מנכ''ל ויקטורי ממשיך לטלטל את השוק: המוצר הנחשק יימכר בהנחה של מאות שקלים
קרב היבוא המקביל ברשתות השיווק מקבל היום (ראשון) טוויסט נוסף, כשהמנכ"ל הבלתי צפוי של רשת ויקטורי, אייל רביד, מודיע על מהלך חדש בתחום מוצרי החשמל הביתיים. אחרי שסיפק בחודשים האחרונים כותרות עם מכירת אייפון 17 במחירים נמוכים משמעותית מהשוק, רביד מכוון עכשיו ללהיט אחר בסלון הישראלי - השואב הרובוטי השוטף.
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות הודיע רביד כי קונטיינר של שואבי אבק שוטפים רובוטיים מדגם Xiaomi Robot Vacuum S20 Plus הגיע לישראל, וייוחד למכירה ברשת ויקטורי. לדבריו, השואב יימכר במחיר של 799 ש"ח בלבד, בצבע שחור או לבן, עם הדגשה ברורה: "מחיר משוגעעע 799 שקל. המלאי מוגבל. כל הקודם זוכה".
לצד ההכרזה, צירף רביד צילום מהמחסנים, שבו נראים אלפי קרטונים של השואבים החדשים. בתגובות לפוסט צירף גם צילום מסך של הפרסום הרשמי של שיאומי בישראל, שבו נמכר אותו דגם במחיר של 1,249 ש"ח - כלומר פער של 450 ש"ח לטובת הלקוחות שרוכשים את המוצר ביבוא המקביל דרך ויקטורי.
וזה לא עוצר שם: מיקרוגל של טושיבה, 25 ליטר - דיגיטלי יימכר במחיר המפתה של 349₪.
המהלך הנוכחי מגיע כחלק ממלחמת מחירים מתגברת בין רשתות השיווק הגדולות, שהחלה לפני כחודש עם יבוא מקביל של סדרת אייפון 17. אז הייתה זו רשת "אושר עד" שהשיקה מחירים אגרסיביים במיוחד, וקטפה כותרות על תורים ארוכים בסניפים. ימים ספורים לאחר מכן הצטרפה ויקטורי למרוץ, והציעה את אותם מכשירים במחיר נמוך עוד יותר.
מאז, היבוא המקביל התרחב למוצרי חשמל נוספים, בעיקר שואבים ושוטפים רובוטיים, שנתפסים כרכישה כדאית במיוחד על רקע גל ההתייקרויות במשק. בדיקות שפורסמו בתקשורת בשבועות האחרונים הראו כי היבוא המקביל מצליח לצמצם מאות שקלים ממחיריהם של מותגים מובילים כמו דרימי ושיאומי, ולעתים אף יותר.
הרשתות מציעות מחירים נמוכים משמעותית מהיבואנים הרשמיים
בחדשות 12, למשל, בדקו לאחרונה את הפרשי המחירים בין היבואנים הרשמיים לבין רשתות השיווק, ומצאו כי שואב שוטף של דרימי שנמכר בדרך כלל בכ־1,700 ש"ח, הוצע ברשתות ב־1,200 ש"ח בלבד. מעילי מותגים כמו "טומי הילפיגר" ו"קלווין קליין" נמכרו בליין היבוא המקביל בכ־289 ש"ח, לעומת 700־900 ש"ח בדרך כלל, וטלוויזיה 100 אינץ' הוצעה בכ־4,500 ש"ח במקום 5,500־7,000 ש"ח.
הכניסה האגרסיבית של רשתות המזון לזירה, באמצעות יבוא מקביל של מוצרי חשמל, אופנה וגאדג'טים, מייצרת לחץ גובר על היבואנים הרשמיים - ומציבה שאלה רחבה יותר על מבנה שוק הצרכנות בישראל ועל פערי התיווך שמושתים על הלקוחות.
כך או כך, כרגע נראה שרביד ממשיך להמר על ה"בליץ" התקשורתי - ועל הארנק של הצרכן. אם המלאי אכן מוגבל כפי שטען בפוסט, ייתכן שגם הפעם נראה הסתערות לסניפים וניצול ההפרש של מאות שקלים למוצר ביתי שנחשב בשנים האחרונות לכוכב מכירות.
































