ערב קברט, יין ופצעי הגירה: 'באר-שבסקיה' כבשה את ידידי תיאטרון באר שבע
חברי חוג ידידי תיאטרון באר שבע חוו השבוע ערב תרבות יוצא דופן עם המופע 'באר-שבסקיה', קברט סוער, פרוע ונוגע ללב, שהתקיים באווירה שונה לחלוטין מזו המוכרת באולם התיאטרון: במקום ישיבה בשורות מול במה מוגבהת, הקהל ישב סביב שולחנות עגולים, נהנה ממעדנים, גבינות, סלמון מעושן וכוסות יין שהתמלאו במהלך הערב.
'באר-שבסקיה' איננה הצגה רגילה. מדובר בקברט העוסק בפצעי ההגירה של עולי ברית המועצות לשעבר, בניסיון להשתייך לארץ חדשה, חמה, מורכבת ולעיתים זרה, ובחיפוש אחר מקום, שפה וזהות. המופע משלב שירה, ריקוד, הומור, כאב ואירוניה, ומביא אל הבמה את סיפורם של בני הדור הראשון והשני לעלייה מברית המועצות.
על הבמה הופיעו ולד פסחוביץ', יורי קזנצב, יאן קוגאן וטטיאנה מחלינובסקי, כשלצידם בלטה לנה פרייפלד, באר שבעית לשעבר, שהובילה את הערב באנרגיה גדולה, שירה וריקוד. ההצגה מתארת את ניסיונותיהם של שחקנים צעירים להתפרנס בדוחק מהעלאת קברט בסגנון רוסי, תוך התמודדות עם זיכרונות, פערי תרבות והשאיפה להשתלב בחברה הישראלית.
בין קטעי המופע נהנו ידידי התיאטרון מאווירה חגיגית במיוחד, שכללה פלטות גבינות, סלמון מעושן ויין לבן ואדום, כחלק מחוויה תיאטרונית בלתי שגרתית, קרובה, חיה ומלאת צבע.
מנכ'ל תיאטרון באר שבע, שמוליק יפרח, ויו'ר אגודת הידידים, עליזה מנור, הודו בחום לאמנים על הערב. מנכ'לית אגודת הידידים, דיתה קליינמן, אירחה לפני המופע את ירדן גלבוע, המחזאית, הבימאית והיוצרת של 'באר-שבסקיה', למפגש מיוחד עם חברי חוג הידידים.










































