תיעוד מזעזע מבאר שבע: התעללות בכלב שירות, חייו ניצלו בזכות פעילים עירניים (וידאו)

בתיעוד שהגיע לפעילי 'חוות השאנטי' נראה אדם משקה בכוח כלב באמצעות צינור מים ולאחר מכן בועט בו. על פי המידע שפורסם, מדובר בכלב שירות שקיבל האיש ממשרד הביטחון. המשטרה הגיעה לביתו של האיש
שיתוף בווטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף בטוויטר שיתוף באימייל הדפסת כתבה
תיעוד מזעזע מבאר שבע: התעללות בכלב שירות, חייו ניצלו בזכות פעילים עירניים (וידאו) תיעודים: רשתות חברתיות / חוות השאנטי - על פי סעיף 27 א'

אירוע קשה ומעורר זעזוע נחשף בבאר שבע: תיעוד שהועבר לפעילי 'חוות השאנטי' מציג, על פי הנטען, אדם כשהוא מתעלל בכלב שירות בשכונה ותיקה בעיר. בסרטון נראה האיש כשהוא משקה את הכלב בכוח באמצעות צינור מים, ולאחר מכן בועט בו. בעקבות קבלת התיעוד, פעילי חוות השאנטי הזעיקו את המשטרה, שהגיעה לביתו של האיש.

על פי המידע שפורסם ברשתות, הכלב ניתן לאיש ממשרד הביטחון ככלב שירות. בשלב זה נבדקות נסיבות המקרה, לרבות השאלה כיצד הגיע הכלב לידיו ומה היו תנאי החזקתו. למרות ההתערבות, גורלו של הכלב עדיין מעורר דאגה: לאחר האירוע הוא הועבר להסגר למשך 21 יום, וזאת לאחר שלפי התיעוד הוכה באכזריות. פעילי בעלי חיים טוענים כי במקרים מסוג זה יש לוודא שהכלב יקבל טיפול רפואי, שיקום ומקום בטוח, ולא יוחזר לידי מי שפגע בו. 
המקרה מעורר שוב שאלות קשות על הפיקוח אחר החזקת כלבי שירות, על מנגנוני הבקרה לאחר מסירתם ועל הטיפול המיידי בבעלי חיים שנפגעו מאלימות. יודגש כי בשלב זה מדובר בטענות ובתיעוד שהועברו לגורמים המטפלים, והמשטרה בודקת את נסיבות האירוע.
בחוות השאנטי ביקשו לומר תודה למשטרת ישראל ולשירות הויטרינרי באר שבע על העבודה המהירה בהוצאת הכלב.
מחוות השאנטי נמסר לנו: ‘’חוות השאנטי אשר קיבלה את הדיווח על הזנחה קשה הגיעה מעתלית לבאר שבע עם צוותה ופעלה במקום להוצאת בעלי החיים אשר הוחזקו בתנאים קשים ובמצבים רפואיים מורכבים, השירות הוטרינרי והעומד בראשו ד״ר דימה ושוטרי תחנת באר שבע הגיעו למקום עם פנייתה של ענבל קסם מנהלת ומייסדת העמותה ופעלו יחד להוצאת בעלי החיים מהמקום לטיפול רפואי ושיקום, העמותה הינה עמותה ללא מטרות רווח אשר פועלת למען בעלי החיים והוצאתם ממקומות מזניחים ומתעללים''.