הדרום במלחמה: מחר לא יתקיימו לימודים ועבודה לא חיונית בב''ש

בתום הערכת מצב בעיריית ב''ש, בהתאם להנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו מחר, רביעי, לימודים ועבודה שאינה חיונית בבאר שבע
send whatsapp messsage send FB messsage
מתנדבי איחוד הצלה בשעת אזעקה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

בהתאם להנחיית פיקוד העורף נכון לרגע זה מחר, רביעי, ה-13 בנובמבר,  לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר ועבודה במוסדות שאינם חיוניים. אנא המשיכו להתעדכן באמצעי התקשורת. בעיריית באר שבע ממליצים להוריד את יישומון פיקוד העורף, על מנת לקבל התרעות לטלפון הנייד על פי אזורים לבחירתכם.

בעקבות החלטת פיקוד העורף באר שבע חולקה לארבעה אזורי התרעה נפרדים, וכל אזור התרעה יופעל רק כשקיימת סכנה על האזור. פיקוד העורף דייק את מערכות ההתרעה על מנת לאפשר התרעה ממוקדת לאזרח, שתופעל רק כשקיימת סכנה על האזור. אזורי ההתרעה בבאר שבע הם: באר שבע דרום, באר שבע צפון, באר שבע מזרח ובאר שבע מערב.

בקישור הבא תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי, כמו לאיזה אזור התרעה אתם שייכים, מהו המרחב המוגן הבטוח ביותר עבורכם, טלפונים לשעת חירום ועוד >>>

אנא הורידו את יישומון פיקוד העורף וקבלו התרעות לטלפון הנייד. בכל מקרה בו שמעתם אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן ולפעול על פי הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף "הכי מוגן שיש". לכל שאלה ניתן לפנות למוקד העירוני 106 או למוקד פיקוד העורף 104.

זוהי החלוקה לאיזורי אזעקה בב''ש (צילום: פיקוד העורף)

גם במועצת שדות נגב, בתום הערכת מצב שערכו במועצה, הנחיות הביטחוניות לא השתנו ויש צורך להיות בסמיכות למרחבים מוגנים.  גם מחר, רביעי, לא תתקיים פעילות בכל מסגרות החינוך במועצה: חינוך, חינוך מיוחד, רווחה, מעונות יום ומשפחתונים. כמו כן לא יהיו הסעות לכל המסגרות (פנים וחוץ) לרבות חינוך מיוחד. בשעה הקרובה נפרסם את לו"ז הפעילויות שיתקיימו במרחבים מוגנים בכל אחד מהיישובים במועצה.  במידת הצורך ניתן ליצור קשר עם המוקד המועצתי במספר   9938107 -08    או 107 מטלפונים קווים.  לתמיכה וסיוע רגשי ניתן לפנות לקו החם של מרכז חוסן  08-9941091
במידה ויהיו שינויים בהערכת המצב תמסור המועצה הודעות לתושבים באמצעות דף הפייסבוק המועצתי ובהודעות סמס.

שי חג'ג', יו''ר מועצת מרחבים, אומר כי  ''סיימנו הערכת מצב במועצה האזורית מרחבים, בהשתתפות מנהלי המיכלולים, פיקוד העורף והמשטרה.  הנחיות ההתגוננות- ללא שינוי. אנא הישמעו להן, הן מצילות חיים.  נכון לרגע זה, מחר לא יתקיימו לימודים, ורק מקומות עבודה חיוניים יפעלו. מחר בשעה שש בבוקר נוציא הודעה מסודרת עם ההנחיות.  אנו מחזקים את כוחות הביטחון והדרג המדיני''.

חג'ג' הוא גם יו''ר המועצות המקומיות. הוא מוסיף כי ''אתמול הגיש ח''כ איציק שמולי הצעת חוק חשובה שמבקשת להרחיב את טווח המיגון עד 30 ק״מ מרצועת עזה. אני מברך על כך. זה הדבר הנכון נוכח האיומים עימם העורף בדרום מתמודד. עלינו לעשות הכל כדי להעניק תמריצים לבניית ממ״דים, כולל ביטול תשלום המעמ והלוואות בערבות מדינה. הרשויות המקומיות מתורגלות וערוכות ואנו נמצאים בקשר שוטף עם פיקוד העורף'. אני מבקש להודות למועצות האזוריות ולרשויות המקומיות על הערבות ההדדית והפניה לארח את תושבי הדרום''.