דנילוביץ': ''שלבו יותר נשים ברשימות המוניציפליות''

ראש עיריית ב''ש השתתף בפאנל של עמותת כ''ן והסביר: ''נשים מוכשרות, אסרטיביות ויסודיות בעבודתן. אני קורא לנבחרי הציבור, הן במישור הלאומי והן במישור המוניציפאלי וממליץ להוביל מהלך שיביא לשיוויון מלא''
send whatsapp messsage send FB messsage
רוביק דנילוביץ', ראש עיריית ב''ש וד''ר מזל שאול, מנכ''לית עמותת כ''ן (צילום: יח''צ)

אתמול, ראשון, נערך הכנס הראשון הגדול בנגב לקידום שיוויון מגדרי  בבבחירות לרשויות המקומיות. את הכנס יזמה עמותת, כ"ן (כח נשים) שמובילה את מהפכת אוקטובר הפועלת לקידום יצוג שוויוני לנשים בפוליטיקה המקומית והארצית. על מנת לשנות את המציאות בזירת הפוליטיקה המקומית  בישראל, הקימה העמותה את קואליציית, "מקומיות 2018", המאחדת 28 ארגוני נשים מכל הקשת הפוליטית מהחברה היהודית והערבית כאחד, בשיתוף עם קרן  "פרידריך" אברט וקרן "דפנה" .

בכנס  השתתפו, מנכ"לית עמותת כ"ן, ד"ר מזל שאול, ח"כ טלי פולסקוב מסיעת "כולנו", ראשת מועצה מקומית בני שמעון סיגל מורן ונערך פאנאל מרתק עם המתמודדות לראש רשות בנגב ובדרום: ריקי שי, חברת מועצת העיר ומתמודדת לראשות העיר אשקלון, חדוה שקד, חברת מליאה ומתמודדת לראשות מועצת  מיתר, סימה כחלון, חברת מליאה ומתמודדת לראשות מ.מ. עומר, יסמין סאקס, חברת מועצת העיר באר שבע, נירה שפק, מתמודדת לראשות מועצת שער הנגב, תמר רחמים, מתמודדת לראשות מועצת שפיר ורונית דמרי עייש, מתמודדת לראשות מועצת להבים.

את הכנס פתח רוביק דנילוביץ' ראש עיריית באר-שבע, שקרא לאמץ את המודל הייחודי שמונהג בעיר  ובפעילותו הציבורית ואמר: "כבר בשנת 2003 שהקמתי את רשימת הצעירים שהתמודדה למועצת העיר בבאר-שבע ועד לבחירות האחרונות  הורכבה הרשימה בראשותי באופן שווה לחלוטין בין גברים לנשים, בשיטת הריץ' רץ'. בבחירות האחרונות מתוך 14 מנדטים נבחרו 7 נשים לכהן במועצת העיר. מדובר במספר הנשים הגדול ביותר שנבחרו אי פעם ברשימה אחת. הישג שאין לו תקדים בבחירות לרשויות המקומיות בישראל.  לא הסתפקתי בכך, פעלתי ואני פועל לשלב נשים בתפקידי מפתח בעירייה ובחברות העירוניות , על מנת להביא לידי ביטוי תפיסת עולם זו".

עוד הוסיף דנילוביץ': "נשים מוכשרות מאוד, אסרטיביות ויסודיות בעבודתן. הן מביאות עמן ערך מוסף יוצא דופן. אי אפשר כל הזמן רק לדבר על שיוויון, מבלי ליצור אותו בפועל. אני לא מרגיש שאני 'עושה טובה' לנשים, כאשר הן מתמנות לתפקידי מפתח. מדובר באינטרס ציבורי. כל איש ציבור שרוצה להצליח בעבודתו, מחויב למנות לצידו את האנשים הטובים ביותר ובמקרה שלי, מדובר בנשים מוכשרות ואיכותיות. זהו מסר חברתי. יותר נשים ראויות לקבל הזדמנות. לכן, אני קורא לנבחרי הציבור, הן במישור הלאומי והן במישור המוניציפאלי וממליץ להם להוביל מהלך שיביא לשיוויון מלא בין נשים לגברים, כנבחרי ציבור. אין סיבה שלא ננהג כך. מינויין של יותר נשים לתפקידים בכירים ומשפיעים, יחזק את החברה הישראלית וכולנו נצא נשכרים".

ד"ר מזל שאול, מנכ"לית עמותת כ"ן: "הייצוג החסר של נשים, שמהוות יותר ממחצית אזרחי המדינה, בולט באופן מיוחד דווקא ברשויות המקומיות בישראל, שם יש לנו את ההשפעה הגדולה ביותר על החיים שלנו. זה שקיים ייצוג כל כך מזערי של נשים בתפקידים בכירים בדירקטוריונים של הרשויות בשלטון המקומי  וכי שיעורן של חברות מועצה הוא כה קטן( 14% ) זהו כשל בלתי נתפס.  אי השיוון המגדרי  פשוט זעק לשמיים וחייב אותנו לנקוט מהלך ארצי ולאחד את כל ארגוני הנשים, לכן הקמנו את קואליציית "מקומיות 2018".