם שמות מפוצצים , על מדינת ישראל והעומד בראשה לקיים את החוזה הבלתי כתוב לביטחון אישי בין מדינה לאזרחיה , והחלת ריבונות אמיתית בנגב .  אנו שבים ומזהירים לא יירחק היום שבו תושבי הנגב שומרי החוק ייקחו את החוק לידיהם ויגנו על רכושם''. 


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com


כתבות נוספות למקרה שפספסת...