מערכת החינוך בבאר שבע אבלה: הלכה לעולמה אשת החינוך האהובה ענת קנדלר
אבל כבד במערכת החינוך בבאר שבע: אשת החינוך ענת קנדלר ז"ל, מחנכת אהובה ומורה לתנ"ך בתיכון טוביהו, הלכה לעולמה. בבית הספר ובקרב תלמידיה, עמיתיה ובני משפחתה נפרדים ממי שתוארה כמורה נדירה, מחנכת בחסד ואדם שהקדיש את חייו להוראה, לערכים ולאהבת האדם.
בתיכון טוביהו פרסמו דברי פרידה מרגשים לזכרה של קנדלר, שבהם נכתב: 'בצער עמוק ובכאב גדול אנו נפרדים מענת קנדלר, מחנכת אהובה, מורה לתנ"ך ואשת חינוך נדירה, שהקדישה את חייה להוראה, לערכים ולאהבת האדם'.
בבית הספר ציינו כי ענת חינכה דורות של תלמידים, הכינה אותם לבחינות הבגרות, הובילה חידוני תנ"ך והצליחה להפוך את לימודי התנ"ך לחוויה משמעותית ומעוררת השראה. 'עבורה, התנ"ך לא היה רק ספר לימוד, אלא מקור לחיים, לערכים ולאנושיות', נכתב בהודעת בית הספר.
עוד נכתב כי קנדלר ידעה להפיח בתלמידיה אהבה ללמידה, לעורר בהם סקרנות, מחשבה ורגישות, ולהאיר בפניהם את סיפורי התנ"ך. 'ענת הייתה אישה משכמה ומעלה, מורה דגולה ומחנכת בחסד עליון, שלא רק לימדה את החומר אלא נגעה בנשמות תלמידיה', ספדו לה בתיכון.
בבית הספר הוסיפו כי קנדלר פעלה מתוך שליחות עמוקה, יושרה, ענווה וטוהר לב, והייתה מקור ביטחון לכל מי שפגש בה. 'למדנו ממנה מהי אהבת אדם אמיתית, מהי חמלה שאינה תלויה בדבר, וכיצד אפשר לחנך מתוך אמונה, מסירות ותקווה. היא האירה את עולמנו באור מקצועי ואנושי, והייתה מצפן עבור תלמידים, הורים ואנשי צוות רבים'.
הפרידה ממנה לוותה גם במילים מתוך ספר משלי: 'דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום'. בתיכון כתבו: 'אנו נפרדים ממך היום בגוף, אך רוחך, דרכך והמורשת החינוכית שהשארת ימשיכו ללוות אותנו. נוחי על משכבך בשלום, ענת יקרה. יהי זכרך ברוך וצרור בצרור החיים. האור שהפצת ימשיך להאיר את דרכנו תמיד'.
בנה, אופיר, כתב דברים אישיים ונוגעים ללב על אמו: 'אמא כל כך אהבה את הילדים שהיא חינכה והשקיעה את כל ליבה בעבודה במסירות ממש כמו שהשקיעה בנו הילדים שלה. אנחנו פוגשים בשבעה תלמידים ומורות שהכירו אותה וזה מדהים לשמוע את הסיפורים והערכה אליה'.
אופיר הוסיף: 'הרבה פעמים אתה רואה את ההשקעה של בן אדם, אבל לא בטוח האם כולם רואים אותו ככה, וזה מספק אותו ומשיב לי נחת לדעת שהעריכו ואהבו אותה כמו שהיא הייתה ראויה לזה. היא הייתה והינה נשמה טהורה אוהבת ומדהימה וכל רגע איתה היה עבורי זכות עצומה. שתדריך אותנו ותלווה ותאהב מלמעלה. תודה לכולכם'.
גם ענת שקרצי, שהכירה את קנדלר במשך שנים, ספדה לה: 'ענת יקרה, דרכינו נפגשו לפני 14 שנה, וזכיתי להכיר אישה מיוחדת, טובה ואהובה. מחנכת בחסד עליון, מורה מסורה ומשקיעה, חברת צוות נפלאה ושותפה אמיתית לדרך'.
שקרצי הוסיפה: 'קשה להאמין שהלכת מאיתנו. הלב כואב והעצב גדול. תודה על כל מה שהיית עבור תלמידייך, עמיתייך וכל מי שזכה להכיר אותך. אני משתתפת בצערם הכבד של יעל היקרה והבנים. מקווה שאת נמצאת כעת לצד ארז אהובך. אזכור אותך באהבה, בהערכה ובגעגוע. יהי זכרך ברוך'.
יהי זכרה ברוך










































