הפרקליטות ערערה - והצעיר מבאר שבע שבדה את חטיפתו יישב בכלא

ניב אסרף מבאר שבע בדה את חטיפתו על ידי מחבלים לפני כארבע שנים, על מנת להתחמק מנושים אלימים - והעמיד את כוחות הביטחון על הרגליים. הפרקליטות ערערה על עונשו והבוקר פסק לו בית המשפט תשעה חודשי מאסר
send whatsapp messsage send FB messsage
ניב אסרף (מימין) וערן נגאוקר (צילום: פורסם בפייסבוק)

בית המשפט המחוזי בירושלים  גזר הבוקר תשעה חודשי מאסר על ניב אסרף מבאר שבע,  אשר ביים את חטיפתו באזור חברון לפני כארבע שנים והקפיץ לשווא את כוחות הביטחון. בכך, החמיר את בית המשפט את העונש שנפסק עליו ביוני האחרון - שישה חודשי עבודו שירות. הפרקליטות ערערה על גזר הדין ובית המשפט החמיר הבוקר את העונש. 

על חברו של אסרף, ערן נגאוקר, אף הוא מבאר שבע, נגזרו שישה חודשי עבודות שירות בשל העובדה שסייע לו.

ניב אסרף וערן נגאוקר הורשעו בעבירות של מסירת ידיעה כוזבת וקבלת דבר בתחבולה. מכתב האישום עולה כי אסרף ניסה להתחמק מנושים אלימים, בשל חוב אליו נקלע.  לשם כך, בדה את חטיפתו על ידי מחבלים, כדי  לגרום לפרסום דבר ''חטיפתו'' בתקשורת. הוא קיווה כי בעלי החוב יישמעו על כך ואולי ימחלו לו.

אסרף את שכנע חברו, ערן נגאוקר, לנסוע איתו למערת המכפלה, בטענה שברצונו להתפלל ולתת צדקה. ב-2 באפריל 2015 נסעו אסרף ונגאוקר לקריית ארבע. כשהגיעו לשם, אסרף  סיפר לנגאוקר כי בכוונתו להיעלם, כשהוא מסביר שנפרד מחברתו ושהפרסום יגרום לבחרה לדאוג לו. 

תזכורת: דיווח על החטיפה וההודאה (דיווח של חדשות כאן 11 / כתבתו של איציק זוארץ)



אסרף בחר להסתרר בסמוך לכניסה לישוב. נגאוקר יצא מקרית ארבע, הגיע לכניסה ליישוב,  שם סיפר לשוטר כי חברו נעלם, בהתאם למה שתכנן קודם עם אסרף.

מיד עם קבלת הדיווח הופעל נוהל חירום, מאחר והיה חשש לחטיפה. להזכיר: שנה קודם לכן התרחשה חטיפתם ורציחתם של שלשת הנערים. כוחות משטרה וצבא רבים הוקפצו למקום, מסוקים הועלו לאוויר והופעלו אמצעים שונים. על תושבי הכפרים באיזור הוטלו מגבלות, אך כל אותה עת ישב אסרף במקום המסתור, כשהוא שומע את קולות המחפשים אחריו.