כתב אישום נגד שודד הנשים מדימונה

על פי כתב האישום נגדו, יוסף גולסקר מדימונה שדד בזו אחר זו נשים, בהן קשישה, בעיר מגוריו, עד שנתפס על ידי המשטרה
send whatsapp messsage send FB messsage
הנאשם שדד שלוש פעמים תוך שבוע אחד (צילום הדמיה: GANOSSI / PIXABAY)

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יוסף גוסלקר, תושב דימונה כבן 45, בגין שני אירועי שוד בהם חטף תיקים מתושבות העיר ובגין אירוע נוסף של ניסיון גניבה.

כתב האישום, אשר הוגש באמצעות עו"ד קרן שטרית, כולל שלושה אישומים נגד הנאשם בגין שלושה אירועים שונים שהתרחשו בטווח זמנים של כשבוע ימים, בין ה-18 ל-25  בדצמבר, בדימונה.

על פי האישום הראשון, ב-18 בדצמבר,  עקב הנאשם אחר קשישה ילידת 1932 אשר הלכה ברחוב כשהיא גוררת עגלת קניות ובתוכה תיקה האישי, אשר הכיל, בין היתר, את ארנקה ובו סכום של כ-1500 ₪, אותו משכה המתלוננת סמוך לפני כן מסניף בנק דיסקונט בדימונה. הנאשם התקרב מאחורי הקשישה בשקט, דחף את המתלוננת הצידה בידו, ואז חטף את התיק מתוך עגלת הקניות ונמלט מהמקום. המתלוננת זעקה מספר פעמים "הצילו", עד אשר עוברת אורח במקום שמעה את זעקותיה והזעיקה את המשטרה למקום. בגין אירוע זה יוחסה לנאשם עבירת שוד.

 על פי האישום השני, ב-24 בדצמבר,  הבחין הנאשם במתלוננת השנייה כשהיא צועדת בחניית אחד הרחובות, וכשהיא אוחזת בידה את ארנקה האישי, אשר הכיל, בין היתר, מסמכים שונים, כרטיסי אשראי וכ-150 ₪.

הנאשם הגיח בריצה מול המתלוננת, כאשר פניו מכוסות בחלקן באמצעות "חם צוואר" ועל ראשו כובע של המעיל שלבש, תפס את ידה הימנית של המתלוננת בידו האחת, ובידו השנייה חטף את הארנק מידה של המתלוננת ונמלט מהמקום. בגין אירוע זה יוחסה לנאשם עבירת שוד.

עפ"י האישום השלישי, ב-25 בדצמבר,  למחרת האירוע המתואר באישום השני, הבחין הנאשם במתלוננת השלישית כשהיא הולכת ברחוב ואוחזת בידה הימנית שקית קניות ובתוכה, בין היתר, ארנקה האישי.

בסמוך לכניסה לבניין, הגיח הנאשם מאחורי המתלוננת, כשהוא חובש כובע על ראשו ופניו מכוסות  בחלקן באמצעות "חם צוואר", והושיט את ידו לעבר השקית שאחזה המתלוננת בידה על מנת לנסות ולגנוב את השקית והארנק. המתלוננת אשר הבחינה בנאשם, הרחיקה את ידה עם השקית מהנאשם, והנאשם, אשר לא תפס את השקית, המשיך בהליכה מהירה מהמקום. בגין אירוע זה יוחסה לנאשם עבירת ניסיון גניבה.

במקביל לכתב האישום בקשה הפרקליטות להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו. בבקשת המעצר ציינה עו"ד שטרית כי: "המשיב ביצע על פני שבוע אחד בלבד, שני אירועי שוד ואירוע נוסף של נסיון גניבה, בשיטה דומה כלפי אזרחים תמימים, עוברי אורח, אשר כל פשעם הוא כי נקרו בדרכו של המשיב באותה העת. סמיכת הזמנים בין האירועים והשיטתיות מלמדים אודות המסוכנות הנובעת מהמשיב והיא אשר מדברת בעד עצמה".