קסם של מקום

היא בת 21 בלבד וכבר מגשימה חלום ילדות – להיות קונדיטורית ובעלת קונדיטוריה משלה, שהוא גם בית קפה בסגנון פריזאי, מרהיב ביופיו – "קסם" שמו
send whatsapp messsage send FB messsage
קסם אוזן (צילום: יח''צ / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

קסם אוזן , בתם של יעל ויורם אוזן, המוכר כאחד מ"האחים אוזן" –, אהבה את עולם האפייה מגיל קטן, עת הייתה נכנסת למטבח של אימה שהייתה ידועה בכישרון האפייה וקישוט העוגות שלה ולומדת ממנה את רזי האפייה. האם עודדה את סקרנותה והתעניינותה של ביתה לעולם הזה

 וכך כבר בגיל קטן נהגה לעזור לאימה באפיית עוגות קרם וקישוטן כשהיא מקשטת בקישוטים כיד הדמיון האהוב עליה. לימים החלה לאפות בעצמה לחברות, לבני המשפחה ולכל מי שרצה והפכה לשם דבר בקרב החברות. כך יצא שבמקום לשחק עם חבריה במחבואים או בבובות, היא אפתה עוגות נפלאות ונתנה לחברים לטעום ולהביע את דעתם. ההתלהבות הייתה גדולה, כי בינינו מי לא אוהב עוגות וקסם נענתה לכל בקשה של מי מחבריה.

אלא שלתמונה נכנסה מי שעכשיו מנהלת את "קסם", חברתה הטובה, אופיר תורג'מן שהציעה לה לבקש כסף עבור העוגות, לפחות לממן את עלות העוגה הבסיסית. קסם הביישנית היססה אך לבסוף הסכימה וכל עוגה שעשתה הפכה ליצירה נעימה לעין וטעימה לחיך. "למעשה, אומרת קסם, אופיר התנדבה להיות הלקוחה הראשונה שלי  שהזמינה ממני עוגה מהממת, ואני שזיהיתי את החוש העסקי שלה, הצעתי לה לנהל את הקונדיטוריה שפתחתי בהמשך",  אופיר לטענתה, נענתה מיד להצעה וויתרה על ניהול העסק של אחיה, במיוחד שמדובר בעסק כה יפה וטעים.

הרעיון הגיע מפריז, קסם אוזן  (צילום: יח''צ)

קסם סיפרה שהבית שלה הפך למאפיה קטנה אך היה לה צורך להתרחב, ולפני שפתחה את הקונדיטוריה המהממת היא שכרה מקום שבו הייתה אופה את העוגות כיד הדמיון הטובה עליה ועל פי דרישת הלקוחות. לאחר שסיימה שירות לאומי והתלבטה מה לעשות עם עצמה הוריה שעודדו אותה לעסוק במלאכת האפייה הציעו לה לפתוח קונדיטוריה שתשמש גם כבית קפה, מה שכמובן הלהיב אותה מאוד. 

איזה בית קפה שימש מודל ל"קסם"
קסם: "כשהייתי בפריז עם הוריי, התוודעתי לבית קפה בשם "לה דורה" מהמם ביופיו  ועם מבחר משגע של עוגות,  איך שראיתי את העיצוב של בית הקפה ואיך שנהניתי לשבת בתוכו, אמרתי לנורית אוזן, אחותו של אבי, שכזה אני רוצה. נדלקתי על העיצוב ועל גווני הפיסטוק והוורוד ששלטו במקום.דודתי, הבינה את הראש והתוצאה המרהיבה נולדה עד מהרה. אפילו כלי הפורצלן נבחרו בקפידה והכול הפך לממותג''.

איזה עוגות אוהבים אצלך?
"הכול! אישית, אני אוהבת את עוגת הגבינה האפויה אבל גם את המילפה הנהדר ואת טארט הפיסטוק שנקרא על שם אימה של אופיר וזאת למה? כי חשקה נפשה של אימא של אופיר בעוגת מוס פיסטוק וקסם החליטה להמציא את העוגה עם הקרם המהמם." אני מומחית, בעיקר בשילובים", מצהירה קסם ומוסיפה: "אני מכינה קינוחים ועוגות ומביאה הבייתה לטעימות. ההורים שלי וכמה מחברותיי, הם הטועמים והמאשרים, אם יש אישור, זה נכנס לתפריט"

זו עבודה מאוד תובענית, לא?
"מאוד, אני עובדת כמו שאומרים מצאת החמה ועד צאת הנשמה, אבל זה הכיף שלי, כי אני נהנית מכל רגע ובמיוחד מהמחמאות שאני מקבלת כל הזמן"

המטבח שלך מצויד טיפ טופ
"ועוד איך, אין כלי או מכונה מודרנית שאין לי במטבח".

 קסם בקונדיטוריה הקסומה (צילום: יח''צ)

על איזה עוגה את "עפה" חוץ מעוגת גבינה?
"חוץ ממה שהזכרתי? יש גם את עוגת השמרים שהיא דליקטס ומלאת שוקולד. זו העוגה של אימא שלי שבאה במיוחד לתת את המתכון, ובאמת שזו עוגה אליפות, אגב, אני לא מתפשרת על החומרים ".הגבינה היא גבינת שמנת המשובחת ביותר וגם מטבעות השוקולד ויתר החומרים" הכול לוקס"

איך את עומדת בפיתוי, ולא משמינה ?
"זה באמת קשה, אבל משתדלים רק לטעום, אצלנו כולם אוהבים עוגות"

אופיר: "גם אני מתקשה לעמוד בפיתוי, זו  משימה כמעט בלתי אפשרית, אז משתדלים לאכול פחות. היתרון של "קסם" שבעלת הבית, היא גם הקונדיטורית"

זמן לבילויים וחברים, או חבר, יש?
"האמת? מעט מאוד, אבל כשיש זמן  אני מעדיפה בילויים סולידיים עם חברים. פחות מסיבות ומועדונים ומסתדרת, אגב, יותר עם בנים מאשר עם בנות. כרגע אין לי חבר".

ואם יהיה ולא יאהב עוגות קרם, למשל?
"אין לי בעיה, שלא יאהב אך שיאהב את הרעיון ויהיה בעדו".

מהו המאכל האהוב עלייך חוץ מעוגות?
"קוסקוס שח אימא".

זמר אהוב?
''אייל גולן, עומר אדם''.

סגנון לבוש?
"האמת? אני אוהבת מותגים כמו שאנל, לואי ויטון גוצ'י, כמו אימא שלי, אך בעיקר בערב הולכת עם בגדים אלגנטיים ולעבודה, פחות אלגנטי ויותר ספורטיבי".

בשביל זה את צריכה להרוויח הרבה כסף
"ובכל זאת, לא פתחתי מתוך כוונה להתעשר אלא לגרום  הנאה לאנשים ולמצות את עצמי".

צבע מועדף?
"ירוק פיסטוק"

תכונה מעצבנת:
"שחצנות"

החברות מפרגנות או מקנאות?
''לרוב מפרגנות, אך יש גם כאלה שמקנאות".

את כולך בת 21 בלבד, לא אומרים לך, מה את צריכה את כאב הראש הזה?
"כן שואלים, אך אני אוהבת לעבוד קשה ולהרוויח כסף בעצמי, אומנם אבי השקיע את הכסף, אך אני מקווה להצדיק את ההשקעה".

חלום נוסף שתרצי להגשים?
" לפתוח סניפי "קסם" בכל הארץ''.

עוגת הגבינה החלומית (צילום: יח''צ)

מתכון של עוגת הגבינה 

חומרים:

7 ביצים גדולות
כוס וחצי סוכר, 500 גרם גבינה לבנה ועוד 500 גבינת שמנת 30 אחוז.
4 כפות פודינג וניל, 5 כפות קורנפלור שטוחות, שתי שקיות סוכר וניל ומי שאוהב שיוסיף גרידת לימון.

ההכנה?
מפרידים חלמונים מחלבונים ומקציפים החלבונים עם כוס סוכר לקצב לא נוקשה. מערבבים שמונה חלמונים עם חצי כוס סוכר ועם סוכר הווניל ובעזרת מטרפה מוסיפים גבינות ושמנת לאחר שסוננו. מסננים פנימה הקורנפלור והפודינג ומערבבים. לוקחים שליש מקצף הבצק ולערבב בתוך התערובת , מוסיפים את הקצף שנותר ואופים בחום של 140 מעלות (לא טורבו) למשך כשעתיים ורבע. להגיש אחרי לילה או כמה שעות במקרר.  


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬