שלום לאירופה: הפועל באר שבע הודחה בהפסד 0-1 בשווייץ

הטקטיקה של המאמן ברק בכר כשלה. באר שבע הייתה חלשה ונוצחה מול קבוצה בינונית, לוגאנו, שלא שיחקה במגרשה. המשחק הביתי בעוד שבועיים מול ויקטוריה פלזן – לפרוטוקול בלבד...
send whatsapp messsage send FB messsage
ברק בכר. רק אחרי שהסתבך ביצע שינויים מתבקשים

המסע האירופי של הפועל באר שבע לשנת 2017 יסתיים מוקדם מהמתוכנן, בעוד שבועיים. ההצלחה הכבירה מן השנה שעברה לא תשוחזר. באר שבע לא תשחק בשלב הפליי אוף של 32 האחרונות בליגה האירופית.

מחזור אחד לסיום בית מספר 7 ובאר שבע גמרה את הסיפור שלה. היא הפסידה הלילה 0-1 בשוייץ מול לוגאנו הבינונית (מקום שביעי מתוך עשר בליגה השווייצרית), קבוצה פחות טובה מהאלופה הישראלית.

הטקטיקה של המאמן ברק בכר כשלה. למרות העדיפות הברורה שהייתה לקבוצתו במשחק הבית מול לוגאנו, בניצחון 1-2, הוא בחר במערך זהיר, עם שלושה קשרים "גרזנים", ללא יצירתי ורק אחרי שהסתבך ביצע שינויים מתבקשים שהיו הפעם מאוחרים מדי, גם לנוכח יכולת חלשה של חניכיו.

משחק "אש" מכריע שהיה אמור להתקיים באיצטדיון טרנר ביום חמישי בעוד שבועיים הופך למשחק לפרוטוקול בלבד. היריבה הבאה, ויקטוריה פלזן הצ'כית, ניצחה במקביל בביתה את סטיאווה בוקרשט הרומנית 0-2, עלתה ל-9 נקודות והבטיחה את המקום השני שמקנה עלייה לשלב הפליי אוף. סטיאווה ראשונה עם 10 נקודות. לוגאנו שלישית עם 6 נקודות ולבאר שבע רק 4 בחמישה מחזורים.

באר שבע דווקא נראיתה חזקה יותר מלוגאנו בשווייץ כבר מן הפתיחה, אך המצב הממשי הראשון להבקעה היה של השחורים, בדקה השמינית בבעיטה מכ-20 מטרים שנעצרה ע"י השוער דודו גורש בזינוק.

בדקה ה-16 כמעט שער עצמי של הבלם מיגל ויטור, שהרחיק הפוך וגורש בקושי הצליח להדוף מעל לשער לקרן.

למרות חצאי המצבים של השווייצרים, התפתח משחק שקול, כשבאר שבע לא התקרבה אפילו לייצר הזדמנויות לכיבוש והשוער של לוגאנו כלל לא נגע בכדור בחצי השעה הראשונה של ההתמודדות. 0-0 במחצית חלשה.

עם פתיחת המחצית השנייה המאמן החושב של באר שבע ברק בכר ערך חילוף משנה טקטיקה – החלוץ תומש פקהארט נכנס במקומו של הקשר האחורי ג'ון הוגו. חילוף מפתיע, למרות שהוגו היה חלש והירבה לאבד כדורים.

באר שבע התעוררה. אחרי שלוש דקות בלבד, הייתה קרובה להשוות. בן ביטון הרים מימין ברגל שמאל כדור נהדר לפקארט שנגח בעוצמה לגופו של השוער העומד על קו השער.

חסרונו של הוגו הפיזי במרכז השדה בא לידי ביטוי כבר כעבור חמש דקות, כאשר לוגאנו ניצלה קישור רך של באר שבע וטעות קשה של הבלם חאתם עבדאל חמיד, ש"בישל" לחלוץ קראלינהוס ג'וניור, שמקרוב הכניע בקלות את גורש. 0-1 ללוגאנו בדקה ה-50.

בכר מיהר לבצע חילוף שני התקפי – מיכאל אוחנה היצירתי במקום דן איינבינדר החלש בדקה ה-58.

באר שבע הייתה עצבנית. בן ביטון, מהראן ראדי וחאתם עבדאל חמיד ספגו כרטיסים צהובים בזה אחר זה תוך דקות ספורות, עד הדקה ה-64.

באר שבע התחילה להפעיל לחץ ולנסות לכתוש את היריבה. הבלם הפורטוגלי הכובש מיגל ויטור עלה קדימה עמוק לתוך הרחבה וכמעט כבש בדקה ה-69, כשפקהארט הוריד לו בראש בתוך רחבת החמש, אך הוא נבלם קרוב לקו השער.

מתפרצת של לוגאנו שניות אחר כך חשפה הגנה דלילה וגורש הדף בעיטה חזקה ומסוכנת.

לבכר כבר לא נותרה ברירה והוא הכניס למשחק את הקלף האחרון שלו, מאור מליקסון, בדקה ה-73, במקום איסאק קוואנקה החלש.

דווקא השווייצרים היו קרובים להבקעה, בנגיחה בזינוק צמוד לקורה של גורש בדקה ה-79.

בדקה ה-86 טוני וואקמה השאיר בעקבו כדור חופשי למיכאל אוחנה ברחבה, אך האחרון בעט חלש ולא מדוייק החוצה.

הרכב באר שבע וציונים של ברנז'ה: דודו גורש 6; בן ביטון 5.5, מיגל ויטור 5.5, חאתם עבדאל חמיד 5, מיהאלי קורהוט 5.5; ג'ון הוגו 5 (תומאש פקהארט-5.5-46), מהראן ראדי 5, דן איינבינדר 5 (מיכאל אוחנה 5-58); איסאק קוואנקה 5 (מאור מליקסון-73), בן שהר 5, טוני וואקמה 5.

על ספסל המחליפים: גיא חיימוב; דור אלו; וובה בראון, נועם דעי.

לא בסגל: גל נבון; שיר צדק, מתן אוחיון, אורן ביטון; ניב זריהן, מוחמד גאדיר, אליניב ברדה, גיא מלמד, איתמר שבירו, אמיר ח'לאילה.

שופט: הראלד לכנר (אוסטריה).

הקהל של באר שבע נתן את הטון באיצטדיון בלוצרן, המרוחקת כשעתיים נסיעה מלוגאנו. כ-800 אוהדים באדום ביציע פינתי שנושק לקרן הרעישו עולמות לאורך כל המשחק אל מול מאות בלבד של אוהדים שווייצרים מנומנמים באיצטדיון גדול וריק בעיקרו. כמה חבל שהם יחזרו הביתה מאוכזבים כל כך...