ערב היסטורי: הפועל באר שבע ברבע גמר גביע המדינה בכדורסל

אירוע שיא לספורט בבירת הנגב, הערב ב-19:30 בהיכל הקונכייה. הפועל באר שבע מארחת את סגנית מוליכת ליגת העל הפועל חולון. הפרס למנצחת: עלייה לחצי הגמר. הפרשן שרון דרוקר: "משחק מוקש"
send whatsapp messsage send FB messsage
באר שבע באדום מעיפה את ראשון לציון בגביע. האם תדיח גם את חולון? (צילום: באדיבות אסף חיימוביץ')

חגיגת כדורסל הערב (19:30) בהיכל הספורט החדש הקונכייה, במעמד היסטורי שלא היה כמוהו מעולם. הפועל באר שבע/בני שמעון ברבע גמר גביע המדינה!

באר שבע מצמרת הליגה הלאומית מארחת את הפועל חולון שבמקום השני בליגת העל (9 ניצחונות מול 3 הפסדים) אשר נמצאת כרגע בכושר הטוב ביותר במדינה.

אחרי שהדהימה את אלופת המדינה מכבי ראשון לציון בשמינית הגמר, 96-104 במשחק בית, תנסה באר שבע לעשות סנסצייה נוספת ולהעפיל לחצי הגמר!

מאמן הקבוצה יניב בורגר מגיע למשחק בגישה נינוחה וזה גם המסר שמועבר לשחקנים בימים האחרונים: "אין לנו מה להפסיד, אין עלינו לחץ לנצח, אנחנו באים ליהנות ומי יודע אולי גם נצליח להפתיע".

באר שבע מגיעה למשחק הערב במומנטום טוב, בעקבות שלושה ניצחונות רצופים (כולל אחד בגביע) וכושר קליעה משופר, כאשר עושה רושם שהקבוצה החדשה התחברה לה. במיוחד אמורים הדברים לגבי הסנטר האמריקאי ג'ף אלן, שהפציץ 29 נקודות מול ראשון לציון. עם תמיכת הקהל המקומי (מצפים לפחות ל-2,000 אוהדים!), אולי אפשר לעשות את הבלתי ייאמן.

חניכיו של בורגר שואבים ביטחון לא רק מהיכולת הטובה שלהם לאחרונה, אלא גם ממה שקורה לאחרונה בארץ במשחקי הגביע, כשרק אמש מכבי תל אביב הגדולה מהיורו-ליג, כמעט והפסידה בנס ציונה, קבוצה מהליגה של באר שבע, במשחק שהוכרע על חודו של סל בלבד לטובת הצהובים ובעזרת השופטים...

מאמן הכדורסל הבכיר, שרון דרוקר, שבקיץ ניהל מו"מ לאימון הפועל באר שבע עם הבעלים כפיר ארזי, ישמש הערב כפרשן של ערוץ הספורט בקונכייה, במשחק שיועבר בשידור ישיר בטלוויזיה.

הסנטר של באר שבע ג'ף אלן מתגבר על ראשון לציון. האם גם יתעלה מול חולון? (צילום: באדיבות אסף חיימוביץ')​​​​​​​

דרוקר: "מניסיון אישי שלי, אלה משחקי מוקש לקבוצות מליגה ראשונה, כמו נס ציונה מול מכבי תל אביב אתמול וכמו באר שבע מול ראשון לציון בשלב הקודם. הקבוצה מהליגה השנייה באה משוחררת, בלי מתח, כ'אנדר-דוג'. חולון יצטרכו לבוא מאוד חזק, בלי לזלזל, למרות שכביכול הם קיבלו הגרלה נוחה לעלות לחצי הגמר. מקצועית, חולון עולים על באר שבע בכל 'פרמטר', אבל גם מכבי תל אביב עולה על נס ציונה וראינו מה קרה. זה שיעור טוב לחולון וההערכה שלי, שחולון  תנצח אחרי משחק קשה. לא יהיה כאן 20 הפרש".

יש לציין, כי לפני כתשע שנים, בשנת 2007, נפגשו הפועל באר שבע של ישראל ברוך והפועל חולון, אז בליגה הלאומית, בסדרת הגמר-סל על העלייה לליגת העל, שהסתיימה בניצחון דרמטי של הסגולים-צהובים, 2-3 בסדרה במשחק אחרון באולם הפחים בחולון.